کد خبر : 1578272 | 02 دی 1397 ساعت 10:27 | 76.1K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم جدید اتحادیه جهانی دردسرساز شد

ایران، غایب بزرگ جام جهانی کشتی آزاد

جام های جهانی کشتی از این پس در سال های المپیک برگزار نمی شود.

ایران، غایب بزرگ جام جهانی کشتی آزاد

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه جهانی کشتی، تصمیم گرفت جام های جهانی کشتی آزاد، فرنگی و زنان در سال هایی که بازی های المپیک برگزار می شود، انجام نشود.


همچنین میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در گفتگو با سایت فدراسیون کشتی این کشور خبر از برگزاری مسابقات جام های جهانی با شرکت پنج تیم برتر رقابت های جهانی به همراه تیم منتخب جهان(شامل کشتی گیران مدال آوری که تیم های آن ها در جام جهانی شرکت نمی کنند) داد. در این تصمیم جدید سهمیه ای برای کشور میزبان در نظر گرفته نشده است و کشور میزبان باید جزء پنج تیم برتر رقابت های جهانی سال منتهی به جام های جهانی باشد.


این تصمیمات در نشست اخیر کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی گرفته شد و پس از تأیید هیأت رئیسه این اتحادیه، از سال 2019 میلادی اجرایی می شود.


آنطور که مسئولان فدراسیون کشتی اعلام کرده اند همین موضوع باعث شده تا میزبانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ از دست برود. در واقع اگر ایران از این مسابقات میزبانی می کرد، بازهم به خاطر کسب عنوان ششمی در مسابقات جهانی در جمع تیم های شرکت کننده حضور نداشت.


همین حالا آزادکاران ایرانی حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ را از دست داده اند و به نظر می رسد کادرفنی باید برنامه های خود را تغییر دهد.


از سوی دیگر شاید با این برنامه ریزی تیم کشتی فرنگی ایران نیز با وجود میزبانی در جام جهانی ۲۰۱۹ نتواند در مسابقات شرکت کند که این یک اتفاق عجیب خواهد بود!


در واقع برای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ با توجه به اینکه در آذرماه ۹۸ برگزار می شود،‌مسابقات جهانی ۲۰۱۹ ملاک است. اگر فرنگی کاران نتوانند مثل سال ۲۰۱۸ جزو ۵ تیم برتر قرار بگیرند، در این میزبانی خبری از ایران نیست.

دیدگاه‌ها