کد خبر : 1578422 | 02 دی 1397 ساعت 18:52 | 92.5K بازدید | 0 دیدگاه

شجاعی: همه یک ماه دندان روی جگر بگذارند

درخواست کاپیتان از جامعه فوتبال؛آتش بس !

کاپیتان تیم ملی می گوید قصد ندارد دیگر درباره شرایط و مشکلات گلایه کند.

درخواست کاپیتان از جامعه فوتبال؛آتش بس !

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران در حاشیه تمرین تیم ملی در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی و کمپ اسپایر گفت: تا الان همه چیز خوب است. همانگونه که میبینید، من دوست داشتم روز اول از اینجا فیلم بگیرم که شما خبرنگاران حاضر شدید و این کار را انجام دادید. امکانات یعنی این چیزی که اینجا وجود دارد. کشور ثروتمند و غنی داریم و این هم امکانات کشوری با یک میلیون جمعیت است. زمین چمن را ببینید؛ اینجا بایرن مونیخ و رئال مادرید تمرین می کنند. علاوه بر اینکه خود آنها استفاده می کنند، از این راه درآمدزایی می کنند.

 

وی در ادامه صحبت های خود درباره تیم ایران تصریح کرد: قرار است دیگر گله و شکایت نکنیم و تمرکز خود را روی کار بگذاریم. هر چه حرف زدیم به جایی نرسید. صبح و عصر، منظم و فشرده تمرین می کنیم و این روزها، آخرین روزهایی است که می توانیم از لحاظ بدنی به خود فشار بیاوریم. طبق صحبت های مربیان برای آماده شدن برای بازی ها تمرین می کنیم و در بهترین شرایط ممکن قرار داریم. چند بازیکن هنوز اضافه نشدند و طی روزهای آینده اضافه می شوند و همه چیز آماده است تا با قدرت، پر توان و پر انرژی به مسابقات برویم و این انرژی را به مردم انتقال دهیم.

 

1366237

 

کاپیتان تیم ملی در واکنش به بازتاب های صحبت کارلوس کی روش درباره صعود ایران به جمع 4 تیم برتر، اضافه کرد: قبلا هم گفتم الان زمان اختلاف نظر نیست و نباید جوابیه بدهیم و کارهای گذشته را انجام دهیم. قبلا هم گفتم با وجود اختلاف نظر و دیدگاه باید یکدل شویم. قبلا هم از پیشکسوتان، مربیان، هواداران و اصحاب رسانه درخواست کردم همه همدل شویم. یک ماه دندان روی جگر بگذاریم و همدیگر را تحمل کنیم.


شجاعی عنوان کرد: تیم ملی برای ایران است. این تیم برای من یا کارلوس کی‌روش نیست. این تیم یک مملکت است که چشم امید میلیون‌ها نفر به آن است. مطمئن هستم هر چه به بازی‌ها نزدیکتر شویم این شور و شوق و هیجان بیشتر می‌شود. وقت اختلاف نظر و جواب دادن به همدیگر نیست. الان وقت این نیست که بگویم نظر فلانی درست است و نظر فلانی درست نیست.


شجاعی در مورد اینکه با حضور در جام ملت‌های پیش رو او صاحب رکورد 4 دوره حضور در جام ملت‌ها می‌شود، گفت: اگر بگویم به این مسئله فکر نکردم دروغ گفتم. اگر هم حرف بزنم شاید بگویند هیچ حسی ندارد! در حقیقت باید بگویم نگاه شخصی به این مسئله ندارم. افتخار بزرگی است  که بار دیگر می‌توانم پیراهن تیم ملی را در این جام به تن کنم. همه امید و هم و غم من کسب موفقیت بعد از سال‌ها در این جام است. به این موضوع ایمان دارم و دور از دسترس نیست. خیلی به این فکر نکردم که این چهارمین حضور من است. حتی در جام جهانی که بزرگترین رویداد ورزشی بعد از المپیک است هم به این فکر نمی‌کردم که رکورد بزنم. صرف حضور در یک تورنمنت رکورد خیلی هیجان انگیزی نیست. اینکه بتوانید موفقیت بدست بیاورید و برای کشورتان کسب افتخار و مردم را شاد کنید ارزش بسیار زیادی دارد. خیلی از بازیکنان بودند که یک بار در این جام حاضر بودند اما قهرمان شدند. امیدوار هستم این اتفاق بیفتد.

 

1366299


کاپیتان تیم ملی در مورد اینکه سطح توقعات بالا رفته و چطور می‌توان نگاه‌ها را منطقی کرد، گفت:‌ نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. در هر دوره  به خاطر یک سری جزئیات کوچک شانس موفقیت را از دست دادیم. مثلا در بازی کره جنوبی در سال 2007 و عراق در سال 2015 عدم رعایت برخی جزئیات باعث شد نتوانیم به موفقیت برسیم. الان تجربه کافی را داریم. 70-80 درصد تیم حداقل سابقه حضور در 2 جام و برخی نفرات تجربه سومین جام را دارند. فرصت اشتباه جزئی گذشته را نداریم. اگر این مسئله را رعایت کنیم هر چند شاید امکانات و برنامه آماده سازی ژاپن، کره جنوبی، قطر، عربستان، استرالیا و امارات را نداریم اما می‌توانیم به موفقیت برسیم.


وی خاطرنشان کرد: دیگر وقت این حرف‌ها نیست، چرا که در حال ورود به مسابقات هستیم. تنها چیزی که مهم است این است که ما از لحاظ سطح کیفی و داشتن بازیکن قوی با حریفانمان هم سطح هستیم.  تجربه بازی کردن در سطح بالا هم اهمیت دارد. بازیکنان کره، ژاپن و استرالیا در سطوح بالایی مثل لالیگا،‌ بوندس لیگا و لیگ برتر بازی می‌کنند. خدا را شکر ما همن بازیکنان خوبی داریم و فقط باید  جزئیات را رعایت کنیم که این مسائل نتیجه مسابقات را بین ما و تیم‌ها مدعی قهرمانی رقم می‌زند.

دیدگاه‌ها