کد خبر : 1578991 | 05 دی 1397 ساعت 11:32 | 20.4K بازدید | 0 دیدگاه

ابهامی که با انتشار لیست از بین می‌رود

وضعیت مبهم قلی‌زاده، تعیین تکلیف با مستر سی کیو!

هافبک تکنیکی تیم شارلوا بلژیک این روزها وضعیت پرابهامی را پشت سر می‌گذارد. از یک طرف مصدومیت اجازه حضور او در اردوی تیم ملی را نداده و از طرف دیگر برخی گمانه‌زنی‌ها از رسیدن او به بازی با ویتنام خبر می‌دهد.

وضعیت مبهم قلی‌زاده، تعیین تکلیف با مستر سی کیو!

به گزارش “ورزش سه” ساعاتی دیگر لیست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا از سوی کادرفنی منتشر می‌شود و در این میان تنها تکلیف ۴ خط خورده مشخص شده است. علی علیپور، سیدحسین حسینی، علی کریمی و محمدرضا خانزاده چهار بازیکنی هستند که شب گذشته پس از حذف از لیست تیم ملی به ایران بازگشتند و در حسرت حضور در جام ملت‌های آسیا باقی ماندند.

 

در این میان یکی از بازیکنانی که به نوعی برگه آس کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شد، با مصدومیت رو به رو شده و وضعیت مشخصی برای همراهی ایران در امارات را ندارد. علی قلی‌زاده، هافبک تکنیکی و سرعتی شارلوای بلژیک قبل از شروع جام جهانی از لیست خط خورد و مسابقات را به عنوان مهمان ویژه تماشا کرد. اما حالا شرایط برای او متفاوت است؛ قلی‌زاده به یکی از مهره‌های خوب کی‌روش در فاز هجومی تبدیل شده بود. به خصوص در چند بازی تدارکاتی آخر تیم ملی که با تصمیم مرد پرتغالی، ایران با رویه هجومی وارد زمین شد و این هافبک سرعتی با اتکا به توانایی حمل توپ خود و قابلیت دریبل‌زنی بالا موقعیت‌های زیادی را برای مهاجمان تیم ملی خلق کرد.

 

قلی‌زاده بعد از بازی تدارکاتی ونزوئلا که با درخشش او همراه بود، در بازگشت به لیگ بلژیک در یکی از مسابقات شارلوا با تکل بازیکن حریف با مصدومیت از مچ پا رو به رو شد تا حضورش در جام ملت‌ها آسیا در آستانه منتفی شدن قرار بگیرد. اتفاقی که دست کارلوس کی‌روش را برای انتخاب لیست نهایی بسته‌تر می‌کرد و او را با مشکل مواجه می‌ساخت.

 

با این حال بعد از شروع اردوی آخر ایران در قطر، شاهد حضور علی قلی‌زاده در اردوی تیم ملی بودیم. حضوری که منجر به ورود او در کارهای تیمی و تاکتیکی نشد. هافبک ایرانی تیم شارلوا زیر نظر کادرفنی روند بهبود خود را پشت سر گذاشت و تمرینات فردی را پیگیری کرد. طبق شنیده‌ها قلی‌زاده اولین بازی ایران مقابل یمن را به طور قطعی از دست می‌دهد اما به بازی دوم مقابل ویتنام خواهد رسید. همین موضوع کی‌روش را با تردید مواجه کرده است. شاید در این میان علی قلی‌زاده به عنوان بازیکن ۲۴ تیم ملی توسط سرمربی پرتغالی به جام ملت‌های آسیا برده شود تا در صورت بهبودی بتواند ایران را همراهی کند. به خصوص اینکه او می‌تواند به یکی از تعویض‌های طلایی کی‌روش تبدیل شود و در صورت نیاز با استفاده از تکنیکش بازی‌های گره خورده را باز کرده و ورق را به سود تیم ملی برگرداند.

 

دیدگاه‌ها