کد خبر : 1579643 | 08 دی 1397 ساعت 12:55 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

20 بازیکن برتر 2018 از نگاه فور فورتو- قسمت اول

از ترشتگن تا سوارز؛ چرا این ها بهترین‌اند؟

ما با یک بوم سفید طرف هستیم و حالا فورفورتو بیست نقاش برتری که در سال 2018 بهترین اثرها را خلق کرده اند را برایمان ردیف کرده و ما در ورزش سه برآن شدیم تا این انتخاب ها را تحلیل کنیم.

از ترشتگن تا سوارز؛ چرا این ها بهترین‌اند؟

به گزارش ورزش سه ، افتخاراتی وجود دارند، امتیازاتی وجود دارند، لحظات فوق العاده و بکری وجود دارند و بازیکنانی در وسط صحنه در حال رقص.. بازیکنانی که برای افتخارات می جنگند، بازیکنانی که برای امتیازات می جنگند، بازیکنانی که لحظه به لحظه برای خلق یک لحظه بکر در تکاپو هستند، بازیکنانی که رشد می کنند و زیبایی را به نمایش می گذارند و تمام اینها از دریچه "توانایی ها و استعدادهای تکنیکی- تاکتیکی" آنها شکل می گیرد.

 

20- مارک ترشتگن:

 

دروازه‌بان آلمانی بارسلونا. وقتی واژه های آلمانی و بارسلونا کنار هم در حوزه فوتبال قرار می گیرند اساسا یک مفهوم واحد شکل می گیرد. مسئله تمرکز- کنترل. به طور کلی این مسئله مطمئنا از اصلی ترین دلایل خرید مارک توسط سران بارسلونا بود و حتی از اصلی ترین دلایل ترجیح نهایی اش به براوو که او هم استعداد بالایی در بازی متمرکز- کنترلی داشت. در واقع در بحث توزیع توپ مارک با نمره 87 بالاترین نمره را بین تمامی دروازه‌بانان دارد و در بحث تاکتیکی بودن نیز با نمره 67 در صدر قرار دارد. همین دو آیتم قدرتمند برای استخدام شدن توسط بارسلونا به عنوان دروازه بان کافی است و در کنار آن ثبت نمره های مثبت در سیو و بازی هوایی و قدرت پیش بینی نیز باعث حضور وی در جمع بیست بازیکن برتر سال شده است.

 

1347292


19- ویرژیل فن دایک:

 

بیشتر از اینکه به گزاره گران ترین خرید در مورد وی باید نگاه کرد، بسیار لازم است که از گزاره بهترین خرید در مورد ویرژیل استفاده کنیم. بازیکنی که مانند یک رهبر واقعی برای خط دفاعی اکتیو تیم کلوپ عمل می کند. بگذارید با یک آمار روشنایی بیشتری به موضوع بتابانیم: قبل از فن دایک لیورپول در نود و یک بازی صد و ده گل دریافت کرده است. میانگین؟ یک و بیست و سه صدم گل در هر بازی. اما پس از ورود فن دایک آمار چگونه است؟ سی و دو مسابقه و تنها 17 بار شکستن لاک دفاعی لیورپول. آمار به نیم گل برای هر بازی تقلیل یافته است. وقتی شما رهبری خط دفاعی یکی از بزرگترین باشگاه ها را برعهده می گیرید و اینچنین شاخص فنی تیم را افزایش می دهید بدون شک شایسته قرارگیری در لیست بیست بازیکن برتر سال هستید.

 

1362910


18- مائورو ایکاردی:

 

یک مهاجم با رپرتاژ بالا و این دقیقا همان کسی است که فوتبال مدرن به آن نیاز دارد. کسی که اکت های مختلف مثبتی را در طول بازی برای تیم خود ثبت می‌کند. خلق موقعیت کند. گل بزند. توپگیری کند و پاس گل نیز بدهد. 29 گل زده وی در فصل گذشته و 4 گلی که در چمپیونز لیگ به ثمر رساند کمک های شایانی از نظر کمی برای تیم بودند و البته بازی های پرحرارت و سرعت در توسعه ضدحملات و همچنین فشار های بی رویه ای که روی دفاع حریف اعمال می کند کاملا با سیستم بازی ضدحمله ای اسپالتی جور شده است و از این بابت یونیت تاکتیکی تیم اینترمیلان را در جلو به یک تکامل عالی رسانده است.

 

1362930


17- روبرت لواندفسکی:

 

بهترین شاخص برای تعریف ثبات در عملکرد. مهاجمی که برخلاف مهاجمان مدرن فوق‌العاده ساده بازی می کند و همواره روی قاعده یک مهاجم خوب یعنی مهاجمی که مدام آماده زدن ضربه نهایی باشد حرکت کرده است. مهاجمی که به سادگی به پشت دفاع حریف برای پاس های عمقی می خزد. مهاجمی که به سادگی روی ارسال از جناحین می پرد و ضربه می زند. سادگی که در فصل گذشته آمار فوق‌العاده 29 گل در سی بازی بوندسلیگا رو به ثبت رساند. مهاجمی که تا به اینجا بازی های چمپیونز لیگ از شش بازی هشت گل زده است و تمام اینها به خاطر این است که لوا فقط و فقط یک گلزن می باشد، نه بیشتر و نه کمتر و خوب مطمئنا جایش در لیست بیست نفره صحیح است.

 

1364363


16- داوید ده خیا:

 

یک فوق‌العاده فوق‌العاده فوق‌العاده، البته وقتی بازی اش بگیرد که در بیشتر فصل این اتفاق رقم می خورد. دروازه‌بانی که بیش از همه محبوبیتش را مدیون توانایی چند رفلکس پشت سر هم و بازی با پایش است. به عنوان مثال دو آمار بسیار ویژه در مورد داوید فورفورتو را وادار به انتخاب وی به عنوان شانزدهمین بازیکن برتر و البته بهترین دروازه بان سال گذشته کرده است. میانگین سیوهای وی در هر بازی که با 4 سیو بهترین رکورد را ثبت کرده و البته 18 بار کلین شیت در لیگ برتر که با تیم کم و بیش نامتوازن یونایتد یک رکورد عالی محسوب می‌شود. داوید بارها نشان داده که در شرایط بسیار سخت می تواند عملکرد بی نظیری را ثبت کند و همین از اصلی ترین دلایل ترجیح وی به دیگر دروازه‌بان ها می باشد.

 

1360939


15- لوئیز سوارز:

 

بهترین فالس ناین دنیا در قالب متنوع ترین تیم تهاجمی دنیا. آنچه که در مورد سوارز باید به طور ویژه به آن اشاره کرد این است که سنجش اهمیت او باید فارغ از دیتاهای کمی بابحث های کیفی نیز صورت بگیرد. چرا؟ چون لوئیز با اجرای 4 اصل حمله ای "عرضی سازی- نفوذ- تحرک- خلاقیت" بلاک های کاملا فشرده ای که برابر تیمش شکل می گیرند را اغفال می کند، فریب می دهد و برای بقیه عنصر ها فضاسازی می کند. این توانایی بدون تردید در بین شماره نه های حال حاضر فوتبال یک توانایی خاص سوارز است و خب علاوه بر آن خود لوئیز نیز در امر گلزنی یک فعال به تمام معنا می باشد. 25 گل و 12 پاس گل فصل گذشته وی بدون شک از ارکان اصلی قهرمانی لالیگایی بارسلونا بودند و البته دلیلی معقول تر برای احترام به نظر کارشناس فورفورتو. هرچند که در رده های بالاتر هم می شد سوارز را ملاقات کرد.

 

1348390

 

مجتبی مرشدنژاد

دیدگاه‌ها