کد خبر : 1580595 | 12 دی 1397 ساعت 10:23 | 152K بازدید | 0 دیدگاه

7 سال پیش از بازی با بحرین واهمه داشتید

کی روش: سوسمارها نباید به تیم ملی نزدیک بشوند!

سرمربی تیم ملی خواهان حمایت کامل از تیم ملی در آستانه جام ملت های آسیا شد.

کی روش: سوسمارها نباید به تیم ملی نزدیک بشوند!

به گزارش "ورزش‌سه"، کارلوس کی‌روش قبل از سفر اعضای تیم ملی به کشور امارات در فرودگاه حمد شهر دوحه صحبت هایی را در پایان اردوی قطر ارائه کرد که ماحصل صحبت های او را در ادامه می خوانید:


از عملکرد بازیکنان خوشحالم


پیش از آغاز بازی های جام ملت های آسیا اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم. خوشحالم از عملکرد بازیکنان، روحیه جنگجویانه، تمرکز بالا و تعهد تیمی که از تک تک نفرات در روزهای گذشته شاهد بودیم.


مهم ترین مساله حفظ آرامش تیم ملی است


الان 5 روز به جام ملت های آسیا مانده و زمان آن است که حمایت های دوستان خودمان را از تیم ملی داشته باشیم. حمایت های واقعی که باعث حفظ آرامش تیم ملی شود. چراکه مهم ترین مطلب در حال حاضر پیش از اولین بازی با یمن حفظ آرامش تیم ملی است.

 

فروتنانه به مسابقات می رویم


پیام اولی که می خواهم منتقل کنم این است که بسیار فروتنانه پابه مسابقات می گذاریم. روح مان، قلبمان و تمرکزمان برای بازی اول با یمن است. نقاط قوت خود را می دانیم. روی همه مسائل کار کردیم و باید با کمال فروتنی و تمرکز، انرژی خودمان را برای بازی با یمن بگذاریم.

 

تاج نگذارد کروکودیل ها به تیم ملی نزدیک شوند


توقع من این است بازیکنانم با تمرکز بالا و هزار درصد از تمرکزشان پابه مسابقات بگذارند. اگر این کار را بخواهیم انجام دهیم باید جناب آقای تاج رییس فدراسیون از اتفاقاتی که در گذشته افتاده درس گرفته باشد و بداند دوستان تیم ملی چه کسانی هستند. کسانی که حمایت واقعی از تیم ملی می کنند، چه کسانی اند. ما می دانیم بعضی به دنبال این هستند که آرامش و تمرکز تیم ملی بهم بخورد. الان اما زمان آن نیست که کروکودیل ها بخواهند نزدیک شوند و آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارد نباید اجازه دهد این اتفاق بیفتد.

 

 

قهرمانی خواسته بجایی است اما ایران 40 سال است قهرمان نشده!


این یک خواسته بجا و به حق است. تک تک 24 تیمی که به مسابقات می آیند رویا و آرزوهایی دارند. ایران هم رویای خودش را دارد. البته شما هم باید متوجه شوید که تمرکزمان روی بازی اول با یمن است که بعد از آن روی دو بازی دیگر وظایف دیگری را انجام می دهیم. احتیاجی نیست که من بخواهم یادآوری کنم، اما در 40 سال گذشته ایران نتوانسته به قهرمانی جام ملت های آسیا برسد. شاید در 15 سال گذشته بدترین نتایج برای ایران به دست آمده است. در رده باشگاهی نیز فوتبال ایران با مشکل مواجه بوده و دلیل هم این است که مشکلاتی پیش رو بوده است. تیم ملی ایران در این 40 سال گذشته با مسائلی روبه رو بوده و باید با فروتنی پابه مسابقات بگذاریم.


فراموش نکنید 7 سال پیش از بازی با بحرین واهمه داشتید!


در صحبت های قبلی تاکید کردم، شاید برخی فراموش کرده‌اند وقتی من 7 سال پیش پابه ایران گذاشتم، 70 درصد مردم کشور وقتی یک بازی مقابل بحرین داشتیم به لرزه و واهمه می افتادند. به خاطر ترسی که از رویارویی داشتند. ولی الان ما اینجا قرار داریم و باید با فروتنی پابه مسابقات بگذاریم. واقعیت این است که استرالیا، کره جنوبی و ژاپن شانس های اصلی برای حضور در نیمه نهایی هستند. این تیم ها یک کارت اعتباری برای حضور در نیمه نهایی دارند. البته ما هم تمام تلاشمان را می کنیم تا به آنجا برسیم.

 

به فوتبال دروغ نگویید


اگر سه کشوری که اشاره کردیم شانس اصلی برای قهرمانی هستند به خاطر این است که در 40 سال گذشته تلاش های زیادی در فوتبال پایه، ساخت استادیوم ها و ایجاد امکانات کرده اند. آنها کلاس ها و دوره های مربیگری را گذاشتند و به همین خاطر آنها مدعیان اصلی قهرمانی هستند. اگر این مطلب را زیر پا بگذاریم به این معنی است که ما نسبت به فوتبال صادق نیستیم. اگر این مطلب را نادیده بگیریم یعنی شما دارید به فوتبال دروغ می گویید و ما اینجا به فوتبال دروغ نمی گوییم.


بیایید از بازی با یمن لذت ببریم!


پس تنها یک جایگاه برای بقیه تیم ها باقی می ماند که بتوانند خودشان را به نیمه نهایی برسانند. مطمئنا ما هم این تلاش را می کنیم. البته تیم هایی مثل عربستان سعودی، قطر، ازبکستان و امارات هم خواهند جنگید تا یکی از 4 تیم حاضر در نیمه نهایی باشند. در آخر باید بگویم که بیایید از بازی اول مان لذت ببریم و روبه جلو حرکت کنیم.

دیدگاه‌ها