کد خبر : 1583113 | 22 دی 1397 ساعت 10:24 | 120.6K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش با کمترین تغییر در جنگ آل نهیان

ترکیب احتمالی ایران مقابل ویتنام

بعد از برد قاطع و پرگل برابر یمن در اولین بازی مرحله گروهی، تیم ملی امروز برای قطعی کردن صعود خود به مصاف ویتنام می رود.

ترکیب احتمالی ایران مقابل ویتنام

به گزارش "ورزش سه"، دومین بازی ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امروز از ساعت 14:30 در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی مقابل ویتنام خواهد بود، تیمی که در بازی اول مقابل عراق تا آخرین دقیقه به تساوی 2-2 رسیده بود اما روی ضربه ایستگاهی مهارنشدنی ستاره چپ پای عراق شکست را پذیرفت تا امروز برای زنده نگه داشتن آخرین شانس های خود به مصاف مدعی اول قهرمانی این دوره برود.


کارلوس کی روش دیروز با اشاره به این که نمایش ویتنام برابر عراق هشدار و تلنگر مناسبی بود که بازیکنان تیم ملی رقیب را دست کم نگیرند عملا این پیام را ارسال کرد که امروز با همان ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت تا کار را به اما و اگر نسپارد. ترکیبی با همان اسکلت بازی با یمن و تنها با یکی دو تغییر احتمالی که برحسب شرایط بازی و عملکرد بازیکنان اتخاذ خواهد شد.


علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی برای حراست از چارچوب دروازه ایران خواهد بود. گلر سرحال و آماده تیم ملی که یکی از پنج کاندیدای کسب عنوان بهترین گلر جام لقب گرفته است در بازی با یمن یک بار هم محک نخورد و به غیر از یکی دو شوت دقایق ابتدایی بازی دیگر تصویری از او دیده نشد.


اما یکی از تغییرات احتمالی ترکیب امروز می تواند در ساختار تدافعی باشد، جایی که سیدمجید حسینی بعد از اشتباهات عجیب در نیمه نخست برابر یمن به احتمال فراوان همچنان نیمکت نشین خواهد بود تا پژمان منتظری از ابتدا به میدان برود و زوج مرتضی پورعلی گنجی قلمداد شود .


رامین رضائیان بعد از نمایش درخشان برابر یمن همچنان انتخاب اول در پست دفاع راست خواهد بود تا وریا غفوری از شانس چندانی برای بازگشت به ترکیب اصلی برخوردار نباشد. مدافعی آماده و سرحال که نفوذها و ارسال های او در بازی با یمن به خصوص روی پاس گل دیدنی برای مهدی طارمی همه را به تحسین واداشت.


احسان حاج صفی نیز به عنوان یکی از سه کاپیتان اول ایران در پست مدافع چپ انتخاب اول کارلوس خواهد بود. حاج صفی مقابل یمن چندان انتظارات را برآورده نکرد تا همه امیدوار به دیدن نمایش هایی بهتر همچون جام جهانی از این بازیکن چپ پای اصفهانی باشند امروز می تواند یکی از کلیدی ترین مهره های تیم ملی لقب بگیرد به خصوص با فرارها و تکنیک برتر خود.


امید ابراهیمی یکی از آن دست بازیکنانی است که جایگاهی تثبیت شده در ترکیب دارد. فرمانده میانه میدان تیم ملی با تعصب و جنگندگی خاص خود باعث می شود تا برتری ایران در میانه زمین محسوس تر از همیشه شود ضمن این که هوش بالای امید در استفاده از توپ های پشت محوطه همین طور کانال ارتباطی مدافعان و مهاجمان برگ برنده های این بازیکن است که به نفع ایران تمام می شود.


نمایش درخشان اشکان دژاگه به عنوان کاپیتان ایران مقابل یمن این نوید را داد که کی روش در بازی امروز نیز از هنر رهبری و بازیسازی اشکان بهره ببرد تا او یکی از بازیکنان سرنوشت ساز در ساختار تهاجمی محسوب شود. در کنار اشکان ممکن است امروز به جای وحید امیری، سامان قدوس از ابتدا به میدان برود چون امیری در مقابل یمن انتظارات را برآورده نکرد درست برعکس ستاره دو ملیتی ایران که در بدو ورود زننده گلی زیبا با ضربه والی بود.


مهدی ترابی با توجه به این که کی روش روی استفاده زودهنگام از جهانبخش تازه از مصدومیت برگشته ریسک نخواهد کرد، همچنان گزینه اصلی برای حضور در پست وینگر راست خواهد بود. جوان اول فوتبال ایران در این روزها مقابل یمن نشان داد اعتماد به او نمی تواند ضرر زیادی داشته باشد و بالعکس او را در مسیر تبدیل شدن به یک ستاره قرار می دهد.


مهدی طارمی مرد دو گله بازی اول ایران همچنان در پست وینگر چپ و مهاجم کاذب به میدان خواهد رفت. بازیکنی که توانایی ها و هوش منحصربه فردش تا به اینجای رقابت ها زبانزد بوده و امروز هم مقابل ویتنام می تواند به کار ایران بیاید تا راه گلزنی هموارتر از همیشه شود. طارمی به عنوان حمایت کننده مهاجم اول ایران می تواند مثل بازی با یمن از توپ های دوم نهایت بهره را ببرد.


سردار آزمون مهاجم شماره 20 ایران امید اول گلزنی محسوب می شود، بازیکنی که بعد از مدت ها در یک بازی رسمی مقابل یمن نامش در میان گلزنان ثبت شد تا آمار گلزنی های او در پیراهن ملی هر روز بهتر از روز قبل شود.


به این ترتیب ترکیب و چیدمان 11 نفر احتمالی ایران برابر ویتنام به این شکل خواهد بود؛


"علیرضا بیرانوند؛ رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی؛ امید ابراهیمی؛ اشکان دژاگه، سامان قدوس، مهدی طارمی، مهدی ترابی؛ سردار آزمون".

 

دیدگاه‌ها