کد خبر : 1583335 | 22 دی 1397 ساعت 21:40 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

سعودی‌ها یک قدم تا قطعی کردن صدرنشینی؛

لبنان صفر- عربستان 2؛ مدعی و گلزن با پیتزی

شاگردان پیتزی با دو گل لبنان را شکست دادند و به دومین پیروزی متوالی در جام ملت‌های 2019 رسیدند.

لبنان صفر- عربستان 2؛ مدعی و گلزن با پیتزی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان شروع درخشانی در جام ملت‌های آسیا داشت و با بازی هجومی و کم اشتباه، موفق شد کره شمالی را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و خود را به‌عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند، اما این سبک بازی شاگردان آنتونیو پیزی در بازی امشب برابر لبنان نیز تکرار شد و آنها در شبی که 70 درصد مالکیت توپ را نیز در اختیار داشتند، توانستند دو بار هم دروازه حریف‌شان را باز کنند و به برتری برسند.


فهد المولد در دقیقه 12 با شوت روی پای تماشایی گل اول عربستان را به ثمر رساند و حسین المقهوی در دقیقه 67 دومین گل سعودی‌ها را روی یک کار تاکتیکی تماشایی زد تا شاگردان پیتزی برای دومین بازی متوالی به پیروزی دست پیدا کنند تا علاوه بر دومین کلین‌شیت پیاپی، 6 امتیازی شوند و در صدر جدول گروه E قرار بگیرند؛ لبنان هم با دومین باخت مشابه 2 بر صفر در قعر جدول این گروه ایستاد.

 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه E
سه‌شنبه: 97/10/22 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: آل مکتوم- دبی
داور: علی صباح(عراق)؛ کمک‌ها: ابوبکر العمری(عمان) و راشد حامد علی؛ داور چهارم: عبدوخامیدولو رسولوف(ازبکستان)/ کمک داوران پشت دروازه: مهند قاسم سارای(عراق) و محمد امیرول(مالزی).

 


تیم ملی لبنان
مهدی خلیل، رابرت ملکی، معتز بالله الجنیدی، جوان العمری، جورج فلیکس ملکی، هیثم فاعور(73- ربیع عطایا)، علی حمام، قاسم الزین، محمد حیدر(87- محمد زین طحان)، حسن معتوق(76- نادر مطر) و هلال الحلوه
سرمربی: مای‌دراگ رادولوویچ

 

1372204

 


تیم ملی عربستان
محمد العویس، محمد آل فتیل، علی هادی البلیهی، محمد البریک، حمدان الشمرانی، عبدالله عطیف، عبدالعزیز البیشی(79- عبدالرحمن غریب)، حسین المقهوی، هتان باهبری، سالم الدوسری و فهد المولد(73- یحیی الشهری).
سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

 

1372205

 

 

 

اخطار


عبدالعزیز البیشی(41) و سالم الدوسری(3+90) از عربستان

جورج فلیکس ملکی(70) ، محمد حیدر(82) و هلال الحلوه(90) از لبنان

 

 

شرح گل


لبنان صفر - عربستان 1 (دقیقه 12: فهد المولد): جوان العمری دفع توپ اشتباهی داشت و در ادامه نیز رابرت ملکی این کار را تکرار کرد تا فهد المولد در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با شوت روی پای تماشایی توپ را به تور دروازه لبنان بچسباند و گل اول عربستان را بزند.

 

1372206

 

 

 

لبنان صفر - عربستان 2 (دقیقه 67: حسین المقهوی): فهد المولد در سمت راست زمین به هتان باهبری پاس داد که سر توپ و ارسال پای چپ تماشایی او را حسین المقهوی با فرار به پشت مدافعان لبنان و زدن ضربه آخر در حالت درازکش، تبدیل به گل دوم سعودی‌ها کرد.

 

 

1372230


لحظات حساس


دقیقه 7: پاس هتان باهبری و ارسال خطرناک البیشی از جناح راست به محوطه جریمه را مهدی خلیل در اختیار گرفت.
دقیقه 11: شوت هلال الحلوه از پشت محوطه راهی به دروازه عربستان نداشت و به بیرون زده شد.
دقیقه 15: العمری بهترین فرصت برای جبران اشتباه‌اش روی گل اول را داشت و می‌توانست دروازه عربستان را روی ارسال کرنر از سمت راست زمین باز کند ولی ضربه سر او از کنار تیرک عمودی به اوت رفت.
دقیقه 19: شوت محکم البیشی را مهدی خلیل به راحتی جمع کرد.
دقیقه 22: ضربه سر فلیکس ملکی در دستان محمد العویض قرار گرفت.
دقیقه 24: عبدالعزیز البیشی تا پشت محوطه جریمه لبنان پیشروی کرد ولی شوت فنی پای چپ او مهدی خلیل را برای جمع کردن توپ به دردسر نیانداخت.
دقیقه 24: فلیکس ملکی بهترین فرصت برای زدن گل تساوی لبنان را داشت ولی باز هم این بازیکن موقعیت‌سوزی کرد و نتوانست ارسال بلند از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را از مقابل دروازه عربستان تبدیل به گل کند.

دقیقه 29: ضربه سر محمد البریک روی ارسال حسین القهوی تبدیل به گل نشد و از کنار دروازه لبنان عبور کرد.
دقیقه 30: حمدان الشمرانی ارسال تند و تیزی از جناح چپ زمین انجام داد با دفع اشتباه مهدی خلیل نزدیک بود عربستان گل دوم را بزند، اما دروازه‌بان لبنان حرکت خود را جبران کرد و جلوتر از فهد المولد با شیرجه بلند توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 33: سانتر خوب محمد البریک را عبدالعزیز البیشی نتوانست با ضربه سر به سمت دروازه لبنان بزند تا توپ به جناح چپ زمین برود.
دقیقه 36: شوت راه دور محمد البریک از روی ضربه آزاد را مهدی خلیل به زحمت دفع کرد و در ادامه ملی پوشان عربستانی نتوانستند از ریباند توپ استفاده کنند.
دقیقه 37: نفوذ البریک از سمت راست زمین و سانتر زمینی او را خلیل جمع کرد.
دقیقه 39: شوت هلال الحلوه روی توپ ارسالی از سمت راست با کمترین فاصله ممکن از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت.
دقیقه 43: ضربه حسن معتوق نیز لبنان را به گل نرساند و شوت او داخل چارچوب نبود.
دقیقه 45: سانتر هتان باهبری از جناح چپ را مدافعان لبنان دفع کردند که توپ پشت محوطه جریمه به فهد المولد رسید ولی شوت سر ضرب این بازیکن برخلاف صحنه گل، بی‌دقت بود و به اوت رفت.

 

1372208

 

 

دقیقه 53: شوت هتان باهبری از داخل محوطه به پای العمری برخورد کرد و راهی کرنر شد.
دقیقه 54: مهدی خلیل با واکنش سریع شوت پای چپ پشت محوطه جریمه هتان باهبری را دفع کرد.
دقیقه 61: مهدی خلیلی با خروج سریع از دروازه و دفع توپ اجازه نداد فهد المولد روی پاس البیشی گلزنی کند ولی برخوردی که دروازه‌بان لبنان با مهاجم سعودی‌ها داشت موجب مصدومیت او از ناحیه صورت شد.
دقیقه 71: ضربه ایستگاهی محمد البریک ثمری نداشت و بعد از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان لبنان دفع شد.
دقیقه 72: حرکت تند و تیز فهد المولد و ارسال زمینی او را مهدی خلیل با شیرجه زمینی دور کرد.
دقیقه 85: پاس در عرض محمد البریک روی ضد حمله سریع عربستان به پای سالم الدوسری در به مهدی خلیل رسید.

 

 

بهترین بازیکن


فهد المولد که در نخستین بازی عربستان در جام ملت‌ها با وجود به ثمر رساندن یک گل، موقعیت‌های زیادی از دست داده بود، در دیدار امشب مقابل لبنان بهتر کار کرد و در کنار گل فوق‌العاده‌ای که با شوت روی پا زد، روی دومین گل سعودی‌ها نیز تاثیرگذار ظاهر شد؛ تک مهاجم عربستان برابر لبنان، با دوندگی زیاد بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و دروازه این تیم را به خطر انداخت تا ستاره زمین لقب بگیرد.

 

 


اتفاق ویژه


تیم ملی عربستان عملکرد نسبتا مشابهی با شاگردان کی‌روش داشته و توانسته نمایش سراسر هجومی در کنار مالکیت توپ بالا در هر دو مسابقه ابتدایی خود در جام ملت‌های آسیا به نمایش بگذارد؛ شاگردان پیتزی مثل ایران در هر دو دیدارشان گلی دریافت نکردند و گل‌های زیادی به ثمر رساندند تا جزو مدعیان اصلی جام ملت‌ها به حساب بیایند.

 

1372231

 

 


در حاشیه


* ترکیب عربستان نسبت به دیدار اخیرش برابر کره شمالی یک تغییر داشته که حمدان الشمرانی جانشین یاسر الشهرانی شده است.
* در دقیقه 57 علی حمام در برخورد با البلیهی مصدوم شد و با برانکار از زمین بیرون رفت، اما لحظاتی بعد به زمین برگشت.
* تماشاگران عربستانی با در دست داشتن بلندگو، سر و صدای زیادی در استادیوم آل مکتوم ایجاد کردند.
* سالم الدوسری به دلیل دریافت کارت زرد، دیدار آینده تیمش برابر قطر را از دست داد.

دیدگاه‌ها