کد خبر : 1583769 | 24 دی 1397 ساعت 13:50 | 55.9K بازدید | 0 دیدگاه

روز 13 ماه از جورج لینکز سوال نپرسید؛

سیر تا پیاز زندگی شخصی سرمربی تراکتور

جورج لیکنز سرمربی جدید تیم تراکتورسازی یکی از مربیان فوتبال با زندگی شخصی جالب و البته پر از ماجرا است.

سیر تا پیاز زندگی شخصی سرمربی تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تراکتوری ها سرمربی جدید خود را مشخص کردند. آن ها به سراغ سرمربی سابق تیم ملی بلژیک رفتند که با این تیم راهی جام جهانی 1998 شده و همچنین در 8 کشور مختلف کار کرده بود. این سرمربی 69 ساله و نام آشنا، علاوه بر موفقیت ها و داستان های فوتبالی، زندگی شخصی جنجالی و عجیبی نیز داشته و دارد.

 

1) لقب «مک د نایف» از کجا آمد؟

 

مک د نایف یکی از خاطره انگیزترین موسیقی های غرب است که در سال 1928 ساخته و تاکنون بارها توسط خواننده های بزرگ بازخوانی شده است. در متن این موسیقی این چنین آمده است: «کوسه ها دندان دارند و آن را در چهره می پوشانند. آن ها یک چاقو دارند اما این دیده نمی شود.» اما ارتباط این آهنگ به جورج لیکنز چیست؟

 

در سال هایی که او فوتبال بازی می کرد، یکی از مدافعان بزرگ لیگ بلژیک بود و همواره عملکرد خوبی از خود نشان داد. باتوجه به آمادگی جسمانی و همچنین جنگندگی و  فعالت بالایش در مقابل مهاجمان حریف، یک بار یکی از دوستانش به او لقب «مک د نایف» را داد و سپس این لقب همه گیر شد و حتی یکی از مربیانش هم در کنار زمین با این لقب او را صدا زد.

 

2) اولین مربی با وبسایت شخصی!

 

فعالیت جورج نیکلز تنها به زمین مسابقه معطوف نمی شود. او اعتقاد دارد که هرکسی باید در هر زمینه ای به اندازه لازم فعالیت کند و آشنایی نسبی با موضوعات مختلف داشته باشد. در بلژیک او را یک فرصت طلب در مشاغل مختلف می دانند و در همایش های متفاوت از او دعوت به عمل آورده و می خواهند که از تجربیاتش و نوع نگرشش صحبت کند. او در یکی از این همایش ها که خانواده اش نیز در آن حضور داشتند، گفت: آن چه شما را کارمندی متفاوت برای کارفرمایتان می کند، میزان تمرکز شما است. من با 13 کارفرمای مختلف و بزرگ کار کردم و مطمئنم چیزی که می گویم درست است.

 

او همچنین در یکی از یادداشت هایش نوشت: یک شبکه ارتباطی خوب ارزش طلا را دارد. من حتی وقتی از باشگاه ها اخراج شدم، ارتباطم را با مدیران، هواداران، بازیکنان و... در آنجا حفظ کردم و می توانید آثار آن را در رزومه ام ببینید.

 

جورج لیکنز از اولین مربیانی است که وبسایت شخصی دارد. لیکنز معتقد است که هرکسی باید کار با شبکه های اجتماعی را بلد باشد و البته لازم نیست که همیشه وقت خود را با این کارها بگذراند. به نقل از رسانه های هلندی و بلژیکی، او از اولین مربیان تاریخ فوتبال است که وبسایت شخصی خود را ساخت و آنجا اقدام به معرفی خود کرد.

 

1372727

 

3) اگر پول می خواستم به قطر می رفتم!

 

در آپریل 2018 یکی از وبسایت های بلژیکی در مصاحبه ای با جورج لینکز، به نوعی داستان زندگی او را نوشت. خبرنگار در ابتدا می‌نویسد: پیدا کردن جورج لینکز واقعا کار سختی است. با این که از سال 1991 نتوانسته جامی به دست بیاورد، اما همچنان یکی از پرنفوذترین مربیان تاریخ بلژیک است. لیکنز در آن مصاحبه موضوعات شخصی و فوتبالی زیادی را مطرح کرد اما مهم ترین چیزی که گفت، این بود: پول هیچگاه اولویت من نبود، یک کار خوب بسیار مهم تر از پول است، من اگر پول میخواستم، به قطر می رفتم.

 

4) پایان کار با تیم ملی بلژیک در روز 13 ماه

 

جورج لیکنز را می توان یکی از طرفداران کلوب بروژ قلمداد کرد. البته او در اندلخت و خنت که دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار بلژیک هستند نیز حضور داشت اما مدت زمان حضورش در کلوب بروژ و اتفاقاتی که برایش افتاد، حضور در این باشگاه را خاطره انگیزتر کرد. با این حال در تاریخ 13 می 2012 او از تیم ملی بلژیک کنار رفت و اگرچه به کلوب بروژ رفت اما روز سیزدهم ماه، اتفاقی تلخ برای او شد. خودش در این باره می گوید: من اتفاقات بدتر از این را در خانواده داشتم، اما این هم خیلی تلخ بود، به هر حال سرمربیگری در بلژیک کار بزرگی است اما این ها همه اتفاق افتاده و نمی شود کاری کرد.

 

1372725

 

5) روز 13 ماه با او تماس نگیرید!


همبازیان جورج، او را فردی به شدت خانواده دوست می دانند. یک اتفاق تلخ در همین باره باعث شد تا زندگی او دگرگون شود. همسرش کارلت در آن روز دچار خونریزی مغزی شد و سپس از دنیا رفت تا 13 هر ماه برایش اتفاقی بسیار بد باشد. یک روزنامه نگار بلژیکی در این باره نوشت: «سیزدهم هر ماه با جورج لیکنز تماس نگیرید و سوالی نپرسید چون حسابی بد اخلاق می شود!» نکته جالب این که او این بار 13 ژانویه به تبریز رفت و هدایت تراکتور را برعهده گرفت و در فرودگاه نیز حسابی خوشحالی اش را نشان داد تا خط بطلانی بر این روز شوم بکشد.

 

6) داستان اس ام اس جنجالی به پیترز!

 

پس از این که جورج لیکنز در سال 2007 هدایت تیم لوکرن را برعهده گرفت، یک پیامک با محتوای تمسخر به سرمربی سابق لوکرن یعنی پیترز ارسال شد. پیترز اعتقاد داشت که این پیامک از سوی جورج لیکنز ارسال شده و با رسانه ای کردن این موضوع و همچنین شکایت از سرمربی جدید لوکرن، حسابی برای او دردسرساز شد. دادگاه هایی نیز در این زمینه تشکیل شدند اما در نهایت مشخص شد یک خانم 27 ساله به طور اتفاقی یک شماره ای را گرفته و پیامکی را با این محتوا ارسال کرده است! وکیل جورج لیکنز با اعلام این خبر به سرمربی جدید تراکتور، به او گفت: شب ها راحت بخواب، این مسئله تمام شده!

 

1372728

 

نویسنده: محمد همتی

 

دیدگاه‌ها