کد خبر : 1584089 | 25 دی 1397 ساعت 19:27 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم‌شکنی خربین و السومه کافی نبود؛

استرالیا 3- سوریه 2؛ فرار کانگوروها !

کانگوروها در لحظات پایانی با گلزنی روجیچ موفق به برتری مقابل سوریه شدند تا صعودشان به جمع 16 تیم برتر جام ملت‌ها را قطعی کنند.

استرالیا 3- سوریه 2؛ فرار کانگوروها !

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی استرالیا که در نخستین مسابقه جام ملت‌های آسیا غافلگیر شد و با نتیجه یک بر صفر برابر اردن شکست خورد، در دومین بازی عملکرد خوبی برابر فلسطین ارائه داد و توانست به برتری 3 بر صفر دست پیدا کند، اما کانگوروها برای اینکه خیال‌شان از صعود به مرحله یک هشتم نهایی را راحت می‌کردند، سعی داشتند در بازی امروز مقابل سوریه به برتری برسند ولی به سختی و در لحظات پایانی موفق به انجام این کار شدند.


آور مابیل در دقیقه 41 با شوتی تماشایی گل اول استرالیا را زد ولی دو دقیقه بعد گل تساوی را با فرصت‌طلبی عمر خربین دریافت کرد تا نیمه اول را با تساوی یک بر یک به پایان ببرد.


در نیمه دوم هر دو تیم صاحب موقعیت‌های گلزنی بودند و برای برتری تلاش می‌کردند که این بار هم استرالیا از حریف خود پیش افتاد و در دقیقه 54 توسط کریس اکونومیدیس به گل دست یافت، اما دوباره نتوانست از آن محافظت کند و در دقیقه 80 با پنالتی عمر السومه دروازه خود را باز شده دید.


در حالی که بازی با تساوی 2 بر 2 رو به پایان بود و سوری‌ها در زدن گل سوم و قطعی کردن صعود ناکام بودند، کانگوروها روی یک حمله برنامه‌ریزی شده و شوت تماشایی توماس روجیچ، در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده به گل رسیدند تا در این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 به برتری دست پیدا کنند.

 

شاگردان گراهام آرنولد با برتری در بازی امروز 6 امتیازی شدند تا پشت سر اردن 7 امتیازی، در رده دوم گروه B جام ملت‌های 2019 آسیا قرار گرفته و صعودشان را قطعی کنند؛ فلسطین و سوریه نیز با 2 امتیاز به کارشان در این رقابت‌ها پایان دادند و شانس راهیابی به جمع 16 تیم نهایی را از دست دادند.

 

 

1373073

 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه B
سه‌شنبه: 97/10/25 ؛ ساعت: 17
استادیوم: خلیفه بن زاید- العین
داور: سزار راموس(مکزیک)؛ کمک‌ها: میگل هرناندز و آلبرتو مورین؛ داور چهارم: پاراکراما هماسونگا(سریلانکا)/ کمک داوران پشت دروازه: لیو کوک‌من(هنگ کنگ) و خمیس محمد المری(قطر)

 


تیم ملی استرالیا

 

  • متئو رایان
  • میلوس دجنک
  • مارک میلیگان
  • رایان برت‌گرانت
  • عزیز بهیچ
  • جکسون ایروینه
  • ماسیمو لونگو(1+90- متئو یورمان)
  • آور مابیل(82- رابی کروزه)
  • کریس اکونومیدیس
  • توماس روجیچ
  • جیمی مکلارن(68- جیانو آپوستولوس)

 

1373030


سرمربی: گراهام آرنولد

 


تیم ملی سوریه

 

  • ابراهیم عالمه
  • عمرو المیدانی
  • احمد الصالح
  • حسین الجوید(74- عبدالملک عنیزان)
  • موید العجان
  • تامر حاج محمد
  • خالد المبیض(83- محمد زاهر میدانی)
  • محمود المواس
  • عمر خربین
  • محمد عثمان(72- فهد یوسف)
  • عمر السومه

 

1373031


سرمربی: فجر ابراهیم

 

 

اخطار


محمود المواس(59) از سوریه

ماسیمو لونگو(62) از استرالیا

 

1373069

 

 

بهترین بازیکن


در روزی که عمر خربین یک گل زد و تلاش زیادی برای باز کردن دوباره دروازه استرالیا داشت و ابراهیم عالمه موقعیت‌های زیادی را از ستاره‌های طلایی پوش گرفت، اما توماس روجیچ بهتر از هر بازیکن دیگری در این مسابقه کار کرد و یک پاس گل داد و گل سوم و برتری بخش استرالیا را در لحظات پایانی به ثمر رساند؛ او در جریان بازی هم با انتقال توپ از عقب زمین به مهاجمان، خلق موقعیت و همچنین گردش توپ نمایش خوبی داشت.

 

 

شرح گل


استرالیا 1 - سوریه صفر (دقیقه 41: آور مابیل): اکونومیدیس بعد از حرکت تا پشت محوطه جریمه سوریه به آور مابیل پاس داد که این بازیکن بعد از حرکت در عرض و شوت استثنایی پای چپ و فنی توپ را دور از دستان ابراهیم عالمه تبدیل به گل اول استرالیا برابر سوریه کرد.

 

1373047


استرالیا 1 - سوریه 1 (دقیقه 43: عمر خربین): ارسال مؤید العجان از جناح چپ زمین را عمر خربین با ضربه سر زد که متئو رایان واکنش خوبی روی توپ داشت، اما در ریباند این مهاجم سوریه‌ای به طلسم‌شکنی خود در جام ملت‌ها پایان داد و موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

1373038

 

استرالیا 2 - سوریه 1 (دقیقه 55: کریس اکونومیدیس): توماس روجیچ از سمت راست زمین توپ را به مقابل تیرک دوم فرستاد که بعد از ناکامی حسن الجوید در دفع توپ، کریس اکونومیدیس در موقعیت خوبی قرار گرفت و با بغل پا ضربه نهایی را زد که توپ با عبور از زیر دستان ابراهیم عالمه، پشت خط دروازه توسط عمرو المیدانی دفع شد، اما خمیس محمد، کمک داور پشت دروازه اعلام کرد این توپ از خط رد شده تا به این شکل گل دوم استرالیا به ثبت برسد.

 

1373064

 

استرالیا 2 - سوریه 2 (دقیقه 80: عمر السومه): پنالتی اعلام شده به سود سوریه را عمر السومه برخلاف جهت متئو رایان به سمت چپ زد تا گل تساوی سوریه را به ثمر برساند.

 

1373067

 

 

استرالیا 3 - فلسطین 2 (دقیقه 3+90: توماس روجیچ): پاس اکونومیدیس به پشت محوطه جریمه را روجیچ با شوت روی پای پُر قدرت زمینی زد تا گل سوم استرالیا به زیبایی به ثمر برسد.

 

 

خلاصه بازی استرالیا 3 - سوریه 2

 

1373044

 


لحظات حساس

 


دقیقه 13: ارسال عثمان از جناح راست زمین و ضربه سر عمر السومه از روی دروازه استرالیا به بیرون رفت.


دقیقه 13: بعد از دفع توپ اشتباه متئو رایان توپ به خالد المبیض رسید که پاس در عمق او را خربین نتوانست به خوبی استفاده کند و شوت او از کنار دروازه استرالیا راهی اوت شد.


دقیقه 16: پاس بلند لونگو به آور مابیل رسید ولی شوت بی‌دقت او به تور کنار دروازه سوریه برخورد کرد.

 

دقیقه 19: عمر السومه در محوطه جریمه استرالیا نقش بر زمین شد، اما داور مکزیکی اعتقادی به اعلام پنالتی در این صحنه نداشت.

 

دقیقه 20: کمک داور مکزیکی در صحنه  مشکوکی آفساید عمر السومه را اعلام کرد که در ادامه نیز توپ به دست عزیز بهیچ برخوردی داشت.


دقیقه 22: ارسال گرانت از سمت راست زمین و ضربه سر روجیچ به شکل خطرناکی از کنار دروازه سوریه عبور کرد.

 

دقیقه 30: سوری‌ها روی یک ضربه آزاد از سمت راست میانه زمین دروازه استرالیا را باز کردند، اما قبل از گل شدن توپ، خطای محمد عثمان روی مارک میلیگان اعلام شده بود.

 

دقیقه 35: ایکونومیدیس با شوت روی پای محکم از پشت محوطه جریمه دروازه سوریه را تهدید کرد که ابراهیم عالمه در دو مرحله توپ را در اختیار گرفت.4


دقیقه 36: پاس در عمق روجیچ و شوت مکلارن را ابراهیم عالمه به خوبی برگشت داد و در ریباند هم شوت مهاجم استرالیا را دروازه‌بان سوریه با واکنشی بهتر راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 40: سانتر بهیچ از جناح چپ زمین را آور مابیل با شوت روی پای راست زد که مدافعان سوری توپ را از روی خط برگشت دادند.

 

دقیقه 45: سانتر بهیچ از سمت چپ زمین و ضربه زیبای مکلارن را ابراهیم عالمه برگشت داد و در ادامه نیز نتوانست از ریباند استفاده کند.

 

دقیقه 48: شوت مابیل از روی ضربه ایستگاهی فاصله 30 متری از بالای دروازه سوریه به اوت رفت.

 

دقیقه 60: شوت مکلارن از زاویه بسته را ابراهیم عالمه به راحتی جمع کرد.

 

دقیقه 60: بعد از ارسال حسن الجوید از سمت راست زمین به محوطه جریمه استرالیا، مارک میلیگان نتوانست در یک مرحله توپ را دفع کند تا این توپ برخوردی با بازوی دست راست او داشته باشد، اما داور مکزیکی به طرز مشکوکی اعلام پنالتی نکرد تا تمام بازیکنان سوریه به تصمیم او معترض شوند.

 

دقیقه 66: مکلارن در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه سوریه را باز کند و ضربه او در موقعیت آفساید را ابراهیم عالمه مهار کرد.

 

دقیقه 68: شوت راه دور مؤید العجان ثمری برای سوریه نداشت و با فاصله زیادی از دروازه استرالیا به بیرون رفت.

 

دقیقه 70: پاس آپوستولوس به اکونومیدیس موقعیت خوب شوت‌زنی برای او فراهم کرد ولی او نیز با پاس به عقب مابیل را در موقعیت گلزنی قرار داد که او نیز به روجیچ پاس داد، اما شوت او از داخل محوطه راهی اوت شد.


دقیقه 70: اکونومیدیس با خودخواهی فرصت گلزنی برای استرالیا را از دست داد و شوت فنی او از مقابل محوطه 6 قدم به بیرون رفت.

 

دقیقه 72: روجیچ روی پاس در عمق مابیل توانست با جای گذاشتن عالمه دروازه سوریه را باز کند ولی داور مکزیکی آفساید او را اعلام کرد.

 

دقیقه 75: شوت زمینی آپوستولوس به تیرک عمودی دروازه سوریه برخورد کرد و در ریباند نیز شوت مابیل به بیرون رفت.

 

دقیقه 78: توپ ارسالی از جناح چپ و ضربه سر خربین بالاتر از بهیچ را متئو رایان با واکنشی تماشایی دفع کرد.

 

دقیقه 79: شوت دقیق عمر خربین از روی ضربه آزاد به کنج دروازه استرالیا را متئو رایان با واکنش خوبی دفع کرد و در ریباند هم شوت عنیزان حاصلی به همراه نداشت.

 

دقیقه 79: عمر السومه در محوطه جریمه استرالیا و در حالی که توپ را در اختیار نداشت، نقش بر زمین شد که داور مکزیکی با مشورت کمک اول خود اعلام پنالتی کرد.

 

دقیقه 86: شوت روی پای فهد یوسف دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه استرالیا به اوت رفت.

 

 

1373070

 

 

اتفاق ویژه


سزار راموس به‌عنوان تنها داور غیر آسیایی در جام ملت‌های 2019 امارات حضور دارد تا سطح قضاوت بازی‌ها را بالا ببرد، اما او امروز نتوانست به جدال حساس استرالیا و سوریه مسلط باشد و بعد از عدم اعلام پنالتی واضح به سود سوری‌ها در نیمه اول، در دقیقه 80 و صحنه دیگری با مشورت کمک اول خود برای این تیم پنالتی گرفت و علاوه بر آن در جریان بازی نیز مدیریت خوبی نداشت تا برای دقایقی این دیدار به حاشیه کشیده شود.


ضمن اینکه تیم ملی سوریه که با وجود مهاجمان زهرداری مثل عمر خربین و عمر السومه در دو دیدار اخیرش نتوانسته بود گلزنی کند، در روز گلزنی هر دو ستاره‌اش نتوانست برابر استرالیا صاحب برتری شود و به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها برود.

 

 

دیدگاه‌ها