کد خبر : 1584102 | 25 دی 1397 ساعت 18:07 | 137.4K بازدید | 0 دیدگاه

خشم رئالی ها بیشتر شد

افشای مکالمه داوران روی صحنه جنجالی وینیسیوس

یکشنبه گذشته در سانتیاگو برنابئو رئال مادرید با دو گل مغلوب سوسیداد شد اما بیش از همه پنالتی اعلام نشده روی وینیسیوس بود که خبرساز شد.

افشای مکالمه داوران روی صحنه جنجالی وینیسیوس

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا و آاس، رئال خیلی زود و در همان دقیقه دوم بازی یک پنالتی به سوسیداد داد تا از میهمان خود عقب بیفتد. پس از آن کهکشانی ها به سمت دروازه سوسیداد حمله ور شدند و فرصت های زیادی را نیز از دست دادند. رئالی ها روی دو صحنه که توپ به دست مدافعان سوسیداد برخورد کرد اعتقاد به پنالتی داشتند اما نه داور اعتقادی به آن داشت و نه حتی کمک داور ویدیوئی روی این دو صحنه که به نظر پنالتی می آمدند دخالت کرد.

 

 

1370138

 

 

نکته بحث برانگیز بازی اما دقیقه 65 بازی رخ داد وقتی وینیسیوس با خطای گلر سوسیداد نقش بر زمین شد اما در میان تعجب، داور سوت نزد و وی ای آر بازهم روی این صحنه بی تفاوت عمل کرد. صحنه ای که اعتراض شدید هواداران رئال را در پی داشت.

فردای آن روز، رئال شکایت خود را تقدیم کمیته داوران اسپانیا کرد و روزهای بعد نیز این قضیه سوژه خبری داغ رسانه های اسپانیایی بود.

 

امروز و در محل فدراسیون فوتبال اسپانیا کنفرانسی برای بررسی دقیق عملکرد وی ای آر در پایان نیم فصل اول لالیگا برگزار شد و کلوس گوم،  مسئول وی ای آر کمیته داوران به همراه ولاسکو کاربایو، رئیس کمیته داوران به توضیح در این زمینه پرداختند و از عملکرد این تکنولوژی دفاع کردند.

به ادعای گومس، 56 اشتباه داوری توسط وی ای آر در نیم فصل اول تصحیح شده است. در جلسه امروز که رئالی ها غایب بزرگش بودند، پنالتی واران روی سوارز در ال کلاسیکو که توسط داور تشخیص داده نشده بود نیز به نمایش در آمد و از آن به عنوان یکی از موثرترین دخالت های VAR یاد شد.

 

 

1373049

 

 

البته در جلسه همه منتظر نمایش صحنه برخورد بحث برانگیز رویی، گلر سوسیداد با وینیسیوس بودند و سرانجام نوبت به آن رسید. صحنه ای که یک هفته است در موردش صحبت می شود و دلیل اصلی خشم سران رئال و غیبت شان در جلسه امروز نیز بود.

در کلیپ دو دقیقه ای نمایش داده شده به خوبی مشخص است که بین مونته رو و ملرو لوپز ، داور وسط و مسئول وی ای آر بازی چه مکالمه ای رد و بدل شده است.

 

 

1373046

 

 

داور پس از برخورد وینیسیوس و گلر سوسیداد از لوپز درخواست کمک می کند و مسئول VAR اشاره می کند که پس از بازبینی صحنه اطلاع خواهد داد. بازی پیگیری می شود و پس از دو دقیقه بازبینی، مسئول وی ای آر به داور وسط می گوید که گلر سوسیداد فقط به توپ ضربه زده و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و نیازی به توقف و بازبینی صحنه هم نیست.

لوپز در جریان بازبینی بارها درخواست عقب و جلو رفتن صحنه را می کند و پس از دو دقیقه در نهایت حتی متقاعد نمی شود که داور وسط اقدام به بازبینی صحنه از روی مانیتور کنار زمین کند.

این کلیپ و مکالمه بین داوران حالا خشم رئالی ها را بیشتر نیز کرده است چرا که کاملا در صحنه ها مشخص است که وینیسوس توسط دروازه بان سوسیداد سرنگون می شود و صحنه حداقل باید توسط داور وسط مورد بازبینی قرار می گرفت.

 

 

1373045

 

دیدگاه‌ها