کد خبر : 1584229 | 26 دی 1397 ساعت 09:49 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار دوستان قدیمی در لیگ فرانسه

موناکو- نیس ،آنری علیه ویرا

تیری آنری امروز با هم‌تیمی سابقش در فرانسه و آرسنال، پاتریک ویرا دوباره دیدار خواهد کرد. موناکو قرار است به مصاف نیس برود.

موناکو- نیس ،آنری علیه ویرا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ،  بازی‌های لیگ یک فرانسه به دلیل شلوغی‌های اخیر این کشور به تعویق افتاده بود و حالا این بازی‌ها قرار است در وسط هفته برگزار شوند.


این مصاف بین دو مربی است که با هم قهرمان جام جهانی 1998 شدند. این بازی قرار بود در 7 دسامبر برگزار شود اما به دلیل اعتراضات «جلیقه‌زردها» در فرانسه بر سر افزایش هزینه‌های زندگی و دغدغه‌های امنیتی مسوولان به تعویق افتاد.


آنری از زمانی که مربی موناکو شده، در 10 بازی تنها دو برد کسب کرده است. موناکو در جدول از آخر دوم است و در حالی که فصل به میانه راه رسیده، چهار امتیاز تا منطقه رهایی از سقوط فاصله دارد.


قهرمان سال 2017 لیگ فرانسه توانسته خود را در ژانویه تقویت کند. سسک فابرگاس، نالدو و فوده بالو توره به این تیم پیوسته‌اند و در تساوی یک بر یک در خانه مارسی در ترکیب ثابت موناکو به میدان رفتند.


آنری درباره عملکرد فابرگاس گفت: «او هر چه دقایق بازی به جلو می‌رفت، بهتر می‌شد. او توانست بازی را در کنترل خود بگیرد و بازیخوانی خوبی داشته باشد. ما می‌توانستیم برخی حرکات را به شکل بهتری به پایان برسانیم اما حالا در مسیر صحیحی هستیم. ما باید واکنش نشان می‌دادیم و این کار را هم کردیم. این تساوی نتیجه خوبی است به شرط آنکه پس از این بازی، پیروزی‌ها هم در راه باشند. حالا ما نیاز داریم که اوضاع را درست کنیم و به جمع‌آوری امتیازات ادامه دهیم.»


ویلیام ونکوئر، هافبک باتجربه هم به‌صورت قرضی از آنتالیا اسپور به موناکو پیوسته است اما هیچ‌کدام از بازیکنان جدید موناکو نمی‌توانند برابر نیس به میدان بروند، چون این بازی باید پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات برگزار می‌شده است.


رادامل فالکائو، مهاجم موناکو بیمار است و احتمال حضور او در این بازی بالا نیست، ولی جیبریل سیدیبه، بازیکن تیم ملی فرانسه پس از دو ماه مصدومیت، به میادین برمی‌گردد.


دانیل سوباشیچ، دروازه‌بان تیم هم به تمرینات برگشته است. او در این فصل به دلیل مشکل از عضله ران تنها دو بار برای باشگاهش به میدان رفته است. آنری می‌گوید: «به محض آنکه او بتواند بازی کند به گروه ما برمی‌گردد. من روی او حساب زیادی باز کرده‌ام.»


از سوی دیگر، نیس تنها چهار امتیاز تا جایگاه راهیابی به لیگ قهرمانان فاصله دارد. این در حالی است که آنها زیر نظر ویرا شروع متزلزلی داشتند اما در برد یک بر صفر مقابل بوردو، طرفداران به‌حدی از او راضی بودند که برایش سرود می‌خواندند. ویرا گفت: «این کار آنها مهم است و واقعا من را تحت تاثیر قرار داد. وقتی می‌گوییم باشگاه، منظور ما همه است و این همه، طرفداران را هم دربرمی‌گیرد. ما یک خانواده هستیم.»


نیس با استراسبورگ، تیم ششم جدول هم‌امتیاز است و در 9 بازی اخیر تنها یک بار شکست خورده است. ویرا می‌گوید: «بهتر است اینجا باشیم تا اینکه در قعر جدول باشیم اما این لیگ بسیار پایاپای پیش می‌رود. اگر در دو، سه بازی نتایج خاصی بگیرید ممکن است جدول بسیار تغییر کند.»


پاری‌سن‌ژرمن، صدرنشین بلامنازع لیگ در حالی 13 امتیاز بیشتر از لیل دارد که دو بازی هم کمتر انجام داده است. آنها در دوحه قطر اردو زده‌اند و یک ماه بعد بازی خانگی‌شان برابر مون‌پولیه را برگزار می‌کنند.


مارسی هم که هشت بازی است - در تمامی رقابت‌ها - پیروز نشده است، در خانه سنت‌اتین به زمین می‌رود. آنها در جام حذفی هم شکست عجیبی را برابر تیم دسته چهارمی آندرزیو متحمل شدند و به همین دلیل با واکنش طرفداران خشمگین در بازی با موناکو روبه‌رو شدند.


طرفداران پلاکاردی به ورزشگاه آورده بودند که رویش نوشته شده بود: «مالکان، مربی، بازیکنان... همه مقصرند!» مارسی در جدول نهم است و در هر سه رقابت حذفی که حضور داشته، حذف شده است. رودی گارسیا، مربی تیم گفت: «واکنش خصمانه تماشاگران بی‌تردید به ما کمک نکرد. چیزی که مهم است این است که بازیکنان چگونه در زمین واکنش نشان دادند. آنها انسجام خود را بروز دادند، حتی پس از مسابقه. بازیکنان به سراغ طرفداران رفتند و این حرکت زیبایی بود.»


منبع: AFP

دیدگاه‌ها