کد خبر : 1584240 | 26 دی 1397 ساعت 10:16 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی یک احتمال؛

فلسطین در چه صورتی به یک هشتم می‌رود؟

تیم ملی فلسطین کارش در مرحله گروهی را با 2 امتیاز و بدون گل زده به پایان رساند اما باتوجه به قرارگیری در رده سوم جدول، شانس صعود دارد.

فلسطین در چه صورتی به یک هشتم می‌رود؟

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان نورالدین ولد شب گذشته موفق شدند به هدفشان برسند و عملیات نیمه تمام خود را به پایان برسانند. آن ها در بازی نخست برابر خط حمله گران قیمت و نامدار تیم ملی سوریه متشکل از عمر سوما و عمر خریبین ایستادگی کردند و توانستند اولین امتیاز تاریخ فلسطین در جام ملت های آسیا را به دست آورند اما در گام دوم مقابل استرالیا شکست خوردند تا امید بسیار کمی برای صعود داشته باشند.

 

با این حال هرچه از سوت آغاز همزمان دو مسابقه اردن - فلسطین و استرالیا - سوریه گذشت، امید شیرهای کنعان بالا رفت و در طرف مقابل سوری ها ناامید شدند. در لحظات پایانی اما اتفاقات عجیب تری نیز رخ داد. پس از پایان دو دقیقه وقت اضافه بازی فلسطین، داور در سوتش دمید تا باتوجه به نتیجه در دیدار همزمان، شاگردان نورالدین ولد از جام ملت ها حذف شده باشند اما در همین لحظات، شوت تام روجیک به تور دروازه ابراهیم عالما نشست تا در یک لحظه اشک روی صورت فلسطینی ها جایش را به لبخند بدهد و آن ها با 2 امتیاز به رده سوم صعود کنند.

 

آن ها اگرچه حالا به عنوان تیم سوم امیدوار به صعود هستند اما کارشان قطعی نشده و باید منتظر 4 مسابقه حساس و نفس گیر در روزهای آینده باشند. قانون ای اف سی به این شکل است که از بین 6 تیم سوم، 4 تیم به دور حذفی صعود می کنند و هم اکنون تیم ملی بحرین با 4 امتیاز صعودش را قطعی کرده و از بین فلسطین و 4 تیم دیگر، 3 تا راهی یک هشتم نهایی خواهند شد.

 

جدال ویتنام - یمن، کره شمالی - لبنان، قرقیزستان - فیلیپین و عمان - ترکمنستان مسابقاتی هستند که سرنوشت شوالیه های فلسطینی را تعیین می کنند. اگر از بین این 4 بازی، 2 تا یا بیشتر با تساوی به پایان برسد، تیم ملی فلسطین به دور بعد صعود می کند اما در این صورت آن ها از جام کنار می روند.

 

صعود از مرحله گروهی بدون گل زده، موهبتی است که مدیران ای اف سی برای تیم هایی نظیر فلسطین در جام ملت های آسیا به وجود آورده اند و حالا اگر قرار به نوشتن فرضیه های محال و غیرممکن باشد، می شود به قهرمانی بدون گل زده نیز اشاره کرد؛ یعنی صعود به سبک تیم ملی فلسطین و پیروزی در مسابقات حذفی با ضربات پنالتی!

 

دیدگاه‌ها