کد خبر : 1584610 | 27 دی 1397 ساعت 13:25 | 52.9K بازدید | 0 دیدگاه

تشکر تماشاگر اهوازی از کارشناس عراقی

یونس محمود: نیمه مربیان را کی‌روش از کاتانچ برد!

صحبت های یونس محمود کارشناس عراقی برنامه المجالس که از شبکه الکاس قطر پخش می شود آنقدر منطقی بود که یکی از طرفداران تیم ملی از اهواز با برنامه تماس گرفت و از نوع نگاه یونس محمود به بازی ایران – عراق تشکر کرد.

یونس محمود: نیمه مربیان را کی‌روش از کاتانچ برد!

به گزارش "ورزش سه"، یونس محمود در پایان بازی ایران – عراق گفت: فوتبال ایران همیشه قابل تحسین بوده است. چرا که سابقه خوبی در فوتبال آسیا دارد و همواره از بازیکنان بزرگی در ترکیب تیمش بهره برده است. در نیمه اول این بازی مربیان دو تیم نقش کمرنگ تری داشتند و شاید به همین دلیل بود که بازی تهاجمی تری را از سوی دو تیم شاهد بودیم. به واقع می خواهم این طور اشاره کنم در نیمه اول بازی مربیان نقش کمرنگی داشتند و به واقع نیمه اول نیمه مربیان نبود. بازی دو تیم همیشه تحت تاثیر یک سری حساسیت ها است و به همین خاطر دو تیم قدرتمندانه و فیزیکی فوتبال بازی می کنند. جدال ایران و عراق همیشه حساس و حائز اهیمت بوده و به نوعی می شود گفت این دربی یک دربی آسیایی است. این بازی تحت تاثیر حساسیت هایی که وجود دارد هیچ وقت نمی تواند تبدیل به یک بازی فنی و تاکتیکی شود. البته باید اذعان کنم در سایه رقابت سختی که همیشه بین فوتبال ایران و عراق وجود داشته، رفاقت هم بوده به طوریکه این موضوع در پایان بازی هم به چشم آمد. در نیمه اول بازیکنان برای خود بازی کردند اما در نیمه دوم کارلوس کی روش نبض بازی را در اختیار گرفت. او متوجه شد که تیمش با یک تساوی صدرنشین خواهد شد و به دور دوم با این جایگاه صعود خواهد کرد. پس پیش خود تصور کرد چرا به تیمش دستور بازی ریسکی و سراسر حمله را بدهد. در صورتی که این بازی می توانست مصدومیت و کارت زرد برای بازیکنان ایران به همراه داشته باشد. از اینرو به شاگردانش دستور داد عقب بنشینند و بعد از توپ گیری حمله کنند. آنهم با احتیاط. فکر می کنم ایران در این تاکتیکی که همیشه به نمایش می گذاشت موفق بود. خب در نیمه دوم یکی دو موقعیت ایران و یکی دو موقیت هم عراق به دست آورد که در جریان بازی طبیعی بود. به واقع نبض بازی در نیمه دوم در دست ایران بود.

 

این صبحت های یونس محمود با مخالفت دیگر کارشناسان عراقی همراه شد که در برنامه حضور داشتند. یکی از آنها می گفت این برنامه تیم ملی عراق بود که در نیمه دوم تیم ملی فوتبال ایران را تحت فشار بگذارد که در این مسیر موفق بود.

 

یونس محمود اما حاضر نشد به ادعای عماد رضا پاسخ دهد و گفت من ترجیح می دهم دراین باره حرف نزنم و به همه نظرات احترام بگذارم. عماد رضا گفته بود یونس محمود به دنبال ریاست فدراسیون فوتبال عراق است و اصلا علاقمند نیست تیم ملی فوتبال عراق در حال حاضر خوب نتیجه بگیرد و به همراه شبکه الکاس به تیم ملی فوتبال عراق ضربه می زند. با دعوت از بازیکنان عراقی برای حضور در برنامه المجالس و کل کل با کارشناسی ایرانی آنهم پیش از بازی با تیم ملی فوتبال ایران!

 

دیدگاه‌ها