کد خبر : 1585501 | 30 دی 1397 ساعت 23:35 | 47.8K بازدید | 0 دیدگاه

ایران – عمان در شش فریم سرنوشت ساز

پاهایی که به دستان گجتی بیرانوند نرسید

سرنوشت آخرین بازی شب اول یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در دو صحنه مشخص شد تا در نهایت یوزهای ایرانی مسافر یک چهارم نهایی لقب بگیرند.

به گزارش "ورزش سه"، داور مکزیکی به عنوان چهره مهمان کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از کم اشتباه ترین قضاوت های خود در جام هفدهم با دو سوت سرنوشت جدال ایران و عمان در یک هشتم نهایی را مشخص کرد، سوت هایی که ایرانی ها از آن نهایت بهره را بردند اما عمانی ها از آن بیشترین لطمه را خوردند.


اولین صحنه در نخستین دقیقه بازی رقم خورد، جایی که عمانی ها در اولین لمس توپ در محوطه جریمه ایران صاحب یک پنالتی سرنوشت ساز شدند. بی دقتی تمام مجیدحسینی سریال اشتباهات ساختار تدافعی ایران را تکمیل کرد تا محسن القصانی با تیزچنگی از این اشتباه یک پنالتی از داور مکزیکی بگیرد. در این لحظه همه نگاه ها به علیرضا بیرانوند دوخته شد. گلر شماره یک ایران، همان دروازه بانی که با ناکام کردن کریس رونالدو در جام جهانی و سیو پنالتی مرد سال فوتبال جهان نامی برای خود دست و پا کرد.


بیرو این بار هم از این آزمون با سربلندی بیرون آمد تا دستان طلایی و چسبناک او مانع گل شدن ضربه دیدنی احمد کانو کاپیتان عمانی ها شود. مرد شماره یک ایران با اشاره هایی که هم تیمی هایش از پشت محوطه جریمه از جمله سردار آزمون داشتند به خوبی دست کاپیتان عمان را خواند و با شیرجه ای به یادماندنی همچون بازی حماسی با پرتغال در سارانسک روسیه توانست با دست راست ضربه مهلک کانو را به کرنر بفرستد تا تیم ایران را به بازی مهم محمدبن زاید برگرداند.

 

 

 


دقایقی بعد از این سوت سرنوشت ساز نوبت به دومین هنرنمایی از داور مکزیکی رسید تا این بار همه چیز به کام ایران باشد به ضرر عمان. مهدی طارمی این بار در نقش القصانی ظاهر شد تا از مدافعان حریف در موقعیت نصف و نیمه محوطه جریمه یک پنالتی برای ایران ثبت کند. ضربه ای که چند ملی پوش برای زدن آن کاندید شدند اما به دستور کی روش توپ به اشکان رسید تا کاپیتان ضربه نهایی را به رقیب وارد و کار صعود را تمام کند. 


در این لحظات طرفداران پرشمار عمانی افسوس غیبت های علی الحبسی دروازه بان سرشناس خود را می خوردند چون می دانید فایز گلر آنها از شانس چندانی برای سیو پنالتی برخوردار نیست. حدسی کاملا درست چون دژاگه با هوش بالای خود توپ را به مرکز زمین زد تا شیرجه به سمت راست گلر عمان سکوهای محمدبن زاید را روی سر عمانی ها آوار کند. در این صحنه تنها شانس فایز این بود که با پاهای کشیده خود توپ را دفع کند اما این پاها کشیدگی دستان گجتی بیرانوند را نداشت تا کار برای عمانی ها به پایان برسد.

 

 

 

دیدگاه‌ها