کد خبر : 1585586 | 01 بهمن 1397 ساعت 11:33 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

حساس ترین بازی مان دیدار نیمه نهایی خواهد بود

میرزاپور: بیرانوند می‌تواند ایران را فینالیست کند

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد چین حریف خطرناکی برای ایران نیست اما نباید آنها را دست کم گرفت.

میرزاپور: بیرانوند می‌تواند ایران را فینالیست کند

ابراهیم میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره عملکرد علیرضا بیرانوند در بازی با عمان بیان کرد: علیرضا این روند خوب را از جام جهانی آغاز کرده است. او با نمایش های بی نظیر در روسیه اعتماد به نفس پیدا کرده و در بازی های باشگاهی آسیایی نیز دیدیم که در ترکیب پرسپولیس چقدر خوب کار کرد. بیرانوند حالا در تیم ملی نیز خوب کار می کند و به نظرم او می تواند ایران را با عکس العمل های خوبش تا فینال پیش ببرد. هرچند که همه بچه ها باید زحمت بکشند.


وی درباره صحنه پنالتی که اگر گل می شد کار ایران را سخت می کرد، گفت: قطعا پنالتی در دقیقه یک وقتی گرفته شود، کار را سخت می کند. اگر آن توپ گل می شد زمان می برد تا بچه ها به خودشان بیایند و به بازی برگردند. در جریان بازی تحت فشار و استرس قرار می گرفتند. با این حال تیم ما خوب بازی کرد و با عملکرد بهتر توانست پیروز باشد. ضمن اینکه گرفتن آن پنالتی توسط بیرانوند روحیه تیم را بالاتر برد.


دروازه بان سابق تیم ملی که رابطه نزدیکی نیز با علیرضا بیرانوند دارد، تاکید کرد: امروز صبح به علیرضا زنگ زدم اما نتوانستم با او صحبت کنم. احتمالا مشغول استراحت یا تمرین است. دوباره با او تماس می گیرم تا بگویم همین اعتماد به نفسش را نگه دارد و با شرایطی که دارد یکی از ارکان موثر تیم ملی باشد. قطعا با توجه به اینکه ممکن است برخی بازی های تیم ملی در آینده به ضربات پنالتی بکشد، علیرضا باز هم می تواند به تیم ملی کمک کند.


میرزاپور درباره اینکه بیرانوند با 4 کلین شیت متوالی رکورد منصور رشیدی در سال 1976 را زده، تاکید کرد: من که آن بازی ها را یادم نمی آید اما آمار و ارقامش را شنیده ایم. با این حال آن دوره جام ملت ها با حضور 6 تیم برگزار شد و نمی شود با الان مقایسه کرد. قطعا آقای رشیدی در آن دوره زحمت زیادی کشیده اما نمی توانیم این مقایسه را انجام دهیم.


وی با اشاره به شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها اظهار داشت: واقعا کار سختی داریم. نباید بگوییم چون تا اینجا راحت بالا آمدیم، قهرمان می شویم. از اینجا به بعد بازی ها دشوار تر خواهد بود. ما باید با قدرت های بزرگ روبه رو شویم  و حتما می دانید که در نیمه نهایی با ژاپن یا عربستان روبه رو می شویم. فکر می کنم حساس ترین مسابقه مان در نیمه نهایی است.


میرزاپور درباره بازی با چین هم افزود: چین تیم بدی نیست اما آنقدر خطرناک نیست که بتواند ایران را متوقف کند. با این حال نباید هیچ تیمی را در فوتبال روز دست کم بگیریم و فکر کنیم از قبل برنده هستیم. قطعا اگر اینطور باشد به مشکل می خوریم. فکر می کنم کادرفنی و بازیکنان ما به این بلوغ رسیده اند که حریف آسانی وجود ندارد و هر بازی حکم یک فینال را دارد.

 

دیدگاه‌ها