کد خبر : 1585636 | 01 بهمن 1397 ساعت 13:32 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

مراسمی برای پربارتر کردن گنجینه ورزش ایران

هدایای سلیمی و حدادی به موزه ورزش چه بود؟

امروز تعدادی از قهرمانان ورزش ایران در حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک هدایایی را به موزه ورزش اهدا کردند.

هدایای سلیمی و حدادی به موزه ورزش چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، به همت کمیته ملی المپیک از چندی پیش موزه ورزش ایران در محل این کمیته راه اندازی شده و امروز طی مراسمی از ۴ قهرمان ایرانی از رشته های مختلف دعوت شد تا هدایای خود را به این موزه اهدا کنند.


بهداد سلیمی، قهرمان سابق وزنه برداری ایران که چند ماهی بیشتر نیست از ورزش حرفه ای خداحافظی کرده در این مراسم که مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری هم حاضر بودند، مدال طلای جهانی خود در سال ۲۰۱۱ را به این موزه اهدا کرد. او بعد از اهدای این مدال گفت: « این مدال، مدال خیلی خاطره انگیزی برای من و مردم است. من در آن مسابقات رکورد جهان را شکستم و روی وزنه نشستم و بسیار مدال خاطره انگیزی است.»


نفر بعدی محبتبی عابدینی، قهرمان شمشیربازی ایران بود که در المپیک ریو به مقام چهارم رسید. او لباسی که با آن در ۲ دوره المپیک شرکت کرده بود را به این موزه اهدا کرد و گفت: « من با این لباس دو دوره المپیک رفتم و برایم بسیار خاطره انگیز است چون با این لباس چهارم المپیک شدم.»


همچنین احسان حدادی که قصد داشت مدال نقره خود در المپیک ۲۰۱۲ را به موزه ورزش ایران اهدا کند، به خاطر فروش آن برای کمک به کودکان سرطانی محک موفق به این کار نشد و به همین خاطر لباسی که با آن روی سکوی قهرمانی بازی های آسیایی رفته بود را اهدا کرد. حدادی البته وعده داد که اگر مدال خود را پس بگیرد، آن را به موزه ورزش ایران خواهد داد.


آخرین نفر هم آرش میراسماعیلی، قهرمان سابق جودوی ایران و جهان بود. این ورزشکار قدیمی هم در این مراسم جام قهرمانی خود در مسابقات جهانی  تفلیس را اهدا کرد.


مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش در این مراسم گفت: « ما به دنبال این بودیم مدال ها کاپ ها اشیاء و یادمان ها را جمع آوری کنیم و یاد و خاطره این افتخارآفرینی ها را زنده نگه داریم و به نسل آینده منتقل کنیم. تعدادی از این اشیاء در منزل قهرمانها بلا استفاده بوده و در خواست کردیم به موزه بدهند تا به آیندگان این افتخارآفرینی ها را منتقل کنیم. فراخوان داده شد قهرمانان هر چیزی که در دوره قهرمانی خود کسب کردند، هدیه کنند تا به مرور در موزه به نمایش بگذاریم.»

دیدگاه‌ها