کد خبر : 1585639 | 01 بهمن 1397 ساعت 16:42 | 242.3K بازدید | 0 دیدگاه

سعودی‌ها، بزرگترین حذف شده جام ملت‌ها؛

ژاپن 1- عربستان صفر؛ سامورایی و اتوبوس ضد ضربه

سامورایی‌ها با زدن یک گل و مدیریت عالی بازی، عربستان را حذف کردند و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها راه یافتند.

ژاپن 1- عربستان صفر؛ سامورایی و اتوبوس ضد ضربه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان که به‌عنوان دومین تیم مرحله گروهی به دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های 2019 رسیده بود، امروز در حالی به مصاف ژاپن، صدرنشین گروه F رفت که برخلاف تصور شروع بهتری از سامورایی‌ها داشت و نبض بازی را در دست گرفت، اما نتوانست به گل برسد تا اینکه شاگردان موری‌یاسو در دقیقه 20 روی ارسال کرنر و ضربه سر تاکهیرو تومی‌یاسو در نخستین حمله خود به گل برسند و دروازه محمد العویس را باز کنند.


در ادامه مسابقه ملی پوشان عربستانی تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند و تا پایان مسابقه مالکیت 76 درصدی داشتند و با 15 شوت به دنبال زدن گل تساوی بودند، اما در روزی که تنها یکی از شوت‌های آنها داخل چارچوب بود و از سوی دیگر سامورایی‌ها با دفاع اتوبوسی و نفوذناپذیر اجازه گلزنی نمی‌دادند، در نهایت شاگردان پیتزی در جبران نتیجه ناموفق عمل کردند تا در نهایت تیم ژاپن راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها شود.


سامورایی‌ها ساعت 16:30 روز پنج‌شنبه هفته جاری، دیدار مرحله یک چهارم نهایی خود را در استادیوم هزاع بن زاید العین مقابل تیم ملی ویتنام برگزار می‌کنند که تیم برتر این مسابقه، باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده جدال تیم‌های ایران و چین برود.

 

 


1374991

 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک هشتم نهایی
دوشنبه: 97/11/01 ؛ ساعت 14:30
استادیوم: الشارجه- شهر شارجه
داور: روشن ایرماتوف(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف؛ داور چهارم: سرگی گریشنکو(قزاقستان)؛ کمک داوران پشت دروازه: والنتین کووالنکو(ازبکستان) و نواف عبدالله شکرالله(بحرین).

 


تیم ملی ژاپن

 

 

  • شوئیچی گوندا
  • واتارو اندو
  • مایا یوشیدا
  • هیروکی ساکای
  • یوتو ناگاتومو
  • تاکهیرو تومی‌یاسو
  • گاکو شیباساکی
  • یوشینوری موتو(2+90- کویا کیتاگاوا)
  • گنکی هاراگوچی
  • ریتسو دوآن(89- سوکاسا شیوتانی)
  • تاکومی مینامینو(77- جونیا ایتو)

 

1374987


سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

 


تیم ملی عربستان

 

  • محمد العویس
  • محمد آل فتیل
  • علی هادی البلیهی
  • محمد البریک
  • یاسر الشهرانی
  • عبدالله عطیف(78- محمد الصیعری)
  • عبدالعزیز البیشی(56 یحیی الشهری)
  • حسین المقهوی
  • هتان باهبری(88- عبدالرحمن غریب)
  • سالم الدوسری
  • فهد المولد

 

1374988


سرمربی: خوان آنتونیو پیتزی

 

 

اخطار


یوشینوری موتو(40) از ژاپن

فهد المولد(55) از عربستان

یاسر الشهرانی(82) از عربستان

 

 

بهترین بازیکن


مایا یوشیدا، مدافع میانی و کاپیتان تیم ملی ژاپن ستاره بی‌چون و چرای مسابقه امروز تیمش برابر عربستان بود و بیشترین نقش را در جریان برتری سامورایی‌ها داشت؛ ژاپن در این بازی با اتکا به تک گلی که در دقیقه 20 زد، رو به کار دفاعی آورد که مدیریت فوق‌العاده مایا یوشیدا در عقب زمین اجازه نداد حملات عربستان به نتیجه برسد و بارها با پرتاب خود مقابل شوت‌های بازیکنان سعودی، مانع از رفتن توپ‌ها به سمت چارچوب دروازه شد؛ علاوه بر آن، یوشیدا اجازه نداد ارسال‌های پُر شمار عربستان از جناحین که جزو اصلی‌ترین برنامه‌های آنها برای گلزنی بود، نتیجه‌ای به همراه داشته باشد.

 

1374996

 

 

 

شرح گل


ژاپن 1 - عربستان صفر (دقیقه 20: تاکهیرو تومی‌یاسو): ارسال دقیق گاکو شیباساکی از روی کرنر را تومی‌یاسو بالاتر از مدافعان عربستان زد تا سامورایی‌ها در اولین حمله جدی به گل برسند.

 

1374985

 

 


لحظات حساس

 

دقیقه 1: عربستان می‌توانست 55 ثانیه بعد از شروع مسابقه روی ارسال الشهرانی به گل برسد که ضربه سر آل فتیل کم‌دقت بود و از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.


دقیقه 12: در حالی که به نظر می‌رسید الشهرانی در بیرون از زمین توپ را به مقابل دروازه ژاپن ارسال کرده، برخورد مشکوک به پنالتی با بر زمین افتادن فهد المولد اتفاق افتاد که ایرماتوف چنین اعتقادی نداشت و در ادامه نیز شوت پُر قدرت عبدالعزیز البیشی به صورت مایا یوشیدا برخورد کرد و دفع شد.


دقیقه 14: سانتر البیشی از روی ضربه آزاد میانه زمین و ضربه سر حسین المقهوی با فاصله کمی از کنار دروازه ژاپن به اوت رفت.

 

دقیقه 29: ارسال خطرناک ساکای را موتو نتوانست استفاده کند تا محمد العویس بالاتر از این بازیکن ژاپنی توپ را در اختیار بگیرد.

 

دقیقه 32: سانتر موتو در صحنه مشکوک به خطای هند پنالتی برخوردی با علی البلیهی داشت که ایرماتوف دستور به ادامه بازی داد و تنها یک کرنر به سود ژاپن اعلام کرد.

 

دقیقه 35: حمله خطرناک سعودی‌ها نزدیک بود همراه با گل شود که شوت فنی و تماشایی پای چپ باهبری از کنار تیرک عمودی دروازه ژاپن عبور کرد.

 

1374977

 

دقیقه 47: شوت فنی سالم الدوسری از روی خط محوطه جریمه به راحتی در اختیار گوندا قرار گرفت.

 

دقیقه 48: سانتر شیباساکی از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر یوشیدا را محمد العویس جمع کرد.

 

دقیقه 51: دوآن ارسال زیبایی برای مینامینو فرستاد و او را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما کنترل توپ ضعیف او با دست موجب اعلام خطای هند به سود عربستان شد.

 

دقیقه 59: شوت راه دور سالم الدوسری کم دقت بود و از روی دروازه ژاپن به اوت رفت.

 

دقیقه 60: یوشینوری موتو بهترین فرصت برای زدن گل دوم ژاپن را داشت که دو سر توپ و شوت او به پای الشهرانی برخورد کرد و به کرنر رفت.

 

دقیقه 62: فهد المولد نفوذ زیبایی از جناح راست زمین با عبور از دو مدافع ژاپن داشت که پاس کات‌بک او را سالم الدوسری نتوانست بهره ببرد و شوت بی‌دقت او به اوت رفت.

 

دقیقه 65: سر توپ هتان باهبری و شوت پای چپ زمینی و دقیق او از فاصله 30 متری با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی ژاپن عبور کرد.

 

دقیقه 71: ارسال کوتاه عبدالله عطیف و ضربه سر علی البلیهی با اختلاف کمی از روی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

 

دقیقه 72: ارسال تند و تیز و خطرناک البریک از جناح راست زمین را تومی‌یاسو دفع کرد.

 

دقیقه 74: ضربه سر باهبری دقت لازم را نداشت و از مقابل دروازه ژاپن به بیرون زده شد.

 

دقیقه 85: ضربه سر واتارو اندو حاصلی نداشت و از بالای دروازه عربستان به اوت رفت.


دقیقه 87: شوت‌های پیاپی بازیکنان عربستان و الدوسری را مدافعان ژاپن برگشت دادند و یوشیدا و ناگاتومو اجازه مانع از گلزنی سعودی‌ها شدند.

 

دقیقه 1+90: ارسال پای چپ یحیی الشهری از روی ضربه ایستگاهی خطرناک بود و در صحنه مشکوک به هند پنالتی، برخوردی با توموی‌یاسو داشت و در نهایت دفع شد.

 

 

1374989

 


در حاشیه


* سامورایی‌ها که در آخرین مسابقه مرحله گروهی برابر ازبکستان با ترکیب دوم خود در زمین حاضر شدند، در دیدار امروز نسبت به دومین دیدار جام ملت‌ها برابر عمان تنها یک تغییر داشتند که یوشینوری موتو جانشین کویا کیتاگاوا شده است.


* نفرات اصلی سعودی‌ها در مسابقه امروز برابر ژاپن، نسبت به دیدار اخیرشان مقابل قطر سه تغییر داشته که یاسر الشهرانی، عبدالعزیز البیشی و سالم الدوسری به ترتیب جانشین حمدان الشمرانی، عبدالرحمن غریب و یحیی الشهری شدند.

 

* یوشینوری موتو به دلیل دریافت کارت زرد مقابل عربستان، در جام ملت‌ها 2 اخطاره شد تا دیدار آینده ژاپن در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی را از دست بدهد.

 

 

اتفاق ویژه


در حالی که هواداران فوتبال همواره فوتبال هجومی را از ژاپن شاهد بودند و حتی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل بلژیک این عملکرد را از سوی سامورایی‌ها دیدند، اما امروز سامورایی‌ها تنها 23.8 مالکیت توپ را در اختیار داشتند و با زدن 5 شوت که دو ضربه داخل چارچوب بود، توانستند عربستانی که سراسر حمله بود را شکست دهند؛ سامورایی‌ها در بازی امروز تنها 197 پاس در مقابل 659 پاس سعودی‌ها داشتند، اما با مدیریت فوق‌العاده مسابقه و دفاع اتوبوسی، توانستند تیم برنده میدان باشند تا عربستان، نخستین تیم مدعی و بزرگ حذف شده از جام ملت‌های آسیا لقب بگیرد.

 

1374997

 

 

دیدگاه‌ها