کد خبر : 1585982 | 02 بهمن 1397 ساعت 21:30 | 125.1K بازدید | 0 دیدگاه

ضربه کاشته سرنوشت ساز؛ عنابی به کره رسید

قطر 1-عراق صفر؛ حذف شد بس که جان نداشت!

عراق در شبی که سه تعویضی اجباری داشت و همام طارق را بخاطر مصدومیت از دست داد، با شوت تماشایی بسام الراوی مغلوب قطر شد.

قطر 1-عراق صفر؛ حذف شد بس که جان نداشت!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر در دور اول جام ملت‌های آسیا نمایش درخشانی داشت و با سه پیروزی برابر لبنان، کره شمالی و عربستان صدرنشین گروه E شد، اما عنابی‌ها که به دنبال ادامه این روند فوق‌العاده بودند، امشب کار سختی برابر عراق، تیم دوم گروه D داشتند ولی عملکرد بهتری از شاگردان کاتانچ ارائه کردند و مزد بازی خوب خود را با شوت استثنایی بسام الراوی از روی ضربه ایستگاهی گرفتند و به برتری یک بر صفر مقابل عراق رسیدند.


شاگردان فلیکس سانچز در دیدار امشب علاوه بر ثبت چهارمین کلین‌شیت پیاپی در جام ملت‌ها، همانند ایران چهارمین برد را هم به دست آوردند و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شدند تا حریف کره جنوبی شوند؛ دیداری که ساعت 16:30 روز جمعه هفته جاری در استادیوم هزاع بن زاید العین برگزار خواهد شد.

 

1375424


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک هشتم نهایی
سه‌شنبه
: 97/11/02 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: آل نهیان- ابوظبی
داور: محمد تقی الجعفری(سنگاپور)؛ کمک‌ها: رونی کو مین کیات(سنگاپور) و سرگی گریشچنکو(قزاقستان)؛ داور چهارم: راشد احمد علی(عمان)/ کمک داوران پشت دروازه: دیلان پریرا(سریلانکا) و احمد فیصل العلی(اردن)

 


تیم ملی قطر


سعد الشیب
بسام الراوی
طارق سلمان
پدرو کوریا
عبدالکریم حسن
عاصم عمر مادیبو
عبدالعزیز حاتم
بوعلام خوخی
حسن الهیدوس(90- کریم بوضیاف)
اکرم حسن عفیف
المعز علی


سرمربی: فلیکس سانچز

 

1375433

 


تیم ملی عراق


جلال حسن جاسم
احمد ابراهیم خلف
علی فائز عطیه
علاء علی مهاوی(71- ریبین غریب سولاقا)
علی عدنان کاظم
صفاء هادی عبدالله
امجد عطوان کاظم
همام طارق فرج(37- علی حصنی فیصل(66- محمد داوود))
حسین علی السعیدی
بشار رسن بنیان
مهند علی کاظم


سرمربی: سرکو کاتانچ

 

1375426

 

اخطار


عاصم عمر مادیبو(11) عبدالکریم حسن(84) بسام هشام الراوی(3+90) از قطر

مهند علی کاظم(24) احمد ابراهیم خلف(39) امجد عطوان کاظم(73) صفاء هادی عبدالله(86) از عراق

 

1375407

 

شرح گل


قطر 1 - عراق صفر (دقیقه 62: بسام هشام الراوی): ضربه ایستگاهی اعلام شده در فاصله 30 متری به سود قطر را بسام الراوی از منطقه‌ای که زاویه چندان مناسبی هم نداشت، از روی دیوار دفاعی بازیکنان عراقی عبور داد و دور از دستان جلال حسن به تور دروازه چسباند تا گل اول قطر به زیباترین شکل به ثمر برسد.

 

1375428


لحظات حساس

 

 

  • دقیقه 5: عبدالکریم حسن می‌توانست در شروع مسابقه گل اول قطر را بزند، اما شوت پای راست بهترین بازیکن سال آسیا بعد از دفع ضربه‌ی بوعلام خوخی به تیرک افقی دروازه عراق برخورد کرد.

 

1375386

 

  • دقیقه 7: شروع خوب سعد الشیب موقعیت گلزنی خطرناکی برای قطر ترتیب داد که العمز علی با عبور از بین سه مدافع عراقی در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی نتوانست ضربه نهایی را بزند تا توپ به بیرون برود؛ در این صحنه زمین افتادن ستاره عنابی‌ها موجب اعتراض عراقی‌ها مبنی بر تمارض او را به همراه داشت و قطری‌ها نیز معتقد بودند باید پنالتی اعلام شود.

 

1375392

 

  • دقیقه 19: ارسال علی عدنان از جناح چپ زمین و ضربه سر مهند علی از روی دروازه قطر به بیرون رفت.
  • دقیقه 23: نزدیک بود اشتباه اکرم عفیف کار دست قطری‌ها دهد، اما مهند علی نتوانست در موقعیت تک به تک موفق عمل کند تا سعد الشیب با خروج به موقع از دروازه توپ را جمع کند؛ در این صحنه مهاجم عراقی بخاطر برخورد با گلر قطر با کارت زرد جریمه شد.
  • دقیقه 33: همام طارق، هافبک تیم ملی عراق از میانه زمین اقدام به شوت‌زنی کرد، اما ضربه او بی‌دقت بود و به اوت رفت؛ در این صحنه ستاره عراقی استقلال به یکباره روی زمین دراز کشید و بخاطر دردی که در زانوی خود احساس می‌کرد، با چشمانی اشک‌بار از زمین بیرون رفت.
  • دقیقه 33: همام طارق، هافبک تیم ملی عراق از میانه زمین اقدام به شوت‌زنی کرد، اما ضربه او بی‌دقت بود و به اوت رفت؛ در این صحنه ستاره عراقی استقلال به یکباره روی زمین دراز کشید و بخاطر دردی که در زانوی خود احساس می‌کرد، با چشمانی اشک‌بار از زمین بیرون رفت.
  • دقیقه 38: شوت مهند علی از فاصله 30 متری تنها یک کرنر برای عراق به همراه داشت.
  • دقیقه 39: ارسال بشار رسن و ضربه سر احمد ابراهیم در دستان سعد الشیب جای گرفت.
  • دقیقه 3+45: عبدالکریم حسن بعد از عبور توپ از بین پاهای علاء علی، از زاویه بسته ارسالی انجام داد که توپ بعد از برخورد به مدافع عراق و تیرک دروازه این تیم به کرنر رفت.
  • دقیقه 4+45: ضربه سر بوعلام خوخی روی ارسال عفیف از کرنر با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه عراق راهی اوت شد.

 

1375394

 

  • دقیقه 53: شوت علی فائز از ضربه ایستگاهی دقت نداشت و با اختلاف زیادی از بالای دروازه قطر به اوت رفت.
  • دقیقه 53: اکرم عفیف فرصت عالی گلزنی در موقعیت تک به تک با جلال حسن را از دست داد و توپ در دستان گلر عراق قرار گرفت.
  • دقیقه 56: پاس بلند به پشت مدافعان قطر برای مهند علی ارسال شد، اما مهاجم نوک عراقی‌ها در برخورد با بوعلام خوخی روی زمین افتاد، اما داور سنگاپوری در صحنه مشکوک به پنالتی اعلام پنالتی نکرد.
  • دقیقه 59: اکرم عفیف نفوذ سریعی به محوطه جریمه عراق داشت، اما شارژ شدن او توسط احمد ابراهیم منجر به اعلام پنالتی برای قطر نشد.
  • دقیقه 66: شوت پشت محوطه امجد عطوان را سعد الشیب جمع کرد.
  • دقیقه 68: پاس در عمق عفیف و ضربه پای چپ المعز علی را جلال حسن به کرنر فرستاد.
  • دقیقه 70: جلال حسن دوباره منجی دروازه عراق شد و اجازه گلزنی به بوعلام خوخی نداد.
  • دقیقه 78: شوت استثنایی علی عدنان از روی ضربه ایستگاهی با فاصله چند سانتی متری از کنار دروازه قطر عبور کرد.
  • دقیقه 79: ارسال علی السعیدی از جناح راست زمین و ضربه سر مهند علی به شکل خطرناکی از مقابل دروازه قطر رد شد.
  • دقیقه 80: بازیکنان عراقی اعتقاد به هند پنالتی داشتند که داور سنگاپوری دستور به ادامه بازی داد.
  • دقیقه 81: ضربه سر احمد ابراهیم روی ارسال علی السعیدی با کمترین فاصله از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.
  • دقیقه 1+90: پاس در عمق عالی بشار رسن از بین مدافعان قطری را علی عدنان نتوانست استفاده کند 
  • دقیقه 2+90: پاس احمد ابراهیم با ضربه سر موقعیت بسیار خوبی برای مهند علی فراهم کرد که این ستاره عراقی لیز خورد و نتوانست ضربه نهایی را بزند.

 

1375393

 


در حاشیه


* عنابی‌ها در مسابقه امشب با ترکیبی که در دیدار مرحله گروهی مقابل عربستان حاضر شدند و به برتری رسیدند، به میدان خواهند رفت.
* احمد یاسین غنی، تنها بازیکنی است که نسبت به مسابقه گذشته عراق مقابل ایران، در بازی امشب از ابتدا در زمین حضور ندارد و بشار رسن جانشین او شده است.

* در دقیقه 14 دست علی عدنان برخوردی با صورت حسن الهیدوس داشت که داور این برخورد در محوطه جریمه عراق را پنالتی اعلام نکرد.

* همام طارق که در دقیقه 33 مصدوم شده بود و با چشمانی اشک‌بار زمین را ترک کرد، بعد از لحظاتی به بازی بازگشت، اما کمتر از یک دقیقه بعد مجددا بخاطر تشدید آسیب دیدگی زانو روی زمین دراز کشید و در حالی که گریه می‌کرد، با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد.

 

1375427

 

* احمد ابراهیم، مدافع عراق به دلیل دریافت کارت زرد دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی، دیدار بعدی عراق را از دست بدهد.

* علی حصنی فیصل که به‌عنوان بازیکن تعویضی به جای همام طارق مصدوم در دقیقه 37 وارد زمین شده بود هم آسیب دید و در دقیقه 66 از بازی بیرون رفت.

* سومین تعویضی عراق هم به دلیل مصدومیت بود و این بار علاء علی مهاوی نتوانست به بازی ادامه دهد تا ریبین غریب سولاقا جای او را بگیرد.

* عبدالکریم حسن، مدافع چپ قطر و مرد سال آسیا بخاطر دریافت کارت زرد در دقیقه 84 ، در جام ملت‌ها دو اخطاره شد تا دیدار آینده تیمش برابر کره جنوبی را در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی از دست بدهد. 

 

 

بهترین بازیکن


بسام هشام الراوی، مدافع میانی تیم ملی قطر که در سه مسابقه اخیرشان نقش موثری در بسته ماندن دروازه تیمش برابر لبنان، کره شمالی و عربستان داشت و یک گل به ثمر رسانده بود، امشب هم ستاره تیمش در جریان دیدار مقابل عراق بود و نه تنها اجازه گلزنی به ستاره‌های هجومی این تیم مثل مهند علی را نداد، بلکه نقش اصلی بازی بود و توانست با ضربه ایستگاهی استثنایی گل صعود تیمش را بزند.

 

1375439

 

اتفاق ویژه


عراق که تیم سرسخت و سختکوشی در مرحله گروهی نشان داد و حتی در دیدار مقابل ایران به تساوی رسیده بود، امشب هم تلاش زیادی می‌کرد تا بتواند قطر را شکست دهد، اما تیم سرکو کاتانچ در مسابقه‌ای که سه تعویض اجباری بخاطر آسیب دیدگی داشت و نتوانست از همام طارق حتی در یک نیمه بهره ببرد، به خاطر خستگی زیاد بازیکنان جوان‌اش نتوانست برابر ملی پوشان سرعتی قطری دوام بیاورد و در نهایت با شکست از جام ملت‌های آسیا وداع کرد.

 

1375446

 

خلاصه دیدار قطر 1 - عراق 0

دیدگاه‌ها