کد خبر : 1586190 | 03 بهمن 1397 ساعت 15:55 | 49.1K بازدید | 0 دیدگاه

قطری‌ها: بسام الراوی خدمت کرد، پاسپورت گرفت

کارشناسان ورزشی شبکه تلویزیونی الکاس به حمایت از گلزن قطر مقابل عراق پرداختند.

قطری‌ها: بسام الراوی خدمت کرد، پاسپورت گرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر در حالی شب گذشته برابر عراق به برتری یک بر صفر رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد که بسام الراوی که پدر و مادری عراقی داشت، تک گل عنابی‌ها را به زیبایی از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

 

به دلیل اینکه هشام الراوی، پدر بسام اصالتی عراقی دارد و در جام ملت‌های ۱۹۹۶ آسیا برای تیم ملی این کشور بازی کرده بود، انتقادات از سوی رسانه‌های عراقی و حتی اماراتی به بسام، بازیکن تیم ملی قطر افزایش یافت که کارشناسان قطری نیز به صحبت‌های آنها، واکنش نشان دادند.

 

شب گذشته و بعد از دیدار قطر و عراق، در برنامه مجلس شبکه الکاس، کارشناسان در این باره صحبت کردند و به انتقادات تلویزیون‌های اماراتی پیرامون اینکه بسام الراوی یک بازیکن عراقی بوده و نباید برابر تیم ملی این کشور بازی می‌کرده، پاسخ دادند.

 

کارشناسان شبکه الکاس تاکید داشتند بسام الراوی در کشور ما(قطر) بزرگ شده و به او پاسپورت دادیم؛ قانون قطر نیز می‌گوید از هر کشور دنیا که می‌خواهید به قطر بیایید، به کشور ما خدمت کنید و کار خوب انجام دهید تا پاسپورت بگیرید.

 

هشام الراوی بازیکن سابق تیم ملی عراق بوده ولی بسام الراوی، فرزند او متولد سوریه و بزرگ شده قطر است؛ هشام الراوی در عراق بوده و بازی کرده، اما بسام الراوی در عراق زندگی نکرده و به دنیا نیامده است؛ نکته‌ای که بسیاری از رسانه‌های اماراتی به اشتباه روی آن دست گذاشته و تیتر اصلی خود کرده بودند که با پاهای یک عراقی، عراق از جام بیرون شد.

 

البته که این انتقادات نباید نسبت به تیم ملی قطر که نفراتی مثل المعز علی سودانی و بسام الراوی سوری- عراقی دارد، عنوان شود چراکه در تیم‌های ملی مثل استرالیا، امارات و حتی ایران، بازیکنانی مثل سامان قدوس هستند که متولد ایران نبوده، در خارج از کشور به دنیا آمده و بزرگ شدند ولی برای تیم ملی ایران بازی می‌کنند.

دیدگاه‌ها