کد خبر : 1586200 | 03 بهمن 1397 ساعت 17:09 | 311.1K بازدید | 0 دیدگاه

نشست مطبوعانی جذاب؛ آکنده از احترام به لیپی

اصرار کی‌روش: کت مدعی به تن ما نمی رود

ترکیب دو نفره کارلوس کی روش و مسعود شجاعی پیش از دیدار مقابل چین باز هم بر همان مسیر گذشته حرکت کرد.

اصرار کی‌روش: کت مدعی به تن ما نمی رود

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم فوتبال ایران که امروز با همان تیپ همیشگی حضور در نشست های مطبوعاتی پس از مارچلو لیپی در مرکز خبری مسابقات در ابوظبی حاضر شده بود، نزدیک به 15 دقیقه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، خبرنگارانی که درباره موضوعات مختلفی با وی گفتگو کردند.


نکته جالب برانگیخته شدن احترام جمعی به سرمربی پرتغالی تیم ملی بود که مثل همیشه در حرف هایش سعی کرد طوری صحبت کند که انگار ایران مدعی بزرگ جام ملت های آسیا نیست. کی روش همچنین از مسعود شجاعی که در این جام فرصت چندانی برای بازی او نرسیده به عنوان یک افتخار یاد کرد.


 او صحبت هایش را چنین آغاز کرد:

به همه کسانی که به این نشست آمده‌اند خیر مقدم می‌گویم. این بازی برای ما یک بازی دیگر است. هر دو تیم ایران و چین آماده صعود هستند. مهم‌ترین مساله این است که آماده بازی با چین باشیم. در این لحظه، بازی با چین مهم‌ترین بازی زندگی ما است. دلیل آن هم خیلی واضح است؛ صعود به مرحله بعد و انجام بازی دیگر. همیشه بازی پیش‌رو برای مربیان مهم است. چین تیم خیلی خوب و مستحکمی است. آن‌ها تیمی هستند که مربی بزرگی چون لیپی آن را هدایت می‌کند و از نظم و سازماندهی خوبی برخوردار هستند. کار سختی برابر تیم ملی چین خواهیم داشت و از اینکه برابر چین بازی داریم هیجان داریم. از اعتماد به نفس بالایی برخورداریم و معتقدیم از شانس بالایی بهره مندیم. ما تیمی جاه‌طلب هستیم و آرزوهای خودمان را داریم و تلاش می‌کنیم از فرصت‌های‌مان در هر مسابقه بهره ببریم.

 


سرمربی تیم ملی در خصوص تفاوت تیمش با دوره قبل که  خیلی زود از دور مسابقات حذف شدند گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم که یادآوری کردید. تفاوت عمده ما این است که هوشیارتر شدیم. فکر نمی‌کنم بعضی موقع‌ها بد باشد که با لبخند به برخی مسائل نگاه کنیم. البته باید این مسئله را بگویم که تمام مسابقات متفاوت هستند و هیچ دو مسابقه‌ای شبیه هم نیست. بازی فردا مقابل چین است و یک داستان و بازی متفاوت است. این یک ماجراجویی جدید برای تیم ملی ایران است و ما بهترین تلاش را می‌کنیم که با اتکا به درس‌هایی که در این چند سال چه شیرین و چه تلخ گرفتیم بازی را با برد پشت سر بگذاریم.

 


سوال بعدی از کی روش در مورد صحبت های مارچلو لیپی بود که در مورد رنکینگ ایران صحبت کرد و از عملکرد تیم ملی تمجید کرده بود؛ یک خبرنگار ایرانی از کی روش در این مورد پرسید که سال ها تیمش رتبه اول رنکینگ آسیا است و اینکه این موضوع چقدر می تواند در بازی بعدی به تیم ملی ایران برای رسیدن به نیمه نهایی کمک کند که سرمربی پرتغالی اینگونه پاسخ داد:

شنیدن این صحبت ها و تعریف ها بسیار قابل افتخار است. من سال ها شاگرد مارچلو لیپی بوده ام. من شاگرد این مربی بزرگ هستم. تمام بازی ها برای ما حکم فینال دارد. در اینگونه بازی های حذفی، هیچ تاریخچه ای به شما کمک نمی کند و هیچ آمار و رنکینگی به کمک شما نمی آید و مهم ترین شخصیت، کاراکتر و نظم و انضباط بازیکنان در داخل زمین است و اینکه در آن روز بازیکنان چقدر می توانند احساساتشان را کنترل کنند. امروز هم به بازیکنانم  گفتم که فوتبال یک بازی ساده است؛ باید لذت ببرند، بجنگند و سعی کنند گل بزنند. این تاکتیک ما هست و اگر بتوانیم آزادانه و با انگیزه لازم این کار را انجام دهیم، فرصت های خوبی خواهیم داشت و تلاش می کنیم به پیروزی برسیم.

 

 

 

 

وی در خصوص بازی فردا با تیم ملی چین و ضعف دفاعی آن‌ها نیز گفت:
مطمئن باشید وظیفه من این است که به عنوان حریف تمام جزییات را مطالعه و نقاط ضعف و قدرت‌ آن‌ها را آنالیز  کنم. چین تیمی است که به لحاظ روحی و روانی بسیار محکم است. آن‌‎ها دو مرتبه عقب افتادند و هر بار به بازی برگشتند که این نشان از روحیه بالای آن‌ها می‌دهد. ولی برای من بهترین بازیکن تیم ملی چین همبستگی تیمی آن‌ها است و نمی‌توانیم بر روی آن چشم بپوشانیم. فلسفه من این است که به تمام تیم‌ها احترام بگذاریم. ولی واقعیت این است که تیمم آنقدر خوب است که به حریف اهمیت نمی‌دهم. مهم‌ترین مطلب این است که بازیکنان بهترین عملکرد خود را داشته باشند. افتخار این را دارم کنار بازیکنی مانند مسعود شجاعی بنشینم که سه جام جهانی را تجربه کرده است و چهارمین حضور در جام ملت‌های آسیا را دارد. در داخل ایران به مردم این نکته را می‌گویم که به این قضیه توجه کنند و احترام بازیکنی مانند مسعود را نگه دارند و قدردان آن باشند.

 

 

خبرنگاری ایرانی سوال بعدی از کی روش را پرسید؛ او از کی روش در این مورد پرسید که با توجه به گل نخوردن تیم ملی در چهار بازی پیاپی، باید انتظار یک بازی تدافعی از شاگردانش داشته باشیم یا باز هم اولویت کارهای دفاعی خواهد بود و کی روش اینگونه پاسخ داد:

امیدوار هستیم که فردا هم گل نخوریم و این روند همچنان ادامه داشته باشد. ولی واقعیت این است که من رابطه گل نخوردن و ارائه یک فوتبال هجومی را متوجه نمی شوم. همیشه سعی کردم یک نگاه ساده به فوتبال داشته باشم. دو حالت دارد؛ یا شما توپ را دارید که باید با ذهنیت مثبت بازی کنید و یا ندارید که باید باز هم با ذهنیت مثبت بازی کنید و به دنبال بازپس گیری توپ باشید. 37 سال است که تجربه مربیگری دارم و قبلش هم که فوتبال بازی می کردیم، همیشه نگاهم همین بوده و سعی کردم همیشه به بازیکنانم همین را بگویم؛ اینکه اگر توپ دارید با ذهنیت مثبت بازی کنید و اگر ندارید هم با ذهنیت مثبت بازی کنید و توپ را پس بگیرید و سپس با همین ذهنیت گل بزنید.

 

کی روش

 

کارلوس کی‌روش هم‌چنین درباره بازی با چین و اینکه به عنوان مدعی برابر شاگردان لیپی قرار می‌گیرند گفت:
به هیچ عنوان علاقه نداریم کت یک تیم مدعی را بر تن کنیم. برعکس همیشه تلاش می‌کنیم لباس یک تیم را بر تن کنیم که به تمام حریفان احترام می‌گذارند. سعی می‌کنیم با عملکرد خود نشان دهیم که هر تیمی یک نقطه ضعف و قدرتی دارد. آن هنر بردن را تلاش می‌کنم در این گونه از مسابقات حذفی به بازیکنانم یادآوری کنم. همیشه گفتم همه چیز برای برنده است و بازنده چیزی نصیبش نمی‌شود. من بر روی تجربه بازیکنانم حساب ویژه‌ای باز کردم و باید از لحاظ روحی روانی محکم باشند و احساسات خود را کنترل کنند. مهم ترین نکته این است که با آزادی عمل بازی کنند و خطر ریسک را بپذیرند. به بازیکنانم گفتم این مسابقه دیگر تکرار نمی‌شود و باید با آزادی عمل از آن لذت ببرند.

دیدگاه‌ها