کد خبر : 1587005 | 06 بهمن 1397 ساعت 20:14 | 276.8K بازدید | 0 دیدگاه

این گل ها شانسی نه، تاکتیکی هستند

اجرای سناریوی ایرانی در سیگنال ایدونا پارک! (عکس)

پرس شدید و وادار کردن رقبا به اشتباه را نمی توان گلی شانسی دانست و این تئوری در بالاترین سطح فوتبال دنیا نیز قابل اجراست.

اجرای سناریوی ایرانی در سیگنال ایدونا پارک! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دیدار مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا موفق شد در شرایطی با سه گل این تیم را مغلوب کند که هر سه گل شاگردان کارلوس کی روش با پرس شدید و توپربایی عناصر هجومی و وادار به اشتباه کردن مدافعان نگون بخت تیم ملی چین به ثمر رسید و برخی منتقدان آن را به حساب ضعف رقبا و نه توانایی ویژه و منحصر به فرد ستاره های تیم ملی ایران دانستند.

 

جالب اینجاست امشب دورتموند در شرایطی موفق شد در خانه خود با 5 گل از سد هانوفر گذشته و به اقتدار خود در بوندسلیگا استمرار بخشد که گل دوم زنبورها دقیقا مشابه گل های تیم ملی ایران در مقابل چین به ثمر رسید.

 

پرس شدید ستاره های دورتموند باعث شد مدافعان هانوفر توپ را سراسیمه دور کنند و ادامه این روند با توپربایی فوق العاده اشرف حکیمی در سمت چپ محوطه و تبدیل کردن این توپ مرده به یک موقعیت خطرناک برای تیم لوسین فاوره شد تا در نهایت ارسال عرض مدافع مراکشی دورتموند با ضربه تمام کننده مارکو رویس در مقابل دروازه تقریبا خالی حریف، تبدیل به گل دوم زنبورها شود.

 

 

شاید این گل دورتموند بیش از همه به گل اول ایران به دروازه چین شباهت داشت که سردار آزمون با توپربایی فوق العاده خود موقعیتی ساده برای مهدی طارمی فراهم کرد و او با یک ضربه حساب شده گل اول و مهم ایران را وارد دروازه رقیب کرد.

 

از این دست گل ها در سطح اول فوتبال دنیا به کرات به ثمر می رسد و زدن برچسب "شانسی" بر این روش، از بین بردن ارزش بی بدیل پرس شدید و تحت فشار گذاشتن رقیب و وادار کردن آنها به اشتباه است و فاکتور خوش شانسی در این بین نقش چندانی ایفا نمی کند.

 

1376651

 

1376650

 

1376652

دیدگاه‌ها