کد خبر : 1587839 | 10 بهمن 1397 ساعت 08:59 | 29.5K بازدید | 0 دیدگاه

چهار عامل اصلی که قطر را فینالیست کرد

تیم ملی قطر برای شکست تیم ملی امارات در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا طبیعتا از فاکتورهای بسیار زیادی بهره برده است که در این گزارش به 4 فاکتور مهمی که باعث شده عنایی به فینال صعود کنند اشاره شده است .

چهار عامل اصلی که قطر را فینالیست کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم  ملی قطر در نهایت شایستگی بعد از شکست دادن تیم های مدعی جام از جمله عربستان, عراق،کره جنوبی، این بار در مرحله نیمه نهایی موفق شد تیم ملی امارات را با 4 گل شکست دهد  تا در واقع  با به ثمر رساندن 16 گل و بدون گل خورده شایسته ترین تیم جام تا به این جا به شمار برود. این در شرایطی است که این تیم در ادوار گذشته این جام هرگز بالاتراز مرحله یک چهارم نهایی را تجربه نکرده بود.


سایت کوورا بعد از برد تیم ملی قطر در برابر امارات در گزارشی از 4 عامل اصلی برتری قطر نسبت به امارات  در دیدار روز گذشته اشاره  کرد.


استرس و تنش دقایق اولیه


در دقایق اولیه بازی به دلایل زیادی می شد استرس را در وجود بازیکنان هر دو تیم احساس کرد .  به این خاطر که این دیدار علاوه بر اینکه یک پای فینال را مشخص می کرد به دلیل تنش های سیاسی دو کشور اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده بود.


 یکی از دلایلی که قطر توانست گل اول این دیدار را در دقیقه 22 به ثمر برساند این بود که قطری ها بعد از گذشت 15 دقیقه توانستند هیجاناتشان را کنترل کنند و کم کم نبض بازی را در اختیار بگیرند .


 گل اول این دیدار به همان انداره  که باعث تقویت روحیه قطری ها شد، اماراتی را در شوک بزرگی فرو برد تا اینکه گل دوم هم از راه رسید.

 

اشتباه  محرز خالد عیسی


مدافعان امارات تا قبل از به ثمر رسیدن گل اول بازی اجازه نفوذ را به دو عنصر تهاجمی قطر نداده بودند. عناصر هجومی قطر  خصوصا معزعلی توسط خط  دفاع امارت کاملا یارگیری شده بودند و به همین جهت بوعلام خوخی مدافع الجزایری تبار قطر تصمیم گرفت در آن صحنه شوتزنی کند  و این در حالی بود  که هیچ کسی تصورش را نمی کرد که این ضربه آرام و زمینی،  منجربه گل شود. خالد عیسی در روزی که باید ضریب اشتباهاتش را به عنوان  یک دروازه بان با تجربه به کمترین حد ممکن برساند،اشتباه جبران ناپذیری را در دریافت گل اول این دیدار مرتکب شد تا شیرازه تیم ملی امارات با خوردن یک گل بد کاملا به هم بریزد.

 

1377574


 آرامش عنابی ها


با وجود تنش و استرس در ابتدای مسابقه، قطری ها زمانی که به اولین گل خود دست پیدا کردند با آرامش بیشتری ادامه دیدار را دنبال  کردند.  


اماراتی ها درحالی که از شرایط میزبانی بهره می بردند  اولین تعویض را آن ها انجام دادند و مجبور شدند اسماعیل احمد را در دقیقه 50  از زمین بازی خارج کنند  تا احمد خلیل را جایگزین او کنند اما او هم آنقدر شتابزده عمل کرد که نتوانست کاری از پیش ببرد.


 سرعت انتقال توپ قطر


تیم ملی فوتبال قطر در این بازی از سرعت بسیار بالایی بهره می برد. عنابی ها  در هنگام ضد حملات به سرعت روی دروازه  خالد عیسی یورش می بردند ، همچنین زمانی که بازی را هم در اختیار داشتند سرعت پخش توپ بسیار قابل قبولی را از خود به نمایش می گذاشتند .


قطری تا کنون به نوعی مدرن ترین تیم این دوره از رقابت ها محسوب می شوند چرا که بنا به آمار از  سرعت انتقال حمله به دفاع و همچنین دفاع به حمله بسیار استانداردی سود می برند.


تیم ملی قطر روز جمعه 12 بهمن ماه برای فتح جام نیلوفری باید به مصاف تیم ملی ژاپن برود.

 

1377573

 

 

 

دیدگاه‌ها