کد خبر : 1589518 | 16 بهمن 1397 ساعت 20:53 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز همکاری مشترک قطر و فیفا برای جام جهانی

قطر می‌خواهد جام جهانی 2022 استثنایی باشد

پس از اعلام رسمی پروژه سرمایه گذاری مشترک قطر و فیفا، جام جهانی 2022 به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شد.

قطر می‌خواهد جام جهانی 2022 استثنایی باشد

به گزارش "ورزش سه"، امروز برای اولین بار، هیئت اجرایی جام جهانی 2022 در دوحه دور هم جمع شدند تا برای برگزاری اولین جام جهانی در جهان عرب، برنامه ریزی خود را آغاز کنند. پروژه جدیدی که از امروز آغاز به کار کرده، بنا را بر تقویت و گسترش کمیته برگزاری و میراث که در سال 2010 پس از اعطای حق میزبانی به قطر تشکیل شد، گذاشته است. این کمیته با بهره گیری از تخصص فیفا در برگزاری رقابت های مختلف، سعی دارد رقابت های جام جهانی 2022 را به نحوی برگزار کند که تجربه ای استثنایی برای هواداران و بازیکنان حاضر در این رقابت ها رقم بخورد.

 

 

1379409

 


در حالی که کمیته پروژه مشترک تلاش بر برگزاری رقابت ها دارد، کمیته برگزاری و میراث ( SC ) تلاش می‌کند که زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری رقابت ها تامین کند.

حسن ال توادی، به عنوان دبیر کل کمیته SC، همزمان ریاست پروژه مشترک را برعهده خواهد داشت. او در این رابطه گفت:" چینش این پروژه مشترک در زمانی که از لحاظ استراتژیک برای جام جهانی قطر بسیار اهمیت خواهد داشت، به تکمیل زیر ساخت‌ها از جمله استادیوم ها، زمین تمرینات و ... کمک خواهد کرد و توجه خود را به ساخت تجربه ای بی نظیر برای هواداران و بازیکنان در قطر معطوف کرده است. من مطمئنم که با بهره گیری از تجربه فیفا در برگزاری رقابت ها و همینطور تجربه تاکتیکی ما و 9 سالی که سخت تلاش و سرمایه گذاری کردیم، اولین جام جهانی در جهان عرب به بهترین جام جهانی تبدیل خواهد شد."

 

1379408

 

 

ناصر الخاطر، رئیس کمیته آمادگی رقابت‌ها و مدیر اجرایی پروژه مشترک نیز گفت:" پروژه جام جهانی قطر وارد فاز آخر خود خواهد شد و ما خوشحالیم که اعلام کنیم این پروژه سعی دارد بهترین برنامه های ممکن را برای 2022 آماده کند. در کمتر از 4 سال آینده، ما از تیم‌های شرکت کننده و 9 میلیون هوادار برای یک رقابت ورزشی استقبال خواهیم کرد. ما مطمئنیم که شرایطی را رقم خواهیم زد که تا به حال در هیچ رقابتی کسی شاهد آن نبوده است. من به همکاری مشترک با فیفا در این پروژه خوشبین هستم."

 

کمیته پروژه مشترک متشکل از دبیر فاطما سامورا، دبیر کل فیفا، دو معاون امور خارجه فیفا یعنی زنومیر بوبان و الاسدایر، کولین اسمیت، رئیس برگزاری رقابت های فیفا، امیلیو گارسیا سیلورو، افسر ارشد حقوقی در کنار التوادی، الخاطر و یاسر الجمال، نایب رئیس فنی فدراسیون قطر و سعود ال محندی، نایب رئیس فدراسیون قطر خواهد بود.

 

 

1379410

 


سامورا، دبیر کل فیفا در این رابطه گفت:" امروز گام بزرگی برای سازمان دهی به بزرگترین رقابت ورزشی جهان برداشتیم. این پروژه با دیدگاه‌های ریاست فیفا و همکاران قطری همسوست و سعی داریم از هرگونه نقص جلوگیری کنیم. من مطمئنم که با برنامه ریزی که داشتیم، دست در دست همدیگر می‌توانیم همکاری خوبی با قطری ها داشته باشیم تا جام جهانی 2022، برای میلیاردها فوتبال دوست در سراسر جهان، جامی استثنایی باشد."

 

 

1379411

 

 


اسمیت نیز گفت:" رشد و پیچیدگی دائمی جام جهانی به دخالت یکپارچه کشور میزبان در تمامی زمینه ها نیاز دارد و ما در این همکاری مشترک، سعی داریم تمامی نیازها را برطرف کرده و جام جهانی استثنایی برای 2022 برگزار کنیم."

دیدگاه‌ها