کد خبر : 1590885 | 22 بهمن 1397 ساعت 18:39 | 44.5K بازدید | 0 دیدگاه

یحیی و بچه های درجه یک پدیده

خودروی قرمز و مشکی؛ گاز را ول نکن یحیی

پدیده که که در 4 هفته گذشته تنها 2 امتیاز کسب کرده بود با یک برد در بهترین زمان ممکن باز هم خودش را در کورس رقابت حفظ کرد. حالا پسران یحیی می توانند باز هم به رویا پردازی ادامه دهند.

خودروی قرمز و مشکی؛ گاز را ول نکن یحیی

 

 به گزارش "ورزش سه" پدیده مشهد را باید جزو آن دسته تیم هایی به شمار بیاوریم  که بیش ازهر بازیکنی و یا عوامل دیگری تحت تاثیر درایت کادرفنی خودش قرار دارد.


 این مهم درصورت  تحقق، شاید بهترین اتفاقی است که می تواند برای یک تیم به وقوع بپیوندد. چرا که درچنین وضعیتی با انتقال و یا مصدومیت و یا هرعاملی که باعث غیبت یک یا چند بازیکن درتیم می شود ویا هر نارسایی که از طرف مدیران در تیم اهمال می گردد ، تغییر خاصی در روند تیم ایجاد نمی شود.


تاریخ فوتبال کم نیست ازاین دست تیم های که با توجه به افکار و درایت  سرمربی تیمشان موفق به فتح عناوینی باورنکردنی شده اند . از لستر (کلودیو رانیری) تا در لیگ خودمان استقلال خوزستان ( عبد الله ویسی ) یا کمی به عقب تر اگر برگردیم ،کیه وو ورونا  ( جیجی  دل نری) ناتینگهام فارست ( برایان کلاف) و ... همگی این تیم ها بیش از اینکه به  اتکای هنرنمایی مهره هایشان  وابسته باشند به یک سرمربی خوش فکر در راس تیم که همه جوانب را تحت کنترل خودش دارد تکیه کرده اند.

 

1381176

 


البته که نمی توان از میزان اهمیت درخشش بازیکنان در کسب موفقیت این تیم ها غافل بود .


همه این تیم ها یک وجه  مشترک دیگر را هم دارند که معمولا ،  به دلیل وابستگی بیش از حد به سرمربی ، رسانه ها بازیکنان تیم را  فرزندان آن مربی اطلاق می کنند  و حالا امسال در  لیگ هجدهم این پدیده فوتبالی در قالب پدیده مشهد ظهور پیدا کرده است .

 

1381173

 


 یک برد درست در زمانی که می رفت تا تمام معادلات برهم بخورد پدیده لیگ را برگرداند سر جای اولش . در روزی که پرسپولیس در فضای تب آلود  اهواز دست و پا می زد یک جوان 22 ساله از گیلانغرب ورزشگاه زیبای  ثامن مشهد را به حالت انفجار در آورد.


محمد مهدی مهدی خانی قدرتوپی را که به صورت اتفاقی زیر پایش افتاد به بهترین شکل ممکن دانست تا  درمصافی تک به تک با فرزین گروسیان،  با یک ضربه دقیق روند ناکامی های 4 هفته گذشته تیمش را به پایان یرساند .

 

1381175

 


جشن بعد از گل حتی از گل به ثمر رسیده زیبا تر بود تا مشهدی ها یک بار دیگر تنه به تنه تیم های صدر نشین جدول بزنند .


گل محمدی  که در نیم فصل اول بابت صبر و تحمل بازیکنانش حاضر به تعظیم در برابر آنها شده بود این بار با اعتماد به نفس فراوان از مدعی بودن  تیمش برای کسب عنوان قهرمانی سخن گفت .


 او که در نیم فصل  بابت حفظ بازیکنانش فشار زیادی متحمل شد، این روزها با تکیه به همان تیم سابقش منهای خلعتبری به دنبال تاریخ سازی در فوتبال ایران است .  این سه امتیاز به دست آمده مقابل استقلال خوزستان قطعا جایگاه ویژه ای در ذهن گل محمدی خواهد داشت چون شرایط بیرونی این باشگاه به طوری است که ادامه وضعیت به شکل چهار هفته قبلی می توانست تاوان سختی را در برداشته باشد .

 

1381174

 


 شاگردان یحیی از امروز، برد در آبادان را در ذهنشان مرور  خواهد کرد تا با لغزش تیم های بالاسری  برگردند به مکانی که برایشان به هیچ وجه تازگی ندارد.

دیدگاه‌ها