کد خبر : 1591533 | 25 بهمن 1397 ساعت 12:26 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد آلمانی‌ها از نمایش بی‌رمق زنبورها در انگلیس

ورشکستگی دورتموند در ومبلی

بعد از شکست 3-0 دورتموند در مقابل تاتنهام در یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ، رسانه‌های آلمانی به انتقاد از عملکرد زنبورهای زرد آلمانی پرداختند و کیفیت بازی دورتموند را غیر قابل قبول دانستند.

ورشکستگی دورتموند در ومبلی

به گزارش "ورزش سه"، چند ساعت بعد از آنکه شاگردان لوسین فاوره در لندن دستهای خود را به علامت تسلیم بالا برده و شکست سنگین در مقابل تاتنهام را پذیرا شدند رسانه‌های آلمانی با تیترهایی مثل ورشکستگی در ومبلی به استقبال زردپوشان کشورشان رفتند. آلمانی‌ها معتقدند دورتموند در نیمه اول بازی قابل قبولی انجام ولی در نیمه دوم شیرازه‌اش به کلی از هم پاشیده و با این شکست سنگین، برای صعود به مرحله بعد به معجزه‌ای نیاز دارد که بسیار بعید به نظر می‌رسد عملی شود.

 

1381947

 

ماریو گوتزه بعد از بازی در گفتگو با تلویزیونهای آلمانی از شکست مقابل تاتنهام به عنوان باختی خیلی خیلی تلخ یاد کرد و مدعی شد برنامه‌های دورتموند برای این بازی در زمین عملی نشده و بازیکنان این تیم هر چه تلاش کرده‌اند نتوانسته‌اند برنامه‌های از پیش طراحی شده را پیاده کنند.

 

1381952

 

رومن بورکی، دروازه‌بان زردپوشان هم در پایان بازی جلوی دوربین تلویزیونها مدعی شد دورتموند در مقابل تیم‌های بزرگ دچار مشکل می‌شود و قادر به مقاومت و دفاع در مقابل آنها نیست.

 

روزهای بد دورتموند البته به بازی دیشب مقابل تاتنهام خلاصه نمی‌شود. دورتموند که فصل جاری را عالی شروع کرده بود مدتی است دیگر آن دورتموند شاداب و زهردار ابتدای فصل نیست. شاگردان فاوره چهار هفته است که در بوندس‌لیگا منتظر پیروزی هستند و یکی از دشوارترین دوره‌های فصل جاری را پشت سر می‌گذارند.

 

1381955

 

البته برای رعایت انصاف باید به تعداد زیاد مصدومین دورتموند که تمامی آنها از بازیکنان کلیدی تیم هستند هم اشاره کرد. لوسین فاوره در مقابل تاتنهام مجبور بود تیمی بدون مارکو رویس، پاکو آلکاسر، یولیان وایگل، لوکاس پیشچک و مانوئل آکانجی روانه میدان کند.

 

اما از سوی دیگر تاتنهام هم بدون دو ستاره بزرگ خود هری کین کاپیتان و دله آلی بازی می‌کرد و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند تیم پوچتینو بدون این دو، در فاز تهاجمی چندان زهردار نخواهد بود. در نیمه اول به نظر می‌رسید حق با این کارشناسان بوده چرا که تاتنهام عملا در تدارک حمله روی دورازه دورتموند ناکام بود و بورکی سنگربان زردپوشان در این نیمه حتی یک بار هم به زحمت نیفتاد.

 

1381949

 

ولی با شروع نیمه دوم به نظر می‌رسید آب سردی روی دورتموند ریخته شده و این تیم کاملا منجمد شده است. هر چه تاتنهام در این نیمه موثرتر بازی می‌کرد، دورتموند لحظه به لحظه سردرگم‌تر و کلافه‌تر به نظر می‌رسید. هر چه از زمان بازی در نیمه دوم می‌گذشت تاتنهام که ضعف حریف را می‌دید با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کرد. همین تغییر در توازن قوا بود که در نهایت سه گل به کاسه تاتنهام ریخت تا شاگردان پوچتنیو با کسب یک پیروزی شیرین و مقتدرانه خود را شانس اول صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی ببینند.

 

1381951

 

باید دید لوسین فاوره که بازیکنان دورتموند به کفایت او به عنوان یک تاکتیسین نابغه اعتقاد دارند می‌تواند بر روند افول زردپوشان در هفته‌های اخیر پایان داده و بار دیگر دورتموندی در حد و اندازه‌های دورتموند ابتدای فصل را روانه میدان کند؟

 

دیدگاه‌ها