کد خبر : 1593786 | 04 اسفند 1397 ساعت 12:00 | 41.4K بازدید | 0 دیدگاه

فغانی: شان من با پشت دروازه پایین نمی آید

واکنش سوپراستار داوری به حضور در نقش مکمل

داور بین المللی فوتبال ایران این روزها سعی می کند بدون توجه به حواشی کارش را جلو ببرد؛ او حالا سوپراستار داوری ایران است و طبیعی است عملکردش به چشم هم بیاید.

واکنش سوپراستار داوری به حضور در نقش مکمل

به گزارش "ورزش‌سه"، علیرضا فغانی حتی اگر در لیگ برتر ایران به عنوان داور پشت دروازه مسابقه پدیده و سپیدرود انتخاب شود و فعالیت کند، اما همچنان نامش بزرگتر از داوری ایران است. قاضی دیدار رده بندی جام جهانی 2018 این روزها حواشی زیادی درباره اش وجود دارد؛ از ماجرای تبلیغات آبمیوه روی بیلبورد های شهر گرفته تا شایعاتی که پیرامون اختلافش با کمیته داوران شنیده می شود. در این بین شایعه مهاجرتش هم همیشه وجود داشته که البته همواره آن را تکذیب کرده و علاقه ای به صحبت درباره اش ندارد. در این شرایط اما فغانی با پرستیژ بین المللی ای که دارد، سعی بر حفظ خود می کند. او دوست دارد بدون حاشیه کارش را جلو ببرد و هرگز از جایگاهی که در فوتبال دنیا دارد، سوءاستفاده نمی کند. فغانی اگرچه به دستور کمیته داوران از مصاحبه درباره مسائل لیگ برتر منع شده اما درباره برخی حواشی پیرامون خودش توضیح می دهد.

 

شان من با داور پشت دروازه پایین نمی آید!


فغانی روز گذشته در بازی پدیده و سپیدرود رشت حضور داشت؛ اما نه به عنوان داور وسط. از چند روز قبل مشخص شده بود که داور بین المللی ایران باید روز جمعه در مشهد پشت دروازه بایستد و این موضوع اتفاقا خیلی هم حاشیه درست کرد. خیلی ها بر این باور بودند که با این رویه شان فغانی پایین می آید، اما خودش چنین نظری ندارد. او در این باره به خبرنگار ما گفت: «وقتی این بحث مطرح شد، خودم هم از اتفاق استقبال کردم. این‌طور نیست که شأن من پایین بیاید و از این پس هم هر داوری می‌تواند از سوی دپارتمان برای پشت دروازه انتخاب شود. در جام‌جهانی دیدیم که خیلی از داوران بزرگ به‌عنوان داور چهارم انتخاب شدند یا در همین جام‌ملت‌ها روشن ایرماتوف که فینال را سوت زد، چند بازی به‌عنوان داور پشت دروازه حضور داشت. من هم از این اتفاق استقبال کردم تا از این پس هرکدام از داوران اسم و رسم‌دار که برای پشت دروازه انتخاب شدند، اعتراضی صورت نگیرد.»

 

1384515


وی ادامه داد: «در کلاسی که برای داوران پشت دروازه برگزار شد، همه قرار گذاشتیم که داوران فارغ از کسوت و درجه شان همه با توجه به نیاز کمیته داوران به عنوان داور پشت دروازه فعالیت کنند. در بازی دیروز هم آقای صفایی داور مسابقه بود و من پشت دروازه بودم و با مسئولیت جدید حضور داشتم. اصلا هم سخت نبود، اتفاقا کار سبک تری داشتم.»


برخی منتقدان در این باره اعتقاد دارند که اختلاف کمیته داوران با فغانی سبب شده تا در فدراسیون با این داور لجبازی کنند. او اما نظر دیگری دارد: ««هیچ اختلافی نیست و شایعه لجبازی هم صحت ندارد. متاسفانه هر اتفاقی می‌افتد، برخی می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند. انصافا از زمانی که رفعتی به دپارتمان داوری آمده، خوب کار کرده و چینش داوران نظم خوبی گرفته است. داوران که همان افراد قبلی هستند، اما مدیریت بهتری حاکم شده است.»

 

با مشورت و وسواس وارد دنیای تبلیغات شدم


یکی دیگر از مسائلی که درباره فغانی وجود دارد، ورود او به دنیای تبلیغات است؛ اگر در اتوبان های تهران سرتان را کمی بچرخانید بیلبوردهایی را می بینید که عکس فغانی در حالی که آبمیوه در دست دارد، روی آنها است. فغانی در این خصوص بیان کرد: «خودم خیلی علاقه خاصی به این کار نداشتم اما وقتی پیشنهاد شد و بررسی کردم تصمیم به همکاری گرفتم. به هر حال در زندگی هرکسی ممکن است این اتفاقات بیفتد و من نیز از این قاعده مستثنا نیستم. همه می دانند که شرایط مالی دلیل اصلی این کار است و البته که من بعد از مشورت با بسیاری از دوستانم و البته مذاکرات بسیار این کار را کردم.»


از فغانی پرسیدیم که ماجرای تبلیغات اینستاگرامی اش چیست که او پاسخ داد: «من این کار را در موارد خاص انجام می دهم. خیلی کم پیش آمده در اینستاگرامم تبلیغات کنم. باید برندی که پیشنهاد می دهد خیلی خاص باشد که پیشنهادش را قبول کنم. روی این موضوع واقعا حساسیت و وسواس دارم.»

 

1384516

 

هفته بعد به لیگ قهرمانان آسیا می روم


داور بین المللی فوتبال ایران در پایان از برنامه های خارجی اش گفت: «تورنمنت خاصی که نداریم. فقط مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پیش است و هفته بعد در استرالیا باید بازی ملبورن ویکتوری را قضاوت کنم.»

دیدگاه‌ها