کد خبر : 1598301 | 21 اسفند 1397 ساعت 16:11 | 480.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزینه نام آشنا در نزدیکی ایران

سرمربی تیم ملی یک قدم تا امضای قرارداد!

طبق اخبار رسیده مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال با گزینه مورد نظر خود برای هدایت تیم ملی به توافق نهایی رسیده‌اند و به احتمال فراوان سرمربی نام آشنا اروپایی بر روی نیمکت ایران می‌نشیند.

سرمربی تیم ملی یک قدم تا امضای قرارداد!

به گزارش "ورزش‌ سه"، نزدیک به دو ماه از حذف جنجالی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد و کارلوس کی‌روش با رفتنش به کلمبیا نیمکت تیم ملی را بعد از هشت سال تا به اینجا در سردرگمی دو ماهه قرار داده است. موضوعی که باعث شد اولین فیفا دی بعد از جام ملت‌ها از دست برود. در حالی که بسیاری از تیم‌های آسیایی برنامه مشخصی برای استفاده از این تایم را داشتند و همه چیز به جای بازی ملی در  لیگ ایران و به نفع باشگاه‌ها خلاصه شد.


در این بین انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به اولویت اصلی مهدی تاج و فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شد. هدفی که به زعم رییس اصفهانی چراغ خاموش و به دور از هیاهوی به وجود آمده توسط برخی از افراد وزارت نشین پیش رفت تا از بازار گرمی خارجی و هم‌چنین سنگ اندازی برخی از عوامل جلوگیری شود. این سیاست فدراسیون اما باعث داغ تر شدن تنور شایعات شد. برخی افراد از نشستن مربی ایرانی بر روی نیمکت تیم ملی خبر دادند که خیلی زود توسط تاج در جلسه مجمع عمومی رد شد. برخی دیگر هم از لیست بلند مربیان خارجی و البته صاحب نام مدنظر فدراسیون پرده برداری کردند که تاج با سکوتش در این مورد هیچ گونه تایید یا تکذیبی را انجام نداد و تنها به انجام کارش بدون توجه به حواشی پرداخت.


گزینه‌هایی مثل یورگن کلینزمن،لوییز فن خال، هروه رنارد، آلبرتو زاکرونی، مونتلا و سمپائولی در صدر شایعات منتشر شده از سوی رسانه‌ها قرار گرفتند و هر روز اخبار متفاوتی در خصوص حضور این افراد منتشر می‌شد. قضیه‌ای که اصلا مورد توجه تاج قرار نگرفت و تقریبا اهمیتی برای او نداشت.


حالا از برخی افراد نزدیک به فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود که مذاکرات رییس فدراسیون با یکی از گزینه‌های مورد نظر و خارجی‌اش مثبت پیش رفته و در مراحل نهایی قرار دارد. فردی که قبلا هم جزو نامزدهای مربیگری تیم ملی بود و شایعات زیادی در خصوص حضورش در ایران مطرح شد. به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال با گزینه مدنظر خود در خصوص مسائل کلی به توافق رسیده و تنها یک سری از بندهای جزیی مورد اختلاف دو طرف است که با مذاکره حل شده و همه چیز نهایی می‌شود. مدت زمان این قرارداد هم تا بعد از جام جهانی 2022 قطر خواهد بود و در صورت توافقی تمدید می‌شود.


به نظر می‌رسد بعد از حضور هشت ساله کارلوس کی‌روش پرتغالی، باید شاهد یک مربی اروپایی دیگر بر روی نیمکت تیم ملی ایران باشیم. مسئله‌ای که خواست عموم بود و بسیاری از اهالی فن به شمار می‌رفت. مسئله مهم فیفا دی بعدی است که در خرداد ماه برگزار می‌شود و با این اوصاف باید از حالا منتظر رونمایی از تیم ملی با مربی جدیدش در آن زمان باشیم. مربی‌ای که برای شناخت از بازیکنان هیچ کدام از فرصت‌ها را از دست نمی‌دهد و از حالا به هدفی بزرگ فکر می‌کند؛ حضور در جام جهانی 2022 که اولین سنگ محک او خواهد بود. به خصوص اینکه در دو دوره قبل این مهم توسط کی‌روش انجام شده و به همین جهت سطح توقع مردم ایران بالا رفته است.

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها