کد خبر : 1598327 | 21 اسفند 1397 ساعت 17:52 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

شجاع – بونجاح؛ پرنده علیه آقای گل

مدافع پرسپولیس برای پنجمین بار برابر بغداد بونجاح قرار خواهد گرفت و امیدوار است همانند سه دیدار قبلی موفق به ناکامی این ستاره الجزایری شود.

شجاع – بونجاح؛ پرنده علیه آقای گل

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست سنگین در اولین تقابل پرسپولیس و السد در دوحه، این شاگردان برانکو ایوانکوویچ بودند که با کم کردن اشتباهات خصوصا در فاز دفاعی موفق شدند ستاره‌های السدی را ناکام بگذارند. آنها با برتری در دیدار برگشت به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شدند و در ادامه در مرحله نیمه نهایی نیز طی دو نمایش برتر و حساب شده جواز صعود به فینال را کسب کردند.


در این میان نقش پررنگ این تقابل برعهده شجاع خلیل زاده بود که به عنوان مامور مهار بغداد بونجاح، ستاره الجزایری و آقای گل این رقابت‌ها، از او یک ناکام بزرگ طی سه تقابل بعدی شکل داد. جنگ‌های فیزیکی در کنار برخورد‌های لفظی و تخریبی این بازیکن مقابل بونجاح باعث شد تا او در سه دیدار بعدی در امر گلزنی ناکام بماند و از این راه السد نیز از دستیابی به جواز صعود به فینال دستش کوتاه ماند.


نکته جالب این بازی که در خاطره‌ها مانده، جنگ روانی میان خلیل‌زاده و بونجاح بود. تصاویر تلویزیونی نیز برخی از حرکات شجاع و البته اعتراض بونجاح را شکار کردند اما در نهایت این مدافع ایرانی بود که دوئل با مهاجم زهردار الجزایری را با پیروزی به پایان رساند. در آخرین تقابل شجاع و بونجاح در ورزشگاه آزادی در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی، با بازگشت محمد انصاری به ترکیب، شجاع به سمت راست خط دفاع رفت و عملا در فاصله بیشتری نسبت به بونجاح بازی کرد. به همین دلیل دیگر از آن جنگ روانی و کل‌کل‌های شجاع و بونجاح خبری نبود. مهاجم الجزایری یک گل زد اما پرسپولیس با ضربه سیامک نعمتی آن را جبران کرد تا پرسپولیس به فینال برود و حریف کاشیما آنتلرز ژاپن شود.


پنجمین تقابل خلیل‌زاده و بونجاح در حالی رقم می‌خورد که شجاع یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس است و در ماه‌های گذشته نشان داده که در اوج آمادگی قرار دارد. او با پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و البته در آسیا هم نیم‌نگاهی به موفقیت دارد. در سوی مقابل بغداد بونجاح قرار دارد که آمار شگفت‌انگیزی در لیگ ستارگان قطر به ثبت رسانده. آمار 34 گل زده در 18 بازی که نشان می‌دهد این مهاجم الجزایری چقدر آماده است.


برای این دوئل که سخت هم هست لحظه‌شماری می‌کنیم تا ببینیم آیا خلیل‌زاده باز هم می‌تواند خاطره شیرین فصل قبل را در دوحه تکرار کند یا این بار بغداد بونجاح مقابل مدافع 29 ساله پرسپولیس به موفقیت می‌رسد؟

دیدگاه‌ها