کد خبر : 1598840 | 23 اسفند 1397 ساعت 18:50 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

شبی که هوملس محو شد

دژ مستحکم یورگن کلوپ: ویرجیل فن دایک

ویرجیل ون دایک شب گذشته در آلیانز آرنا نه تنها عملکرد چشمگیری در خط دفاع داشت، بلکه با یک ضربه سر زیبا دروازه مانوئل نویر را باز کرد و پایه گذار گل اول تیمش هم بود.

دژ مستحکم یورگن کلوپ: ویرجیل فن دایک

به گزارش "ورزش سه"، مت هوملس تا اینجا هفته بسیار بدی را پشت سر گذاشته؛ از جمله خط خوردن از تیم ملی و حذف از لیگ قهرمانان اروپا.

به گفته یواخیم لوو، هوملس به اندازه کافی خوب نبوده تا در تیم ملی جایی داشته باشد تا با کنار گذاشتن او به همراه مولر و بواتنگ از فهرست تیم ملی، زمینه ساز بروز تنش بین فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ باشد. ولی تسلیم شدن هوملس در مقابل ویرجیل فن دایک در صحنه گل دوم لیورپول باعث شد برخی هم با سرمربی آلمان هم عقیده شوند. مدافع هلندی با یک پرواز استثنایی در دقیقه 69 بازی مقابل بایرن مونیخ موفق شد به یک ضربه سر زیبا گل دوم تیمش را به ثمر برساند و به نوعی تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد لیگ قهرمانان را مشخص کند.

 

 

1390492

 

 

فن دایک به تمامی مشکلات دفاعی قرمزها پایان داده، به یک رهبر تمام عیار برای تیم تبدیل شده و تفکرات بازی سازی و حمله تیم یورگن کلوپ هم بر پایه ذهنیت تهاجمی فن دایک ساخته می شود تا جایی که به اعتقاد مارتین کیون اسطوره آرسنال و کارشناس فوتبال انگلیس، لیورپول در بازی رفت مقابل بایرن چون فن دایک را نداشت، موفق به گلزنی نشد.

ولی در بازی برگشت فن دایک نه تنها یک پاس گل داد، بلکه خودش هم موفق به گلزنی شد. گل فن دایک یک گل کلاسیک از روی نقطه  کرنر بود، یک گل که از یک طرف زاییده اشتیاق و تعصب بود و از طرف دیگر ریشه در قدرت فیزیکی او داشت. در عین سادگی بسیار زیبا بود و غیر قابل مهار. گلی که نقطه اوج لیورپولی ها تا اینجای فصل بود.


این گل یک پایان تلخ و زودهنگام برای بایرن در لیگ قهرمانان این فصل بود و شاید یک شروع برای باور رویای امسال لیورپول. اگر تیم یورگن کلوپ بتواند عملکرد خود مقابل بایرن را در سایر بازی هایش تا پایان فصل به نمایش بگذارد، احتمالا دستاوردشان چشمگیر خواهد بود.

 

 

1390488

 

 

لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر، منچستر سیتی پپ گواردیولا را پیش روی خود دارد که در فرم بسیار خوبی به سر می برند ولی نمایش خیره کننده قرمزها در آلمان به اندازه کافی متقاعد کننده بود تا احساس کنند که امسال دیگر می توانند به روند سال‌های بدون جام خود پایان دهند.

قبل از بازی با بایرن، گمانه زنی هایی بود که حذف لیورپول از لیگ قهرمانان و بازی های فشرده سیتی در لیگ جزیره و اروپا، می تواند به قهرمانی لیورپول در لیگ برتر کمک کند. صحبت هایی که عصبانیت کلوپ را به همراه داشت.

حالا بعد از پیروزی در آلمان این حرف ها هیچ جایی ندارند و قرمزها فقط به دنبال پیروزی در تمامی بازی ها هستند. بازیکنانی که برنده بازی های  بزرگ هستند معمولا خیلی کم از خستگی گله می کنند مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو. حالا به نظر می رسد فن دایک و یارانش هم فقط از باور و اشتیاق هر پیروزی تغذیه می کنند.

 

 

1390490

 

 

بعد از سه گانه منچستر یونایتد در سال 99، سر الکس فرگوسن گفت که پیروزی برابر آرسنال در نیمه نهایی جام حذفی، عامل قهرمانی آنها در لیگ برتر بود. به اعتقاد فرگوسن این پیروزی دلیلی شد تا در هر سه جام با قدرت مسیر خود را ادامه دهند و اگر آن بازی را به آرسنال واگذار کرده بودند، شاید در انتهای فصل هیچ جامی نمی گرفتند.

برای لیورپول شاید پیروزی برابر بایرن همین حکم را داشته باشد. کلوپ تا امروز هیچ جامی با لیورپول تصاحب نکرده ولی حالا آنها باور دارند هر تیمی را حتی اگر در بهترین روزهایشان باشند، می توانند شکست دهند.

 

محمد علی عسکری

دیدگاه‌ها