کد خبر : 1598926 | 24 اسفند 1397 ساعت 14:25 | 569.9K بازدید | 0 دیدگاه

سیتی- تاتنهام، نبرد تمام انگلیسی یک چهارم نهایی

بارسا-یونایتد؛ دیدار بزرگ یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ

قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا لحظاتی پیش انجام شد و در مهمترین دیدار این مرحله، تیم های بارسلونا و منچستریونایتد مقابل هم قرار خواهند گرفت.

بارسا-یونایتد؛ دیدار بزرگ یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و منچستریونایتد که با حذف کردن تیم های لیون و پاری سن ژرمن به این مرحله راه پیدا کردند، اکنون برای رسیدن به نیمه نهایی این فصل چمپیونزلیگ مقابل هم قرار بگیرند؛ دو دیداری که می تواند یادآور دیدارهای جذاب دو تیم در اواخر دهه 90 باشد.

دو تیم انگلیسی منچسترسیتی و تاتنهام هم مقابل هم قرار خواهند گرفت تا سیتی برای دومین فصل پیاپی، مقابل یک تیم هموطن قرار بگیرد. آنها سال قبل در این مرحله با لیورپول روبرو شدند و در نهایت از دور رقابت ها کنار رفتند.

یوونتوس که دست به کار بزرگی زد و با حذف اتلتیکو مادرید به یک چهارم نهایی رسید، باید با شگفتی ساز بزرگ مرحله قبل، آژاکس، روبرو شود؛ دیداری که مطمئنا برای شاگردان آلگری راحت نخواهد بود.

شاید راحت ترین قرعه این مرحله برای لیورپول رقم خورد که باید مقابل پورتو قرار بگیرد؛ هرچند تیم پرتغالی هم در مرحله قبل برابر رم نشان داد که حریف ساده ای نیست. بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم نهایی، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 فروردین و دیدارهای برگشت نیز 27 و 28 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

 

تاریخ بازی های رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا:

 

سه شنبه 20 فروردین ساعت 23:30
 لیورپول - پورتو
تاتنهام - منچسترسیتی

چهارشنبه 21فروردین ساعت 23:30
 آژاکس‌ - یوونتوس
 منچستریونایتد - بارسلونا

 


 تاریخ بازی های برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا:

 

 سه شنبه 27 فروردین ساعت 23:30
یوونتوس - آژاکس
بارسلونا - منچستریونایتد

چهارشنبه 28 فروردین ساعت 23:30
پورتو - لیورپول
منچسترسیتی - تاتنهام

 

 

گزارش لحظه به لحظه مراسم قرعه کشی را می توانید در ادامه بخوانید:

 

14:49: و در نهایت قرعه کشی برای مشخص شدن تیم های میزبان و میهمان فینال.... برنده دیدار یک نیمه نهایی میزبان و برنده دیدار دوم، میهمان

 

14:47: حالا قرعه کشی برای مشخص شدن دیدارهای نیمه نهایی... دیدار یک نیمه نهایی: برنده بازی سوم (تاتنهام-منچسترسیتی) با برنده بازی اول (یوونتوس-آژاکس)

و دیدار دوم نیمه نهایی: برنده بازی چهارم (بارسلونا-منچستریونایتد) با برنده بازی دوم (لیورپول- پورتو)

 

1390816

 

 

بازی چهارم: بارسلونا- منچستریونایتد

 

14:46: و در نهایت بارسلونا، حریف منچستریونایتد در این مرحله شد

 

بازی سوم: تاتنهام- منچسترسیتی

 

14:45: تاتنهام گوی بعدی است که توسط ژولیو سزار خارج می شود و باید مقابل منچسترسیتی بازی کند

 

بازی دوم: لیورپول- پورتو

 

14:44: گوی سوم مربوط به تیم لیورپول و حریف این تیم در مرحله: پورتو

 

بازی اول: آژاکس- یوونتوس

 

14:43: ...و حریف آژکس در این مرحله: یوونتوس

 

14:42: ژولیو سزار اولین گوی را برمی دارد: آژاکس... تیمی که رئال مادرید را حذف کرد تا به این مرحله برسد

 

1390836

 

 

14:39: ژولیو سزار، دروازه بان سابق تیم ملی برزیل، که با اینتر سابقه فتح چمپیونزلیگ را دارد، به روی صحنه رفت تا در اجرای مراسم قرعه کشی مشارکت کند

 

14:36: جورجیو مارکتی، مدیر برگزاری رقابت های چمپیونزلیگ، روی سن رفته و با خوشامدگویی به نمایندگان تیم های راه یافته به این مرحله، در حال توضیح نحوه راهیابی تیم ها و رکوردهای به جا مانده در مرحله قبل است تا پس از آن به سراغ قرعه کشی بروند.

 

14:30: مراسم با توضیحات مجری در مورد نحوه قرعه کشی، پخش کلیپی از لحظات جذاب مرحله یک هشتم نهایی و معرفی تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم آغاز شد.

 

 

1389028

 

هشت تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی که امروز در قرعه‌کشی شرکت خواهند داشت عبارتند از آژاکس، بارسلونا، یوونتوس، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، پورتو و تاتنهام.

 

نکته جالب درباره قرعه‌کشی امشب این است که در این قرعه‌کشی نه از سیدبندی خبری بوده و نه چیزی به عنوان سهمیه کشوری وجود خواهد داشت. یعنی هر کدام از هشت تیم ممکن است در مرحله یک‌چهارم با هر کدام از تیم‌های دیگر روبرو شود و محدودیتی هم برای روبرو شدن تیم‌های یک کشور با هم وجود نخواهد داشت. این به خصوص برای تیمهای انگلیسی اهمیت دارد چرا که از جمع هشت تیم، چهار تیم انگلیسی هستند و این امکان برخورد آنها با یکدیگر را افزایش خواهد داد.  حتی این احتمال وجود دارد که دو تیم همشهری، منچستریونایتد و منچسترسیتی، در این مرحله با هم روبرو شوند.

 

1390741

 

تاریخ مسابقاتی که امروز برای آنها قرعه‌کشی خواهد شد از قرار زیر است:

 

دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی: 10 و 11 آوریل

 

دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی: 18 و 19 آوریل

 

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی: 1 و 2 مه

 

دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی: 8 و 9 مه

 

فینال: 2 ژوئن در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید اسپانیا

 

1390749

 

اما قرعه‌کشی امشب نکات جالبی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم. تعداد تیمهای انگلیسی حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی امسال (4تیم) به اندازه مجموع تعداد تیم‌های انگلیسی در یک‌چهارم نهایی چهار دوره گذشته لیگ قهرمانان است.

 

1390751

 

از فصل 2009-2010 امسال برای اولین بار اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان تنها یک نماینده خواهد داشت و بارسلونا یک‌تنه بار نمایندگی از لالیگا را به دوش خواهد کشید.

 

1390557

 

و برای اولین بار از فصل 2005-2006 هیچ نماینده‌ای از آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. واقعیتی که مدیران فوتبال آلمان و دوست‌داران فوتبال این کشور را نگران کرده است.

 

1390758

 

از سوی دیگر آژاکس بعد از آیندهوون در فصل 2006-2007 اولین تیم هلندی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است. میانگین سنی آژاکس در این دوره از رقابتها 24 سال و 202 روز بوده که از همه تیم‌های باقی‌مانده در رقابتها کمتر است.

 

1388246

 

پورتوی پرتغالی در حالی موفق شده به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد که هیچ گلزن برجسته‌ای نداشته و 10  بازیکن مختلف این تیم گلهایش در چمپیونزلیگ را به ثمر رسانده‌اند. این واقعیت نشان‌دهنده خصوصیت اصلی پورتو در این فصل است، تیمی متحد و منظم که به مدد 11 ستاره توانسته خود را به جمع هشت تیم برتر قاره سبز برساند.

 

1388329

 

اما منچسترسیتی که در اولین فصل حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم نتوانسته بود صعود به این مرحله از لیگ قهرمانان را تجربه کند در فصل دوم حضور او یعنی فصل 2017-2018 به مرحله یک چهارم راه یافت ولی در مقابل لیورپول شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد. منچسترسیتی حالا بار دیگر با هدایت پپ به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده و این بار مصمم است بهتر از دوره گذشته عمل کرده و به مراحل بالاتر راه یابد. گواردیولا و تیمش به فینال و قهرمانی چشم دوخته اند و هر نتیجه دیگری می تواند برای آنها ناکامی به حساب بیاید. 

 

1389814

 

بارسلونا هم برای دوازدهمین فصل پیاپی حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. آخرین سالی که کاتالانها در این مرحله از رقابتها حاضر نبودند ، فصل 2006-2007 بوده است.

 

1390431

 

اما تاتنهام با راه‌یابی به این مرحله دست به کاری بزرگ زده که برای این باشگاه موفقیتی تاریخی به حساب می‌آید. چرا که تاتنهام با این صعود برای سومین بار در تاریخ باشگاه خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا می‌بیند. چه از زمانی که جام باشگاههای اروپا برگزار می‌شد و چه از زمان برگزاری لیگ قهرمانان، تاتنهام تنها سه بار به یک‌چهارم نهایی رقابتهای اروپایی راه یافته است که آخرین آنها فصل 2010-2011 بوده است.

 

1386271

 

دیدگاه‌ها