کد خبر : 1598948 | 24 اسفند 1397 ساعت 12:30 | 87K بازدید | 0 دیدگاه

آلمانی ها دیگر کسی را نمی ترسانند

تمام شد؛ پایان عصر طلایی فوتبال آلمان

بعد از شکست بایرن مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان و حذف این تیم از رقابتها، رسانه‌های آلمانی از پایان عصر طلایی فوتبال آلمان خبر داده و خواهان شروع دورانی جدید در فوتبال این کشور هستند.

تمام شد؛ پایان عصر طلایی فوتبال آلمان

به گزارش "ورزش سه"، شکست‌ها و ناکامی‌های پیاپی، از حذف تیم ملی آلمان در جام جهانی گرفته تا حضور ناموفق مانشافت در لیگ ملتهای یوفا و حالا حذف تمامی نماینده‌های باشگاهی این کشور از لیگ قهرمانان اروپا، کاسه صبر رسانه‌های این کشور را لبریز کرده و باعث شده رسانه‌های آلمانی از پایان عصر طلایی فوتبال آلمان سخن بگویند.

 

رسانه‌های آلمانی می‌گویند زمانی بود که بیرون آمدن مانوئل نویر از دروازه‌اش در بازی‌های بایرن مونیخ کافی بود تا خیال هواداران بایرن مونیخ از بسته ماندن دروازه‌شان راحت شود چرا که می‌دانستند نویر هرگز دچار اشتباه در بازی‌خوانی نشده و در آن سوی میدان، تیم‌شان بازیکنانی زهردار دارد که می‌توانند هر دروازه‌ای را باز کنند. اما حالا دیگر اوضاع فرق کرده و بایرن هیچ شباهتی به بایرن آن روزها ندارد.

 

1390787

 

این روزها نه مانوئل نویر در اوج است و نه بایرن مونیخ در مقابل حریفان بزرگ اروپایی حرفی برای گفتن دارد. پیش از بازی اخیر بایرن و لیورپول، مانوئل نویر گفته بود وقت آن رسیده که باواریایی‌ها نشان دهند در چمیپونزلیگ حرفهای زیادی برای گفتن دارند. ولی شکست مقابل لیورپول نشان داد که نه نویر و نه تیمش دیگر برای انجام چنین کاری به اندازه کافی خوب نیستند.

 

1390789

 

شکست بایرن در واقع نقطه پایان سه گانه شکست‌های تلخ نمایندگان آلمان بود. سه نماینده‌ای که همگی در مرحله یک‌هشتم توسط حریفان لیگ برتری‌شان مقتدرانه حذف شده و از دور رقابتها کنار رفتند. حالا برای اولین بار از سال 2006 در مرحله یک‌چهارم چمپیونزلیگ هیچ نماینده‌ای از آلمان حضور نخواهد داشت.

 

1390791

 

بوندس‌لیگا که به مالکیت هواداران بر باشگاه‌ها و رقابت درونی خود می‌بالد همیشه از این واقعیت رنج برده که با اینکه تعداد زیادی تیم خوب دارد اما فاقد باشگاه‌های بزرگ یا ابرباشگاه‌ است. بایرن همیشه استثنایی بر این قاعده بوده ولی حالا به نظر می‌رسد بایرن هم از قافله بزرگان اروپا خارج شده و دیگر نمی‌تواند خود را یکی از بزرگان قاره سبز بداند.

 

1390790

 

چهارشنبه شب در آلیانز آرنا همه این را با گوشت و پوست خود احساس کردند که این پایان یک عصر است. پایان عصر طلایی فوتبال آلمان، عصری که با ظهور و اوجگیری نسل طلایی فوتبالیست‌های آلمانی در شروع دهه دوم قرن بیست و یک آغاز شد و حالا به آخر خط رسیده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها