کد خبر : 1599174 | 25 اسفند 1397 ساعت 12:14 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

مربع قهرمانی تا روز آخر می جنگند

فراز فاطمی: استوکس بهترین مهاجم لیگ است

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس اعتقاد دارد جنگ قهرمانی این فصل لیگ برتر تا روز پایانی ادامه خواهد داشت.

فراز فاطمی: استوکس بهترین مهاجم لیگ است

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که رقابت های لیگ برتر هر روز جذابیت و حساسیت بیشتری پیدا می کند جنگ در راه قهرمانی میان چند تیم به اوج خود رسیده است. اتفاقی که فراز فاطمی ستاره سابق تیم های استقلال و پرسپولیس همین طور تیم ملی آن را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد این جنگ باعث می شود قهرمان این فصل روزهای پایانی لیگ مشخص شود.

 

مربع قهرمانی تا روز آخر می جنگند


چهار تیم در صدر جدول مربع قهرمانی این فصل را تشکیل دادند که این مربع تا روز آخر برای کسب عنوان و جام می جنگند. رقابتی که بر جذابیت و حساسیت لیگ اضافه کرده است تا طرفداران شاهد بازی های پرهیجان تر به خصوص در مسیر قهرمانی باشند.

 

پدیده مشهد سورپرایز لیگ امسال است


اما سورپرایز واقعی این فصل برای من پدیده مشهد است. تیمی بدون ستاره سرشناس اما پر از جوان مستعد که با هدایت یحیی گل محمدی واقعا پدیده لیگ لقب گرفته است. هیچ کس انتظار این نمایش و نتایج را از آنها نداشت. هم خوب بازی می کنند هم خوب نتیجه گرفتند از همین رو می توانم بگویم آنها سورپرایز بزرگ لیگ هجدهم هستند. چه بسا اگر در نیم فصل دوم کمی اقتدار خود را از دست نمی دادند الان آنها هم مدعی قهرمانی بودند.

 

تصمیمات اشتباه به ضرر استقلال شد


استقلال با وینفرد شفر نیم فصل اول انتظارات را برآورده نکرد. همه انتظار داشتند تیم خوبی که این مربی فصل قبل درست کرده بود امسال مدعی اول قهرمانی باشد اما برخی اتفاقات و تصمیم گیری های اشتباه مانع این اتفاق شد گرچه در زمستان برخی کمبودها جبران و اشتباهات پاک شد تا استقلال دوباره همان اقتدار همیشگی را به دست بیاورد. خریدهای خارجی و بازگشت مصدومان به استقلال چهره ای جدید و جذاب القا کرد تا دوباره طرفدارانش را به قهرمانی امیدوار کند.

 

بازیکنان جدید پرسپولیس هنوز جا نیافتادند


فصل مثل سال های گذشته برای آنها با اقتدار استارت خورد. در این بین پیشروی در لیگ قهرمانان و رسیدن به فینال باعث شد کمبودهای آنها به چشم نیاید و روحیه بالا به عنوان برگ برنده برانکو و شاگردانش در دستور کار قرار بگیرد. با بازشدن پنجره نقل و انتقالات بازیکنان خوبی جذب شدند اما این نفرات در تیم جا نیافتادند و همین امر روی کیفیت تیم تاثیر گذاشت. با این وجود پرسپولیس را می توان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی دانست.

 

هر تیمی با قلعه نویی مدعی قهرمانی است


استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی باید با تیم هایی مثل تراکتورسازی و سپاهان رقابت کنند. تبریزی ها یکی از تیم های منسجم این فصل هستند که ستاره های ملی پوش آنها شخصیت جالبی به تیم داده اند. از همه مهم تر یک مربی بالای سر این تیم است که توانسته شرایط فوتبال ایران را درک و تصمیمات مناسبی اتخاذ کند. سپاهان هم وقتی با امیر قلعه نویی وارد لیگ شد کاملا مشخص بود که می خواهد سال های تراژیک قبل را جبران کند چون امیر با هر تیمی برای قهرمانی می جنگد. در مجموع اعتقاد دارم این چهار تیم در مربع قهرمانی شانس یکسان برای قهرمانی دارند.

 

استوکس بهترین مهاجم و کی روش سرزن قهاری است


درست مثل کورس قهرمانی، کورس آقای گلی هم جذابیت های زیادی دارد و تا روز آخر ادامه خواهد داشت. بازیکنانی مثل کی روش استنلی به عنوان سرزن قهار، آنتونی استوکس که از دید من بهترین مهاجم حال حاضر لیگ برتر است در کنار بازیکنی خوش آتیه مثل علی علیپور برای این عنوان جنگ زیبایی خواهند داشت.

 

سطح لیگ بهتر شده اما ...


سطح لیگ برتر بهتر شده اما هنوز هم باید پیشرفت کند. به نسبت سال های گذشته فوتبال باشگاهی ایران زمین های بهتری را در خود می بیند و این شرایط را برای تماشای بازی های تاکتیکی بهتر کرده است. سطح لیگ بالاتر رفته اما توقعی که از فوتبال ایران به عنوان قدرت اول آسیا می رود هنوز در لیگ برتر باشگاهی برآورده نشده است.

دیدگاه‌ها