کد خبر : 1599458 | 26 اسفند 1397 ساعت 12:02 | 57.4K بازدید | 0 دیدگاه

اینفانتینو: چرا فقط ایران و... به جام جهانی صعود کنند؟

رییس فیفا سخت به دنبال اجرای طرح 48 تیمی کردن جام جهانی است.

اینفانتینو: چرا فقط ایران و... به جام جهانی صعود کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد. موافقان می گویند 48 تیمی کردن جام جهانی به کشورهایی که حضور در جام جهانی برای آنها رویا است فرصت می دهد حضور در این تورنمنت جهانی را تجربه کنند در صورتی که اگر جام جهانی 48 تیمی نشود آنها هیچ وقت این فرصت را پیدا نمی کنند و هر گاه صحبت از جام جهانی می شود آنها با حسرت از حضور دراین تورنمنت صحبت می کنند. نمونه اش کشورهای جدا شده از روسیه که به فوتبال اروپا ملحق شده اند اما با توجه به کثرت تیم های قوی در قاره سبز آنها  هیچ وقت نمی توانند رویای حضور در جام جهانی را داشته باشند.

 

اما همان طور که اشاره شد این طرح مخالفان جدی دارد. مخالفانی که می گویند 48 تیمی کردن جام جهانی کیفیت بازی ها را زیر سوال می برد. کما اینکه در جام جهانی 2018 که بازی ها 32 تیمی برگزار شد برخی از بازی ها کیفیت لازم را نداشت.

 

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا هم ادله جالبی در مورد 48 تیمی کردن جام جهانی 2026 دارد. او می گوید:  فرض کنید این موضوع را در قاره آسیا بررسی کنیم. آنجا ایران، کره جنوبی و ژاپن همیشه به جام جهانی می آیند اما چرا این فرصت در اختیار تیم های ملی دیگر نباید باشد؟ تیم هایی که لزوما نام و آوازه زیادی ندارند اما می توانند باعث جذابیت هرچه بیشتر جام شوند.

 

با توجه به این ادله رییس فیفا به نظر می رسد 48 تیمی کردن جام جهانی 2026 قطعی است به خصوص که خیلی از کشورهای عضو که حضور در جام جهانی برای آنها رویا است موافق اجرای این طرح هستند.

 

دیدگاه‌ها