کد خبر : 1600223 | 02 فروردين 1398 ساعت 14:08 | 64.5K بازدید | 0 دیدگاه

قطر یک طرف و کشورهای عربی در طرف مقابل

سیاسی‌ترین انتخابات آسیایی با کناره گیری الرمیثی

خلفان الرمیثی، رییس فدراسیون فوتبال امارات و جدی‌ترین رقیب شیخ سلمان در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا از این رقابت کنار کشید تا این فرد بحرینی در آستانه پیروزی دیگری قرار بگیرد.

سیاسی‌ترین انتخابات آسیایی با کناره گیری الرمیثی

به گزارش “ورزش سه” ۱۹ فروردین ۹۸ اولین انتخابات فوتبالی مهم در سال جدید برگزار می‌شود رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای چهار سال دیگر انتخاب می‌شود. مهم از این نظر برای فوتبال ایران که فرد انتخاب شده می‌تواند در توسعه و تعیین سیاست‌های فوتبالی به خصوص در بین کشورهای منطقه و‌ هم‌چنین ایران و‌ اعراب نقش ویژه‌ای ایفا کند.

 

بعد از اعلام اسامی نامزدهای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک فرد نگرانی زیادی برای فوتبال ایران ایجاد کرد. محمد خلفان الرمیثی، رییس فدراسیون فوتبال امارات که با راه اندازی کمپینی بزرگ و به راه انداختن لابی‌های متعدد به دنبال نشستن بر روی صندلی ریاست AFC بود. الرمیثی همان فردی است که در تعیین کشور ثالث‌ برای بازی نمایندگان ایران و‌ عربستان نقش ویژه‌ای ایفا کرد و به دنبال این بود بازی تیم‌های کشورش با ایرانی‌ها را هم در کشور ثالث برگزار کند که این اتفاق رخ نداد. در کل می‌توان گفت الرمیثی جزو روسای فوتبالی ضد ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که در امارات هم‌ آن را با دست باز اجرا کرده و می‌توان به تدوین قانون منع جذب بازیکنان ایرانی توسط تیم‌های اماراتی اشاره کرد.

 

اما صبح امروز خبر جالبی از سوی رسانه‌های عرب زبان مطرح شد. به نقل از البیان خلفان الرمیثی بعد از دیداری که با شیخ سلمان در امارات داشته با انتشار بیانیه‌ای از انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع شیخ سلمان کناره گیری کرده است تا حالا همه چیز به نفع رییس بحرینی حال حاضر AFC رقم بخورد.

 

شیخ سلمان بعد از این جلسه می‌گوید: از این کار الرمیثی تشکر می‌کنم و مطمئنا از ایشان و برنامه‌های خوبش به خصوص در بحث فوتبال پایه برای توسعه این ورزش در سطح قاره کهن استفاده خواهیم کرد.


در ادامه الرمیثی به خبرنگاران گفت: بابت حضور شیخ سلمان در امارات تشکر می‌کنم. هدف من ارتقای سطح فوتبال آسیا در بین دیگر قاره‌های جهان بود و حالا در کنار ایشان خواهم ماند و از هیچ کار و تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نخواهم کرد.

 

با این اوصاف تنها شیخ سلمان و سعود المحندی قطری، نایب رییس حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کورس نشستن بر روی صندلی ریاست باقی مانده‌اند. رقیب نه چندان جدی برای رییس بحرینی که او را در راه پیروزی دوباره در انتخابات اذیت نخواهد کرد. با توجه به همین موضوع باید از حالا شیخ سلمان را رییس فوتبال قاره در چهار سال آینده بدانیم؛ فردی که تا به اینجا رابطه خوبی با ایران و فدراسیون فوتبال داشته است. البته در این راه باید خلفان الرمیثی و سعود المحندی را به عنوان دو نایب رییس اول و دوم بشناسیم.

 

تا به اینجا CAf (فدراسیون‌های فوتبال عضو آسیا میانه) و هم‌چنین فدراسیون‌‌های فوتبال حوزه اقیانوسیه مثل استرالیا حمایت قطعی خود را از شیخ سلمان اعلام کرده‌اند. از طرفی باید دید ایران با توجه به رابطه خوبی که با قطر دارد در نهایت از کدام طرف حمایت می‌کند. هر چند که قطری‌ها با توجه به منازعات سیاسی شاید تنها حمایت عمان را بین اعراب داشته باشند و برای پیروزی در انتخابات باید بر روی لابی‌ با کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره‌جنوبی حساب باز کنند که امری دشوار به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است از ایران، مهدی تاج برای کسب نایب رییسی AFC در آسیای مرکزی و‌ هم‌چنین عضویت در کمیته اجرایی فیفا ثبت نام کرده و به احتمال فراوان موفق به کسب آن می‌شود.

دیدگاه‌ها