کد خبر : 1600275 | 02 فروردين 1398 ساعت 20:44 | 132.6K بازدید | 0 دیدگاه

با گل‌های زیبا و فرصت طلبانه

ایران 3 - ترکمنستان١؛ اولین عیدی، امید به صعود

امیدهای فوتبال ایران در اولین گام با سه گل موفق به شکست تیم امید ترکمنستان شدند.

 ایران 3 - ترکمنستان١؛ اولین عیدی، امید به صعود

به گزارش ورزش سه، شاگردان زلاتکو کرانچار در شرایطی به دیدار برابر ترکمنستان رسیدند که در بازی ابتدایی گروه سوم، عراق موفق شده بود با ۵ گل یمن را در ورزشگاه پاس قوامین شکست دهد و و همین موضوع فشار را بر روی شاگردان کرانچار برای کسب پیروزی پرگل بیشتر هم کرده بود.


این دیدار که در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ به سود امیدهای ایران خاتمه یافت، با برتری محسوس شاگردان کرانچار طی نیمه اول همراه بود و در دقیقه ۳۵ بود که مدافع ترکمنستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. در نیمه دوم اما امیدهای ترکمنستان برای جبران نتیجه وارد زمین شدند بیشتر از نیمی توپ را در اختیار داشتندداشتند، با این حال باز هم این شاگردان کرانچار بودن که روی ضربه ایستگاهی و امید نورافکن دوم بازی را ثبت کردند. در ادامه اما ترکمنستان روی ارسال کرنر توسط گورگنوف در دقیقه ٧۴ نتیجه را به حداقل رساندند ولی این هم پایان کار نبود در دقایق پایانی بازی گل سوم توسط رضا جبیره ثبت شد تا همانطور که پیش بینی می شد، ایران و عراق از همان روز اول مدعی شوند.

 

جمعه دوم فروردین ماه؛ ورزشگاه آزادی؛ تماشاگر: ٢٠٠٠ نفر
داور:  مینورو توجو از ژاپن

 

ترکیب امید ایران:

 


سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

معراج اسماعیلی، محمد مسلمی پور، علیرضا آرتا، امید نورافکن، محمد آقاجان پور، محمد مهدی خانی، مهدی قائدی، وحید نامداری (٧٩ ابوالفضل رزاق پور )، امیر روستایی ( ۶٣ رضا جبیره)، سینا زامهران و محمدرضا آزادی ( ٧۴ محمد خدابنده لو).


ترکیب امید ترکمنستان:

 

رسول - شازادا، بکنازاروف، یلاس، رسول، هالمامدوف، گورگنوف، تیتوف ( ٧٧ اسنیف)، آکمادموف، بایوف ( ٨١ قربانوف) و بالاکوف

 

سرمربی: بایرام دوردیف

 

 

 

شرح گل


ایران (١-٠): شاگردان زلاتکو کرانچار در یک ضد حمله سریع توپ را به محمدرضا آزادی رساندند؛ این بازیکن هم پس از جا گذاشتن یکی از مدافعین ترکمنستان با یک پاس در عرض توپ را به روستایی رساند. ضربه ابتدایی روستایی را گلر ترکمنستان بازگرداند ولی در برگشت توپ به مدافع ترکمنستان خورد تا اولین گل امیدهای ایران به نام شازادا ثبت شود.

 

 


ایران (٢-٠): امید نورافکن در دقیقه ۵۳ با شوتی سنگین از پشت محوطه جریمه و از روی ضربه ایستگاهی برای دومین مرتبه دروازه ترکمنستان را باز کرد.


ترکمنستان (٢-١): تیم فوتبال امید ترکمنستان روی ارسال کرنر در دقیقه ۷۴ با ضربه سر گل گورگنوف اختلاف را به حداقل رسانده است.

 

ایران (٣-١): ارسال خوب بازیکنان ایران با اشتباه گلر برگشت داده شده و در دهانه دروازه این جبیره بازیکن تعویضی کرانچار بود که گل سوم را به ثمر رساند.

 

شرح بازی


شاگردان زلاتکو کرانچار در این نیمه صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت های زیادی هم روی دروازه حریف ایجاد کردند تا اینکه در نهایت در دقیقه ۳۵ روی اشتباه مدافعین ترکمنستان به گل اول بازی دست یافتند. در نیمه اول می‌توان برتری را به تیم ایران داد که بیشتر دقایق بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و در ضد حملات هم برنامه داشت و با همین استراتژی بود که به گل رسید.
در نیمه دوم ترکمنستان برای جبران نتیجه به زمین آمده بود و همین کار را برای شاگردان کرانچار سخت کرد، اما تیم امید ایران که خوب بازی می کرد، در نهایت روی یکی از ضربات ایستگاهی متعددی که در طول بازی به دست آورد گل دوم و سوم را زد. البته در دقیقه ٧۴ ترکمنستان گل اول بازی را ثبت کرد که در دقایق پایانی با گل جبیره پاسخ داده شد تا ایران در روزی که شایسته پیروزی بود با سه امتیاز زمین را ترک کند.

 

بهترین بازیکن


امید نورافکن در این مسابقه علاوه بر اینکه گل دوم بازی را به زیبایی ثبت کرد، به خوبی از عهده پست جدید که در قلب خط دفاعی به او سپرده شد برآمد و به خوبی تیم را رهبری کرد.

 

اتفاق ویژه


پیروزی برابر ترکمنستان به عنوان اولین پیروزی فوتبال ایران در سال ١٣٩٨ ثبت شد.

 

دقایق حساس:

 

 

  • دقیقه ١٢ : تیم امید ایران بر بازی مسلط بوده است ولی مهمترین موقعیت تیم روی ارسال قائدی به دست آمد که امیر روستایی را در موقعیت تک به تک با گلر ترکمنستان قرارداد اما ضربه او از بالای دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه ١۵: شوت امید نورافکن مدافع آخر تیم امید ایران از روی ضربه ایستگاهی پس از واکنش دروازه بان ترکمنستان راهی کرنر شد.
  • دقیقه ١٧: ضربه امیر روستایی که در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ترکمنستان قرار گرفته بود با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد.
  • دقیقه ٢۵: شاگردان کرانچار موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشتند که توپ در موقعیت آفساید به آقاجانپور رسید.
  • دقیقه ٢٨: حرکت تکنیکی مهدی قائدی سمت راست خط دفاعی ترکمنستان با ارسال این بازیکن همراه شد که البته آزادی یک وجب برای زدن ضربه سر کم آورد.
  • دقیقه ٣۵: ارسال کرنر بکنازاروف مدافع میانی ترکمنستان از روی کرنر خطرناک بود ولی ضربه مهاجم تیم میهمان با فاصله زیاد راهی اوت شد.
  • دقیقه ۴١: ضربه ایستگاهی مهدی قائدی به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه ۴٢: ارسال بازیکنان تیم ترکمنستان خطرناک بود و از بالای سر تمامی مدافعین و مهاجمین راهی اوت شد.
  • دقیقه ۴٨: شوت مهدی قائدی پشت محوطه جریمه با واکنش خوب گل ازبکستان از دست رفت.
  • دقیقه ۵٧: شوت سرکش سینا زامهران بازیکن باشگاه پدیده با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه ۶۴: شوت سرکش هالمامدوف با اختلاف بسیار کمی به اوت رفت.
  • دقیقه ۶٧: برای چندمین مرتبه تیم امید ایران روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت شد که این بار ضربه قائدی با اختلاف دو متری از بالای دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه ٨۴: ضربه مهدی قائدی مهاجم تیم امید با فاصله اندکی از کنار دروازه و به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

 

حاشیه:

 

* سهراب بختیاری زاده مربی تیم امید در این مسابقه به دلیل صادر نشدن آی دی کارت از روی سکوها بازی را تماشا می کند.
* محمدرضا ساکت و ابراهیم شکوری دو عضو فدراسیون هستند که این بازی را از نزدیک تماشا می کند.
* مجید جلالی، نیما نکیسا، حسین کلانی و نیکو کرانچار چهره های شناخته شده هستند که برای تماشای این مسابقه آمده اند.
*محمد سلطانی مهر هافبک سایپا که به دلیل آسیب دیدگی رباط صلیبی حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک را از دست داده درورزشگاه حاضر شده.

دیدگاه‌ها