کد خبر : 1600357 | 03 فروردين 1398 ساعت 12:55 | 54.4K بازدید | 0 دیدگاه

دید زدن جدی ترین حریف ایران در راه المپیک ۲۰۲۰

عراق با مغز متفکر سوئدی مدعی صعود است

روز گذشته تیم فوتبال المپیک عراق در ورزشگاه دستگردی یمن را با 5 گل درهم شکست که در این مطلب قصد داریم با خصوصیات این تیم بیشتر آشنا شویم .

عراق با مغز متفکر سوئدی مدعی صعود است

 به گزارش "ورزش سه"، سه گل برای شکست دادن ترکمنستان در ازای یک گل دریافتی شاید کافی بود برای اولین گام در مقابل این تیمی که متاسفانه هیچ گونه شناختی از آن نداشتیم .


تیم امید ایران در سال های گذشته با ترکیب های به مراتب قوی تر و پر مدعا تر از این نتوانست درهای المپیک را به روی خودش باز شده ببیند اما امسال زلاتکو کرانچار قصد دارد با تیمی بدون ستاره، کار ناتمام مربیان بی شماری را که در این 4 دهه آمدند و و رفتند و هیچ راهی به جایی نبردند به اتمام برساند . گویا قسمت این تیم همین است که بدون ستاره بماند چرا که در آستانه این مسابقات تمام کسانی که می توانستیم به آن ها به عنوان  یک بازیکن شاخص تکیه کنیم  دچار مصدومیت شدند . از اللهیار گرفته تا سلطانی مهر و دلفی و ساکی  اخیرا با مصدومیت روبرو شدند تا شرایط صعود سخت تر از همیشه گردد خصوصا  اینکه در گروهی قرار گرفته ایم که المپیک عراق، یکی از تیم های راه یافته به دور قبل بازی های المپیک ریو در آن حضور دارد  و اتفاقا در المپیک هم بازی های خوبی را به نمایش گذاشته اند و همین موضوع باعث شده است  این تیم با اعتماد به نفس زیادی در مقابل حریفانش روبرو شود.


 روز گذشته شاگردان عبدالغنی شهد با وجود اینکه در مقابل یمن یه میدان رفتند اما توانستند با ارائه یک بازی روان و کلا با برنامه تیم حریف را از دقیقه یک تا نود تحت تاثیر قرار دهند و با پنج گل این تیم را شکست دهند . این در حالی است که این تیم  از طارق همام، بشار رسن، صفا هادی، مهند علی در ترکیب تیمش بهره نبرده است و بدون این بازیکنان پا به این تورنمنت گذاشته است که نشان از وجود استعداد های فراوانی است که در عراق وجود دارد.

 

1392485


اما اگر بخواهیم با نگاهی موشکافانه تر دیدار این تیم را مقابل یمن بررسی کنیم  باید ابتدا بپردازیم به شماره دوازده، علی خدیم سنگربان تیم امید عراق که در غیاب بشاررسن وظیفه کاپیتانی را برعهده دارد اما  دروازه او چندان به خطر نیفتاد و نمی توان در مورد کیفیت این دروازه‌بان اظهار نظر کرد اما بازوبند در دستانش نشان می دهد بازیکن با تجربه ای محسوب می شود .


در خط دفاع می توان به شماره 4 این تیم "نجم شوان" اشاره کرد که بی شباهت به داوید لوییز مدافع ارزنده چلسی هم نیست .وی با  قد بلندش در نبرد های هوایی بسیار مسلط عمل می کند ، ضمن اینکه از خط دفاع بازی سازی را به خوبی انجام می دهد. او که با شماره 14 عضو باشگاه الزورائ عراق به شمار می رود در جام باشگاه های آسیا نیز در این فصل به میدان رفته است .


اما در خط میانی و نقطه قوت این تیم  باید به دو بازیکن بسیار خطرناک اشاره کنیم  . اولین بازیکن  شماره  6 این تیم "امیر العماری" است که در این بازی توانست دو گل را هم به ثمر برساند . او آنقدر برای عبدالغنی شهد با ارزش است که  برای حفظ او تصمیم گرفت در دقیقه 70 وی را از زمین بازی بیرون بیاورد . العماری متولد سوئد است و فوتبالش را در همین کشور پیگیری کرده است. وی که به عنوان یکی از هافبک های وسط عراق به شمار می رود سابقه بازی برای باشگاه بروندبی دانمارک را دارد و در حال حاضر در باشگاه Jönköpings Södra سوئد بازی کند و تا کنون 28 بازی برای این تیم انجام داده است . ضمن این که 4 بازی برای تیم جوانان سوئد هم به میدان رفته است . او علاوه بر توان رهبری بالا از قدرت شوتزنی بسیار خوبی بهره می برد که بچه های ایران نباید به او فضایی برای شوتزنی بدهند. 

 

1392486


اما نفر بعدی  شماره  8 این تیم "لؤی العانی" است وی علی رغم اینکه سهمی در 5 گل به ثمر رسیده نداشت به نظر بسیار از حاضرین در ورزشگاه بهترین  بازیکن میدان بود. وی درمیانه میدان با قدرت حفظ توپ بسیار بالا و دید عالی همه کار برای عراق می کند و تا حدی مرکز ثقل این  تیم به شمار می آید. بچه های امید ایران اگر می خواهند بر حریفشان مسلط شوند باید وی را از کار بیندازند چرا که وی در صورتی که آزاد باشد خط دفاع ما را آزار می دهد . لؤی العانی در حال حاضر در  باشگاه القنیطری مراکش بازی می کند.


اما در خط حمله آنها در غیاب "مهند علی" مهاجم سرشناسان از "مراد محمد" بهره خواهند برد. او که توانست دو گل را به ثمر برساند بازیکنی با فیزیکی مناسب برای یک مهاجم است و سرعت بسیار بالایی دارد ضمن اینکه او بسیار ماهرانه در محوطه هیجده قدم جاگیری می کند اما مهاجمی نیست که نتوان او را مهار کرد . وی در حال عضو باشگاه الکهرباء عراق است .

 

ولی از طرفی بال چپ این تیم "حسین جابر" است که اکثر حملات این تیم ازهمین جناح پایه ریزی می شود او با شماره 14در ترکیب تیم المپیک عراق بازی می کند . حسین جابر که علت مصدومیت در اواخر نیمه دوم از بازی خارج شد از قدرت حمل توپ بسیار خوبی برخوردار است ، ضمن اینکه سرعت بالایی هم دارد .مصدومیت او به حدی نشان می داد که بعید است که بتواند خودش را به دیدار با تیم المپیک ایران برساند .


 به هرحال  زلاتکو کرانچار سرمربی خوش فکر تیم امیدایران همانطورکه امروزهم اشاره کرد به خوبی ازاهمیت دیدار برابر با عراقی ها واقف است و می داند برای پیروزی مقابل این تیم باید کاملا حواسمان را متمرکز کنیم چرا که درغیر اینصورت به سرعت توسط این تیم مجازات خواهیم شد. اما بچه های ما توان شکست هر تیمی را در سطح آسیا دارند به شرطی  که به مرز خود باوری برسند .   


تماشگران ایرایی باید در روز مسابقه خودرا به ورزشگاه برسانند تا با تشویق و حمایت از تیم امید به این  بچه ها روحیه  دهند ودر عین جال بتوانبم از امتیاز  میزبانی خودمان نهایت استفاده را برده باشیم.

دیدگاه‌ها