کد خبر : 1600614 | 05 فروردين 1398 ساعت 10:55 | 70.9K بازدید | 0 دیدگاه

برتری مهم برای یوواخیم لوو؛

پیروزی حیثیتی آلمان؛ دوباره دوچرخه‌هایشان را دزدیدند!

تیم ملی آلمان در نبردی حیثیتی و مهم موفق شد در خانه هلند به برتری دست یابد.

پیروزی حیثیتی آلمان؛ دوباره دوچرخه‌هایشان را دزدیدند!

به گزارش "ورزش سه"، گل دقیقه 90 نیکلاس شولز، باعث شد ژرمن ها بعد از 2 دهه ناکامی موفق به کسب پیروزی در مقابل دشمن قدیمی شوند و این برتری شیرین در شرایطی برای یوواخیم لوو و شاگردانش حاصل شد که به نظر می رسید شانس لاله های نارنجی برای زدن گل سوم بیشتر از حریف است.

 

1392762

 

***

 

در طی ادوار اخیر، رقابت فوتبالی میان هلند و آلمان چیزی فراتر از فوتبال بوده و ریشه های آن به نبرد سیاسی و نظامی این دو کشور هم مرز و همسایه باز می گردد. در جنگ جهانی دوم و بعد از آنکه سربازان آلمان مستقر در خاک هلند به سمت خانه روانه می شدند، تمم شهرهای هلند را غارت کرده و هر آنچه در مقابل شان بود را به تاراج بردند.

 

در آن مقطع سربازان هیتلر تمام دوچرخه های شهر را به سرقت برده و از آن برای بازگشت به خانه استفاده کردند و این حسن مطلع جنگی همیشگی میان آلمان و هلند شد.

 

پس از پیروزی هلند در سال 1988 برابر آلمان و در دیداری که رونالد کومان، سرمربی فعلی لاله های نارنجی لباسی که از اولاف تون گرفته بود را به عنوان دستمال توالت استفاده کرد، مردم هلند با ریختن به خیابان ها، شعار "بالاخره دوچرخه هایمان را پس گرفتیم" را سر دادند و این نبرد اگرچه با تغییر سبک ستاره ها در سال های اخیر کمرنگ تر شده، اما هنوز در رگ و خون مردمان هر دو کشور جریان دارد.

 

***

 

انقلاب اخیر یوواخیم لوو و حذف نام سه ستاره محبوب بایرن مونیخ باعث شد انتقادات از او به اوج برسد. تیم لوو در یک سال اخیر انواع ناکامی ها را تجربه کرده بود و تزریق بازیکنان جوان به بدنه اصلی تیم ملی که توام با کنار زدن ستاره های باتجربه بود، می توانست برای سرمربی خوش تیپ ژرمن ها گران تمام شود.

 

1392763

 

مطبوعات آلمانی در هفته های اخیر به شدت به لوو تاخته بودند و تساوی برابر صربستان در شبی که ژرمن ها عملکرد خوبی نداشتند، آتش این انتقادات را بر افروخته کرده بود و شکست برابر هلند می توانست روزهای تلخی را برای یوگی رقم بزند.

 

ژرمن ها چند ماه قبل و در لیگ ملت های اروپا پیروزی 0-2 برابر هلند را با تساوی عوض کرده بودند و علیرغم به ثمر رساندن دو گل زیبا در نیمه اول، این کابوس در همان اوایل نیمه دوم دوباره تکرار شد.

 

اما در دقیقه 90 و در حالیکه به نظر می رسید اگر قرار به زدن گل دیگری هم باشد شانس هلند برای دستیابی به آن بیشتر است، نیکولاس شولز 25 ساله، یکی از نمادهای انقلاب یوواخیم لوو در ترکیب، با یک ضربه حساب شده موفق به باز کردن دروازه یسپر سیله سن شد و در نهایت این آلمان بود که بعد از 2 دهه در خاک دشمن به پیروزی رسید. آخرین بار تیم برتی فوگتس در سال 1996 و با پنالتی یورگن کلینزمن در کشور همسایه به برتری دست یافته بود.

 

1392761

 

کسب این پیروزی اهمیت زیادی برای یوواخیم لوو داشت و حالا او با فشار کمتری قادر به پیاده سازی تفکر خود در بدنه تیم ملی آلمان و نهادینه سازی تغییرات مدنظرش در میان هجمه های فراوان مطبوعات و افکار عمومی است.

 

شکست در این دیدار همزمان با حذف سه ستاره بایرن، شرایط را از این هم برای یوواخیم لوو دشواتر می ساخت اما ژرمن ها دیشب تیمی را مغلوب کرده اند که سرمربی اش 3 دهه قبل، به لباس تیم ملی آلمان توهین بزرگی کرده بود و حالا نسل جدید سربازان آلمان، به خوبی انتقام آن را از رونالد کومان و یارانش گرفتند.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها