کد خبر : 1601302 | 09 فروردين 1398 ساعت 21:53 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش برای ساکت کردن مربیان؛

لحظات مشابه فغانی و اصلانی در مشهد و تبریز

علیرضا فغانی و شاهو اصلانی در تبریز و مشهد دقایق پرفشاری را تا سوت پایان بازی تحمل کردند.

لحظات مشابه فغانی و اصلانی در مشهد و تبریز

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم پدیده و پارس جنوبی جم روال عادی خود را دنبال می کرد که به یکباره یک پاس در عمق خط دفاعی پارسی ها که به ندرت با تعداد کم در دفاع دیده می شدند، قاسمی نژاد را در موقعیت تک به تک با گوهری قرار داد و او هم بدون اینکه به توپ ضربه بزند، احمد گوهری گلر پارس جنوبی را فریب داد ولی وقتی قصد عبور داشت، با گوهری برخورد کرد تا فغانی در دقیقه 92 سنگربان تیم تحت هدایت مهدی تارتار را اخراج کند.

 

در این صحنه بازیکنان و کادر فنی پارس جنوبی جم اعتقاد داشتند که توپ در موقعیت آفساید به قاسمی نژاد رسیده ولی چون باید با توجه به اتمام تعویض ها خیلی زود در مورد بازیکنی که باید جایگزین او شود، تصمیم می گرفتند، زیاد اعتراض نکردند و فریبرز گرامی بازیکن سابق پدیده را جایگزین او کردند.

 

در واقع درگیری اصلی زمانی شروع شد که فغانی برای پارس جنوبی جم در دقیقه 98 خطا گرفت و ساکت الهامی دستیار یحیی گل محمدی شروع به اعتراض کرد. در ادامه اعتراض های ساکت الهامی  که با زبان بدن ادامه پیدا می کرد، با واکنش شدید داور با تجربه کشور روبرو شد و او اعلام کرد تا زمانی که الهامی زمین را ترک نکند، اجازه ازسرگیری بازی را نمی دهد.

 

در تبریز هم اتفاقات مشابهی رقم خورد؛ مهاجری که در سایر دقایق هم اعتراضش به عملکرد داوری را نشان داده بود، در دقیقه 88 وقتی شاهو اصلانی حرکت محسن یوسفی را در محوطه جریمه، تمارض تشخیص داد و به او کارت زرد نشان داد، دیگر رفتارش قابل کنترل نبود و خروجش از زمین دقایقی طول کشید و در این بین سرمربی ماشین سازی مدام به سمت زمین برمی گشت و گلایه هایش را با عصبانیت فریاد می کشید؛ گلایه هایی که در مصاحبه پس از بازی هم ادامه داشت و او به کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاخت که چطور اصلانی در سه بازی اخیرش برای ماشین سازی سوت زده و معتقد بود که کمیته داوران حساسیتی روی چینش داوران ندارد.

 
دیدار پدیده برابر پارس جنوبی جم در نهایت با یک گل به سود شاگردان یحیی گل محمدی خاتمه یافت و در تبریز بار دیگر افشین قطبی موفق شد با پیروزی یک بر صفر از زمین مسابقه خارج شود.

 

اعتراضات به عملکرد داوری و به خصوص کمیته داوران و چینش هایی که انجام می شود، این روزها و هفته ها، در ادامه هفته های متشنجی که برای داوری طی فصل هجدهم داشتیم به نظر می رسد نه تنها در حال کاهش نیست که در حال افزایش هم هست؛ اعتراضاتی که قطعا فشار را بر روی داوران بیشتر خواهد کرد و همانطور که فشار روی بازیکنان در بازی های حساس منجر به اشتباهات بیشتر می شود، برای جامعه داوری هم این امر مستثنی نخواهد بود.

 

البته که کمیته داوران باید در چینش داوران توجه و دقت بیشتری به خرج دهد تا مهاجری در مصاحبه پس از بازی چند بار به انتخاب های مداوم شاهو اصلانی برای قضاوت دیدارهای ماشین سازی معترض نشود اما نکته مهم تر اینکه اعتراض های تمام نشدنی و مقاومت برای خروج از زمین که در این دو دیدار شاهد بودیم، چیزی نیست که بتواند کمکی باشد برای بهبود عملکرد داوران.

دیدگاه‌ها