کد خبر : 1601656 | 11 فروردين 1398 ساعت 19:50 | 38.3K بازدید | 0 دیدگاه

زرد جای آبی در رتبه سوم؛

سپاهان 1 نفت مسجد سلیمان 0؛ یک گل کم بود

تیم فوتبال سپاهان در دیداری که موقعیت های پرشماری روی دروازه نفت مسجدسلیمان ایجاد کرد، با تک گل عزت پورقاز برنده شد تا به رتبه سوم جدول برسد.

سپاهان 1 نفت مسجد سلیمان 0؛ یک گل کم بود

 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیرقلعه نویی در شرایطی به دیدار برابر نفت مسجد سلیمان رسیده بودند که پیروزی پرسپولیس شانس آنها برای بازگشت به صدر جدول را گرفته بود و برد روز گذشته تراکتورسازی هم سبب شده بود تا آنها پایین تر از استقلال تهران در رتبه چهارم قرار بگیرند. به همین دلیل بود که طلایی پوشان در روزی که هوادارانشان استقبال خوبی از بازی داشتند، از همان ابتدا بازی را تهاجمی آغاز کردند و موفق شدند در دقایق پایانی نیمه اول با ضربه عزت پورقاز در دقیقه 44 به گل برسند. البته یک دقیقه قبل کی روش پنالتی را از دست داد ولی اینبار از دست دادن پنالتی با گل تساوی در دقایق پایانی جریمه نشد تا طلایی پوشان دیار اصفهان 3 امتیاز مهم بگیرند و با 46 امتیاز رتبه سوم را  بالاتر از استقلال بگیرند. در سوی  دیگر شاگردان مرزبان که برای فرار از سقوط می جنگند با این شکست دور از خانه18 امتیازی و در رتبه چهاردهم باقی ماندند تا هر دو تیم چشم به روزهای حساس باقی مانده داشتند؛ یکی برای قهرمانی و یکی برای بقاء.


یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸؛ سپاهان - نفت مسجد سلیمان؛  ساعت ۱۹ - ورزشگاه نقش جهان


داور: موعود بنیادی

 

ترکیب سپاهان

 

  • پیام نیازمند
  • حسن جعفری
  • عزت‌الله پورقاز
  • سیاوش یزدانی
  • سعید آقایی ( 85 محمد رضا مهدی زاده)
  • مهدی کیانی
  • ولادیمیر کومان
  • محمد کریمی ( 66جلال علی محمدی)
  • سجاد شهباززاده
  • مهرداد محمدی ( 78 علی قربانی) 
  • کی‌روش استنلی

سرمربی : امیر قلعه نوعی

 

1394269

 

ترکیب نفت مسجد سلیمان

  • مهرداد طهماسبی
  • موسی کولیبالی
  • محمد خدایی
  • حکیم نصاری
  • اکبر آفاقی
  • سید محمد حسینی
  • صادق صادقی ( 45 عباس عسگری )
  • یوسف وکیا
  • علیرضا علیزاده
  • محمد پاپی (45 شریفات)
  • فرشید پاداش

سرمربی : علیرضا مرزبان

 

1394268

 

اخطار

صادق صادقی (16) از نفت مسجد سلیمان

استنلی کی روش (90) از سپاهان

 

شرح گل


سپاهان و نفت مسجد سلیمان (1-0): در دقیقه 42 سپاهانی ها روی پاس شهباززاده به استنلی کی روش که در میانه راه به دستان کولیبالی برخورد کرد، صاحب ضربه پنالتی شدند. ضربه پنالتی اما گل نشد  ولی در برگشت خیلی زود طلایی پوشان روی ارسال مهرداد محمدی که با دخالت شهباززاده در دهانه دروازه به عزت پورقاز رسید، گل اول بازی را توسط مدافع ترکمن خود ثبت کردند.

 

شرح بازی

سپاهان در همان دقیقه اول بازی که مهرداد محمدی موقعیتی تک به تک با طهماسبی را از دست داد، نشان داد برای پیروزی آمده است. ادامه دقایق بازی هم سناریویی غیر از این نداشت. شاگردان امیرقلعه نویی برای رسیدن به گل اول تلاش می کردند و چون مدافعین نفت عمق خط دفاعی را بسته بودند، به ارسال از کناره ها روی آوردند. این ارسال ها هرچند وقفه هایی در بازی را هم ایجاد کرد ولی در دقیقه 43 یک پنالتی به نام سپاهان رقم زد. پنالتی استنلی گل نشد ولی یک دقیقه بعد یک ارسال خوب از مهرداد محمدی با دخالت مثبت کی روش و سجاد به گل اول بازی با ضربه عزت پورقاز بدل شد.


در نیمه دوم ماجرا به همان  روند نیمه اول ادامه داشت، با این تفاوت که موقعیت ها جدی تر شده بود. مرزبان با دو تعویض همزمان بازی را آغاز کرد و قصد داشت تا به گل تساوی برسد و همین باعث شد تا فضای بیشتری در اختیار بازیکنان سپاهان و به خصوص کومان قرار بگیرد که استاد استفاده از فضا و ارسال پاس در فضا نشان داده است. با این حال تلاش نفت مسجد سلیمان که موقعیت های اندکی ایجاد کرد و سپاهان که موقعیت های بسیار خوبی در نیمه دوم داشت با بی دقتی مهاجمان به جایی نرسید تا نتیجه یک بر صفر در خاتمه بازی بر تابلوی نقش جهان ثبت شود.

 

دقایق حساس

 

دقیقه2: مهرداد محمدی در موقعیتی تک به تک با دروازه بان نفت مسجد سلیمان قرار گرفت ولی ضربه او با واکنش خوب طهماسبی برگشت داده شد؛ در برگشت استنلی کی روش شوتی سهمگین زد که باز هم طهماسبی مانع گل شدن توپ شد.

دقیقه 17: ارسال بلند کیانی در محوطه جریمه به استنلی رسید و او هم توپ  را برای یزدانی فرستاد ولی طهماسبی توپ را به کرنر زد. روی کرنر ارسال بسیار خوب محمد کریمی که امروز دوباره به ترکیب اصلی رسیده است، برای پورقاز موقعیتی بسیار خوب برای گلزنی بود که با فاصله چندسانتی متری از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه 29: مهرداد محمدی در موقعیت بسیار خوبی برای شوتزنی قرار داشت ولی ضربه خیلی بی دقت بود.
دقیقه 33: ضربه کریمی از پشت محوطه جریمه با فاصله دو متری از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

1394240


دقیقه 59: ضربه استنلی کی روش با فاصله زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 63: پاس بسیار خوبی برای جعفری فرستاده شد ولی ارسال او دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 69: شوت جلال علی محمدی با قفاصله بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 70: ضربه سیاوش یزدانی روی ضربه کرنر در دستان طهماسبی قرار گرفت.
دقیقه 76: پاس بسیار زیبای کومان سعید آقایی را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد. مدافع چپ سپاهان از دروازه بان عبور کرد و توپ را برای سجاد ارسال کرد ولی ضربه مهاجم سپاهان با اختلافی میلی متری از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 79: بار هم پاس کومان شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ شوت این بازیکن برگشت داده شد و در برگشت هم شوت علی محمدی با بی دقتی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه 83: باز هم یک پارس بسیار خوب از کومان؛ اینبار علی قربانی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و ضربه او از ضربات قبلی ناامید کننده تر بود تا اختلاف همان یک بماند.

دقیقه 86: ضربه سر کولیبالی در میانه راه توسط مهاجمین نفت مسجد سلیمان قطع شد ولی نیازمند جایگیری مناسبی داشت و توپ را در اختیار گرفت.

 

بهترین بازیکن

 

بی شک ولادیمیر کومان یکی از نمایش های تحسین برانگیز خود را ارائه داد. این بازیکن که سابقه بازی در تیم ملی مجارستان را هم دارد، در نیمه دوم بسیار تاثیر گذار ظاهر شد. علاوه بر کومان باید از عزت پورقاز هم نام برد که با بازگشتش به خط دفاعی یک کلین شیت دیگر به نام  نیازمند ثبت شد.

 

اتفاق ویژه

در این مسابقه تیم فوتبال سپاهان موقعیت های پرشماری را در نیمه دوم و نیمه اول از دست داد. شاید کمی بدشانسی می توانست آنها را مانند دربی اصفهان با تساوی از زمین خارج کند ولی امیرقلعه نویی قطعا بی دقتی های مهاجمانش را فراموش نمی کند و به احتمال فراوان در کنفرانس خبری هم به آنها اشاره خواهد کرد.

 

در حاشیه

* موسی کولیبالی در این دیدار مقابل تیم سابق خود قرار گرفته است. کولیبالی در لیگ شانزدهم لباس طلایی سپاهان را می پوشید.

* امیرقلعه نویی در این مسابقه ترجیح داده تا از ترکیبی که بیشتر طی نیم فصل اول استفاده  کند.

* علیرضا مرزبان مربی تیم نفت مسجد سلیمان خاطرات بسیار خوشی از حضور در اصفهان و باشگاه سپاهان دارد.

* محسن مسلمان پس از پیوستن به سپاهان نتوانسته خود را به بازیکنی در ترکیب ثابت بدل کند و در دیدار برابر نفت هم روی نیمکت قرار دارد.


* ارسال های متعدد بازیکنان تیم فوتبال سپاهان در محوطه جریمه سبب ایجاد برخوردهایی میان دو تیم شده است. این برخوردها در دو مورد با مصدومیت مدافعین نفت مسجد سلیمان همراه شده که باعث ایجاد وقفه در بازی شده است.
* علیرضا مرزبان در حال گفتگو با داور چهارم در مورد برخوردهای شدیدی است که در زمین رخ می دهد.

* داور در شرایطی که انتظار می رفت وقت های تلف شده بیشتری در نظر بگیرد، دو دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول در نظر گرفت.

* در نیمه دوم علیرضا مرزبان دو تعویض به صورت همزمان انجام داد تا نشان دهد اصلا از نمایش تیمش طی نیمه اول رضایت نداشته.

* سعید آقایی در دقیقه 85 با مصدومیت روبرو شده و از زمین بیرون رفت.

* سپاهان در نیمه دوم موقعیت های بسیار خوبی را از دست داده است.

دیدگاه‌ها