کد خبر : 1603870 | 21 فروردين 1398 ساعت 15:36 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

الان سپاهان فقط و فقط به حمایت نیاز دارد؛

عقیلی: فشارها برای قهرمانی به خاطر قلعه‌نویی است

هادی عقیلی بازیکن سابقه دار سپاهان و تیم ملی می گوید شما نمی توانید هر مربی مثلا آنجلوتی را به عنوان گزینه هدایت تیم ملی معرفی کنید، چون شرایط مختلفی در این انتخاب دخیل هستند.

عقیلی: فشارها برای قهرمانی به خاطر قلعه‌نویی است

به گزارش "ورزش سه"، هادی عقیلی ستاره سابق تیم ملی و باشگاه سپاهان مدتی است که به عنوان دستیار سیروس پورموسوی در تیم ملی جوانان انتخاب شده است. در آستانه دیدار سپاهان برابر استقلال فرصت را غنیمت شمردیم تا با ستاره سابق طلایی پوشان که یکی از بازیکنان اصلی نسل طلایی سپاهان بود، در مورد مربیگری در تیم جوانان، دیدار سپاهان و استقلال و همینطور انتخاب سرمربی تیم ملی گفتگو کنیم که مشروح صحبت های جالب توجه کاپیتان سابق تیم ملی را در ادامه می خوانید.


هادی عقیلی حرف هایش را در مورد شرایط تیم ملی جوانان و اردویی که پیش روی این تیم است، اینگونه آغاز کرد: تورنمنت اصلی تیم جوانان آبان ماه است که در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا برگزار می شود. پیش از آن یک تورنمنت قطعی شده که خرداد ماه در روسیه است و چندین تیم از قاره های مختلف شرکت می کنند.

 

وی در مورد اینکه مدتی است به دلیل مسئولیتی که دارد از آمریکا به ایران بازگشته، گفت: به هر حال ما دوست دارم در ایران باشیم و کارمان را در اینجا ادامه دهیم. دوست داشتم کلاس هم بروم و بودن در آمریکا فرصتی بود و در کلاس ها شرکت کردیم و خدا را شکر می کنم از این بابت.

 

سوال بعد از عقیلی در مورد مهم ترین دیدار هفته 25 ام بود که میان دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود که عقیلی در این باره می گوید: خب سپاهان در این دیدار میزبان است و می تواند از میزبانی به خوبی استفاده کند. این سپاهان از سپاهان دو سال گذشته بهتر شده؛ این تیم در هر بازی خطرناک بوده و در هر بازی شانس برد داشته و در بازی ها بیشتر این سپاهان بوده که شانس برد داشته و حتی می توانست نتایج در برخی دیدارها تغییر کند.

 

عقیلی سپس در مورد شرایط استقلال و تاثیری پیروزی برابر الهلال بیان کرد: خب استقلال هم برد خوبی مقابل الهلال داشته و این به آنها کمک می کند. چون آنها دو بازی را از دست داده بودند. دربی که شرایط سختی برای این تیم ایجاد کرد و در بازی سایپا استقلالی‌ها در نیمه اول زیاد خوب نبودند ولی نیمه دوم بهتر شدند. در بازی الهلال صاحب توپ نبودند و بیشتر در دفاع تمرکز داشتند و به خاطر این شاید خسته باشند و این می تواند به سپاهان کمک کند.


مدافع سابق سپاهان سپس در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که شفر بار دیگر با نمایش تدافعی به دنبال پیروزی باشد، اضافه کرد: اگر به آن طریق دفاع کنند شاید جواب دهد، ولی این کار را نمی کند. من تا حالا ندیده ام در لیگ اینگونه بازی کنند. البته ما نمی دانیم شرایط به طور کامل چگونه می تواند باشد.

 

1396810

 

مدافع میانی سابق تیم ملی سپس در پاسخ به این سوال که خریدهای پنجره زمستانی سپاهان را در نتایج کسب شده توسط این تیم چطور ارزیابی می کند، تاکید کرد: اگر به نتایج نگاه کنید می بینید شرایط تیم خوب است و وقتی تعداد موقعیت های سپاهان را می بینید متوجه می شوید که توپ های زیادی را گل نکرده اند. این مورد (خریدهای سپاهان) باید دید مربی رضایت دارد یا نه؛ نتیجه گرفتن با رضایت داشتن مربی فرق دارد. اینکه مربی راضی است یا خیر بحث دیگری است. من چند بازی اخیر تیم را دیده ام؛ آنها خیلی موقعیت داشتند. مورد دیگر هم وقتی خریدی انجام می شود، نیاز به هماهنگی دارد.

 

عقیلی سپس در پاسخ به این سوال که خط دفاعی سپاهان با حضور همان نفرات نیم فصل نمایش بهتری از نیم فصل اول داشته و اینکه آیا این موضوع به دلیل ایجاد هماهنگی در طول زمان است، بیان کرد: صد در صد. نگاه کنیم همیشه آقای قلعه نویی به دفاع تیمی اصرار دارد و از خط هجومی دفاع را شروع می کند؛ این به آنها کمک کرده. اگر خاطرتان باشد سپاهان در یکی دو سال گذشته گل های زیادی می خورد و امسال به حالت بالانسی رسیده که هم در خط دفاعی و هم خط هجومی به سازماندهی رسیده و در این زمینه از بیشتر تیم های لیگ بهتر است. در بازی پیش رو هم فکر می کنم سپاهان در این بازی می تواند از خستگی استقلال استفاده کند و برنده بازی باشد.

 

سوال بعدی از مدافع ارزشمند سال های گذشته سپاهان در مورد شانس قهرمانی تیم با توجه به این نکته بود که طی سه هفته اخیر 4 امتیاز برای آنها از دست رفته که عقیلی پاسخ داد: اگر برگردیم به چند سال گذشته ما تا روز آخر صدرجدول نبودیم و سوم بودیم ولی همه چیز چرخید و قهرمان شدیم و این به خاطر این بود که تا روز آخر امیدمان را از دست ندادیم. تیم سپاهان با پرسپولیس بازی دارد؛ پرسپولیس با تراکتورسازی بازی دارد که رقیب مستقیم ما هستند.


عقیلی سپس با اشاره به فشارهایی که روی امیرقلعه نویی موجود است و اینکه این انتظارات زائیده کارنامه سرمربی سپاهان است، بیان کرد: فشارهایی که برای قهرمانی سپاهان وجود دارد، به خاطر عملکرد خود آقای قلعه نویی است. چون هر جا رفته تیمش خوب بوده ولی باید به این موضوع هم توجه کرد که سپاهان چند سال گذشته از کورس خارج شده ولی حالا یکی از شانس های قهرمانی است. این خیلی خوب است ولی نباید فراموش کرد در این چند سال گذشته سپاهان قهرمانی نداشت و در کورس نبود، حالا درست نیست آنقدر فشار بیاورند که بازیکنان وارد استرس شوند. نباید انتظارات زیادی داشت، چون در این شرایط تیم به نظرم آرامش نیاز دارد.

 

وی در مورد بازی های پیش روی سپاهان که به سه تیم مدعی یعنی استقلال، پرسپولیس و پدیده بازی دارد، عنوان کرد: سپاهان می تواند بازی های مستقیم را ببرد و جلو بیافتد و این در توانایی این تیم هست. سپاهان بارها در مشهد و ورزشگاه آزادی برنده بوده و بارها در نقش جهان استقلال را برده و می تواند شانس داشته باشد. الان تیم فقط و فقط حمایت نیاز دارد. این تیم چند سال از کورس عقب بوده و نباید حالا فشار زیادی آورد.

 

عقیلی سپس خطاب به هواداران سپاهان گفت: آنها که همیشه حمایت می کنند. این تیم بعد از چند سال شکل گرفته. امسال امیدوارم بتواند قهرمانی در یکی از دو جامی که پیش رو دارد را جشن بگیرد تا به جام باشگاههای آسیا بازگردد، چون جای این تیم در این جام واقعا خالی است.

 

سوال بعدی ما از عقیلی در مورد ورزشگاه نقش جهان بود که برای اولین مرتبه با ظرفیت کامل مقابل استقلال میزبانی می کند ولی هنوز نقایص زیادی دارد، که او گفت: هیچ ورزشگاهی در ایران نمی تواند کامل باشد و دلیلش را باید از مسئولینی پرسید که آنها را می سازند. همیشه در ورزشگاه هایی که ساخته می شود، یک چیز مشکل دارد؛ یا زمین یا نرم افزار یا سخت افزار و همین باعث می شود همیشه یک ایراد وجود داشته باشد.

 

در نهایت از هادی عقیلی که یکی از ملی پوشان باتجربه و با سابقه کشور به شمار می رود در مورد سرمربی تیم ملی پرسیدیم که او پاسخ داد: شک نکنید که خود فدراسیون هم نمی خواهد فاصله بیافتد ولی شرایط زیادی باعث می شود که مربیگری و انتخابش با وقفه مواجه شود. از مسائل مالی بگیرید تا مربی هایی که می توانند گزینه باشند. در واقع مربی هایی که می توانند گزینه باشند، تعداد آنها کم است. مربی آزاد کم است. هر مربی ای برای تیم ملی کار نمی کند مثال آقای آنجلوتی اگر هم آزاد باشد گفته دوست ندارد برای تیم ملی کار کند. این کار را برای فدراسیون سخت می کند جدا از این ها همانطور که گفتم بحث مالی در این شرایط اقتصادی واقعا مهم است.

 

وی در مورد خصوصیات سرمربی بعدی تیم ملی هم توضیح داد: در این مورد شما نمی توانید به طور دقیق صحبت کنید. همه این ها به شرایط تیم باز می گردد. شما نمی توانید خیلی چیزها را تعیین کنید، چون شاید مربی بیاید و با توجه به بازیکنانی که دارد، شرایط تغییر کند.  با این حال برخی مربیان روی کار تدافعی تمرکز دارند مثل مورینیو و برخی روی مالکیت مثل گوآردیولا. شما نمی توانید هر دو را هدف کنید. کمیته فنی فدراسیون فوتبال این را تعیین و انتخاب می کند.

 

مصاحبه از احمد خلیلی

دیدگاه‌ها