کد خبر : 1605143 | 27 فروردين 1398 ساعت 10:10 | 106.1K بازدید | 4 دیدگاه

جمع بندی روی اتمام کار مردکروات

کرانچار مربی تیم ملی نشد و می رود

دوم شدن در گروه آن هم بعد از عراق در تهران حسابی پایه های صندلی مربیگری زلاتکو کرانچار را متزلزل کرد.

کرانچار مربی تیم ملی نشد و می رود

به گزارش ورزش سه ، تیم ملی فوتبال االمپیک ایران که بعد از چهار دهه همچنان به دنبال شکستن طلسم صعود است اینبار موفق به عبور از مرحله مقدماتی رقابت ها در تهران شد اما عملکرد نه چندان امیدوارکننده این تیم نشان داد رسیدن به این هدف چندان آسان نخواهد بود.


تیم امید در تهران و با حمایت نسبی هوادارانش با استفاده از امتیاز میزبانی برابر تیم هایی مثل یمن ، ترکمنستان و عراق قرار گرفت اما در نهایت با احتساب گل زده بیشتر در رقابت با سایر تیم های 7 امتیازی به عنوان یکی از تیم های دوم برتر مجوز صعود به دور نهایی رقابت ها را کسب کرد. با این وجود نمایش امیدها در این مسابقات علیرغم حضور بازیکنانی مستعد و تاثیرگذار به مراتب پایین تر از حد انتظار بود.در واقع باید پذیرفت که نمایش تیم امید در 3 بازی مرحله مقدماتی نشانی از یک تیم مدعی برای رقابت با قدرت های فوتبال آسیا و صعود به المپیک نداشت.


با وجود انجام 8 مسابقه تدارکاتی و حضور در تورنمنت قطر همچنین دیدار با تیم های ملی المپیک عمان ، اردن ، سوریه و بازی هایی که حداقل برای حضور در مسابقات این مرحله برنامه تدارکاتی مناسبی به نظر می رسید در بازی های تیم امید نشانی از هماهنگی و برنامه های تاکتیکی مناسب دیده نمی شد. امیدها در نزدیک شدن به دروازه حریف شتاب زده و بی هدف نشان می دادند ، در مقابل عملکردی متزلزل در خط دفاع داشتند که نشان می داد هارمونی تاکتیکی لازم در این تیم ایجاد نشده است.


تردیدی در پیشینه درخشان کرانچار و کارنامه قابل دفاع او خصوصا با هدایت تیم ملی کرواسی یا قهرمانی در فوتبال ایران وجود ندارد با این وجود به نظر می رسد این انتخاب برای تیم ملی امید ایران چندان نتیجه بخش نبوده باید پذیرفت که در این تیم فعلا  نشانی از مدعی قدرتمند صعود دیده نمی شود .


بازی های نهایی دور مقدماتی دی ماه سال 98 در تایلند با حضور 16 تیم برتر آسیا برگزار می شود و سید بندی رقابت ها نشان می دهد تیم امید ایران کار بسیار سختی برای صعود به مرحله نهایی و قرار گرفتن در بین 3 تیم برتر این رقابت ها دارد.


گمانه زنی هایی در فضای رسانه ای در خصوص احتمال تغییرات در کادر فنی تیم امید مطرح شده که البته تا کنون مورد تایید یا تکذیب قرار نگرفته اما به نظر می رسد رویکرد فدراسیون فوتبال در این خصوص باید تغییر کند و به دنبال ایجاد فضای متفاوتی برای صعود به مرحله نهایی رقابت ها باشد. تیمی که از انسجام تاکتیکی و طراوت مورد نیاز برای رقابت با قدرت های فوتبال آسیا برخوردار باشد و به این طلسم طولانی پایان دهد.


زلاتکو کرانچار در شرایطی با فدراسیون فوتبال ایران قطع همکاری خواهد کرد که اسفندماه گذشته قبل از فیفادی های ماه مارچ 2019 شایعاتی به گوش می رسید مبنی بر این که کرانچار به صورت موقت هدایت تیم ملی بزرگسالان را به عنوان جانشین کی روش در دست خواهد گرفت اما نه این اتفاق افتاد نه همکاری زلاتکو با ایران دوامی خواهد داشت که این رویا برای او محقق شود.

دیدگاه‌ها