کد خبر : 1605202 | 27 فروردين 1398 ساعت 12:52 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم کلیدی وزارتخانه برای پاک کردن شائبه‌ها

سرپرست کشتی و رییس وزنه‌برداری کنار می‌روند!

سرپرست فدراسیون کشتی با تصمیم جدید وزارت ورزش برای حضور در انتخابات باید از سمتش کنار برود.

سرپرست کشتی و رییس وزنه‌برداری کنار می‌روند!

به گزارش "ورزش‌ سه"، در شرایطی که اهالی کشتی و وزنه برداری در انتظار تعیین تاریخ انتخابات این ۲ فدراسیون از سوی وزارت ورزش هستند، حساسیت بالا روی این ۲ رشته مدال آور المپیکی باعث شد تا مسئولان ورزش کشور تصمیم جدیدی را درباره روند انتخاباتی این فدراسیون‌ها در نظر بگیرند.


در همین راستا چند روز قبل جلسه‌ای با حضور مسعود سلطانی‌فر، رضا صالحی‌امیری و محمدرضا داورزنی برگزار شد. در این جلسه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این تصمیم رسیدند که برای پاک کردن شائبه‌ها و جلوگیری از ایجاد هرگونه حرف و حدیث مبنی بر جانبداری وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها روند جدیدی را اجرا کنند.


بر این اساس با دستور وزیر ورزش فدراسیون‌هایی که رییس آن‌ها قصد حضور در انتخابات را دارند، باید در آستانه انتخابات با سرپرست بی‌طرف اداره شوند تا انتخابات در کمال آرامش و بدون حاشیه برگزار شود.


همچنین فدراسیون‌هایی که سرپرست آنها قصد کاندیداتوری و حضور در انتخابات را دارند، سرپرست جدید برای آنها تعیین می شود تا تمامی شائبه ها از بین برود.


با توجه به این تصمیم مهم و کلیدی در جلسه مسئولان ورزش به نظر می‌رسد علی مرادی که در انتخابات پیش روی فدراسیون وزنه برداری ثبت نام کرده و هم اکنون هم به عنوان رییس مشغول فعالیت است، جای خود را تا زمان برگزاری انتخابات به یک سرپرست جدید می دهد.


همچنین در فدراسیون کشتی که حمید بنی‌تمیم بعد از استعفای رسول خادم به عنوان سرپرست فعالیت می کند، با توجه به اینکه در انتخابات ثبت نام کرده و جزو کاندیدا است، ۲ راه پیش رو خواهد داشت. بنی تمیم در صورتی که بخواهد به سرپرستی در فدراسیون کشتی ادامه دهد، باید از انتخابات کنار برود؛ اما در شرایطی که او بخواهد در انتخابات جزو کاندیداها باشد و به رقابت با سایر نفرات برای تصدی پست ریاست ادامه دهد، باید تا زمان برگزاری انتخابات جای خود را به یک سرپرست جدید و البته بی طرف بدهد.


نه تنها در انتخابات فدراسیون‌های کشتی و وزنه برداری، بلکه در تمام مجامع پیش روی فدراسیون‌ها چنین روندی ادامه دار خواهد بود و هیچ رییس یا سرپرستی در حین حضور در فدراسیون نمی‌تواند جزو کاندیدای انتخاباتی باشد.

دیدگاه‌ها