کد خبر : 1605733 | 29 فروردين 1398 ساعت 15:49 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

فرکی: می‌خواهیم تراکتور را شکست دهیم

حسین فرکی سرمربی پیکان در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور، صحبت های جالبی را انجام داد.

فرکی: می‌خواهیم تراکتور را شکست دهیم

به گزارش ورزش سه، نشست خبری پیش از بازی پیکان و تراکتور دقایقی قبل در سالن ورزشگاه بنیان دیزل برگزار شد و فرکی در ابتدا گفت: دومین مرتبه است که در خدمت شما هستیم دفعه قبل بازی ماشین سازی بود، امروز هم باز به بهانه دیدار با تیم تراکتورسازی تیم قابل احترام و هواداران خوب این تیم، بهانه شد که شما را ببینیم. امیدواریم بازی فردا خوب و تماشاگر پسند شود، همیشه با این هدف وارد زمین می‌شویم و مهم ترین انگیزه ما این است که یک بازی خوب و زیبا را ارائه کنیم، چون هواداران قابل احترام هستند و در سرما و گرما می‌آیند و تماشا می‌کنند. حیف است وقتی که میگذاریم را بیهوده تلف کنیم. حالا نتیجه این بازی چون فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش بینی است، وارد تبریز شدیم و شرایط ما را خیلی خوب میدانید، عمده مشکلی که پیکان دارد بحث اتفاقاتی است که قبل از بازی های ما رخ می‌دهد.

 

وی افزود: پیکان وقتی من آمدم دو بازی اول را واگذار کرد و الان هم سه بازی خود را واگذار کرده‌. همه چیز این فصل برای تراکتور مهیا شده تا قهرمان شود و شرایط جدول به گونه ای است که با هر تیمی بازی کنند حساسیت وجود دارد. اولویت خود ما هستیم، جدول نشان می‌دهد ما باید در ۵ هفته برنده شویم تا وضعیت خود در جدول را بهتر کنیم. وقتی ما این هدف را داریم دیگر چیزی مهم نیست. اولویت برای ما یک بازی خوب با نتیجه است با هر حریفی که میخواهد باشد.

 

او درباره علت شکست های پیکان هم گفت: به هر حال بحث فنی ما عملکردمان متفاوت بوده، یک مقطع که نتیجه می‌گرفتیم هنوز چیزی که دلخواهمان بود اتفاق نیفتاده بود. چون فرهنگ ما فرهنگ خاص خودش است و احساسی و عاطفی است. فرهنگی است که توانستیم به طور مثال استرالیا و آمریکا را شکست دهیم اما میخواهم بگویم این فاکتور ها میتواند مهم باشد. در کنار این ها توان و بضاعت ما این است که میتوانیم خودمان را با ۵-۶ تیم بالای جدول مقایسه کنیم، چه از بحث مالی و چه دیگر ابعاد.

 

 

فرکی سپس افزود: مقابل پرسپولیس دقیقه ۴۴ و ۹۳ گل خوردیم که کاری از دستمان برنمی‌آمد. بازی سایپا هم نمیخواهم برگردم به آن اما حقمان باخت ۳-۱ نبود. بازی ذوب آهن هم دو تا توپ آمد که یکی گل شد. ما در این موضوع ها گیر کردیم، تیمی داریم که می‌توانیم نتیجه بگیریم اما برای فصل بعد باید شرایط را برای خودمان بهتر کنیم، البته در چارچوب امکانات و منابعی که داریم. تماشاچی یک عامل انگیزه است اما ما یک دربی را برگزار کردیم که ۶ نفر هم نبود، ما اسمش را گذاشتیم دربی سکوت! ما از تماشاگر هم محرومیم.

 

سرمربی پیکان در بخش پایانی نشست خبری خود پیش از دیدار با تراکتورسازی درباره کنار گذاشتن برخی مهره‌های تیمش گفت: ما اصلا بازی نکردیم که بخواهیم تنبیه‌شان کنیم. موضوع ما تیمی بودن و در مسیر تیم حرکت کردن است. بحث فنی اصلا در تیم نداریم و به خاطر مسائل فنی کسی را کنار نگذاشتیم. در بخش رفتاری حرف داریم. مثل آقای کی روش که حرف داشت و حمایتش می کردند. انتظارم این است که بازیکنی که مسیرش را خداناکرده اشتباه برود برخورد کنیم و خیلی هم برخورد نمی کند. در تیم ملی هم دیدیم که سرمربی به خاطر برخی رفتار بازیکنی را کنار گذاشت. ما باید در باشگاه بازیکنان را طوری شکل دهیم که در تیم ملی مشکل نداشته باشند. در بحث داوری دیدید که ما به مشکل بزرگی خوردیم اما دیدید که ما به بازیکنان گفتیم که داور هم ممکن است اشتباه کند و این به معنای این نیست که ضعیف هستند و بازیکن نباید معترض باشد. ما باید در کنار فوتبال بازی کردن چیزی هم به بازیکنان آموزش دهیم. الان در فوتبال داخلی ما می‌‎بینید که داور بعد از اشتباه چهار نفر را معترض در کنار خود می‌بیند اما در تیم ما این شکلی نیست. برای من اولویت بخش فرهنگی و رفتاری بین بازیکنان است و اگر این اتفاق بیفتد خود به خود نتیجه خواهد گرفت. حتی اگر شما تیم 15 میلیاردی مقابل تیم 100 میلیاردی داشته باشید به نتیجه رسیدید. من خودم تجربه قهرمانی با فولادی را دارم که بدون هزینه مقابل آن حریفان بازی کرد. استقلال خوزستان قهرمان شد بدون هزینه اما دلی، رفتاری و فرهنگی. این ها چیزهایی هست که برخی اوقات تیم را قهرمان می کند. وقتی این شرایط وجود دارد من دوست دارم به آن بپردازم و به آن علاقه دارم. در بحث مربیگری هم بخشی نتیجه است که یک روز خوب است و یک روز نه.

 

دیدگاه‌ها