کد خبر : 1606768 | 03 اردیبهشت 1398 ساعت 13:53 | 157.4K بازدید | 0 دیدگاه

امارات از کاس آسیا تا دوری الابطال اسیوی

کودتای قریب الوقوع استقلال در خاک ابوظبی!

ماه ها پس از جام ملت های آسیا، دیگر ردی از قهرمانی غیرمنتظره، جنجالی و سیاسی قطر در کاس الاسیا ۲۰۱۹ در کشور امارات وجود ندارد،اما در دبی و ابوظبی حرف فوتبال هرگز تمام نمی شود.

کودتای  قریب الوقوع استقلال در خاک ابوظبی!

 

 

به گزارش ورزش سه، کشور امارات به واسطه موقعیت جغرافیایی و سیاسی منحصر به فرد خود، هر هفته میزبان رقابت های مختلف در فوتبال آسیاست. آن ها که از پنجاه سال پیش روابط نزدیکی با ایران و سپس با عربستان داشته اند،  در حال حاضر با گرایش تند حاکمشان از متحدان جدی عربستان به شمار می‌روند اما همچنان روابط اقتصادی و البته فرهنگی و ورزشی خود را با ایران حفظ کرده اند. این کشور در هفته های گذشته میزبان اغلب مسابقات تیم های ایرانی مقابل تیم های عربستانی به عنوان یک زمین بی طرف بوده، پذیرایی از تیم هایی که آن ها نیز از این که بازی شان را در دبی برگزار کنند، لذت می‌برند.


دبی برای ایرانی ها یک مقصد گردشگری در اوایل دهه ۶۰ است که به مرور با پیشرفت های عجیب و غریب اقتصادی و ساخت و سازهای لجام گسیخته توجه ایرانیان را بیش از پیش به خود جلب کرد. این بندرگاه همچنین تا قبل از تغییر لیگ فوتبال این کشور، میزبان اصلی فوتبالیست های ایران نیز بود و به خصوص در اواخر دهه ۷۰ و ۸۰ فوتبالیست های شاخصی از ایران در تیم های مختلف ابوظبی، دبی، شارجه و عجمان به میدان رفته اند و در حال حاضر نیز شناخت خوبی از آن ها وجود دارد.دبی شهری است با هزاران هزار ایرانی که به عنوان نیروی کار در اینجا فعالیت می‌کنند، ایرانیانی که همواره در سفرهای ایرانی مشوق بزرگ آن ها به شمار می‌آیند. تا جایی که فضای این کشور برای ایرانی ها حال و هوای خانه را دارد. کما این که در بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان اگر چه مسئولان ورزشگاه راشد از ورود ایرانی ها به سکوها جلوگیری کردند اما نزدیک به ۵۰۰ ایرانی در تمام ۹۰ دقیقه فضای بازی را در اختیار داشتند. این در حالی بود که تیم عربستانی به عنوان میزبان کمتر از ۴۰ هوادار در ورزشگاه داشت.

 

هواداران ایرانی در دبی


دبی که شهری جذاب تر از ابوظبی است، ایرانی های بیشتری نیز در خود دارد و بنابراین حضور تیم های ایرانی در این شهر به معنای دیدار ایرانیان مقیم خارج از کشور با هموطنانشان هم هست. ایرانیانی که عمدتا از شهرهای جنوبی ایران با گرایش های تند فوتبالی در دبی ساکن اند. دیروز پرسپولیس در دبی، استقلال در ابوظبی در شرایطی به دیدار حریفان عربستانی رفته و می‌روند که بازی اول برخلاف میل فوتبال دوستان ایرانی رقم خورد اما استقلال این فرصت را دارد که دوباره خوشحالی را به قلب طرفدارانش در کشور امارات بازگرداند. بازی استقلال در شهر ابوظبی پایتخت شیخ نشین امارات برگزار می‌شود و البته حریف الهلال، تیم سلطنتی عربستانی از موهبت های ویژه میزبانی نیز برخوردار خواهد بود چرا که دولت ابوظبی هرگز برای الهلال کم نخواهد گذاشت.الهلال قبلا در ابوظبی از دیدار با تیم های ایرانی خاطره خوبی دارد و برد ۴ گله این تیم مقابل پرسپولیس در همین شهر رقم خورده است. البته از آن تیم که تا نایب قهرمانی آسیا نیز پیش رفت، بازیکنانی نظیر عمر خریبین و همچنین سرمربی تیم رامون دیاز دیگر در الهلال حضور ندارند و چهره های جدید و گران قیمت تری جانشین آن ها شده اند که البته قادر به تکرار آن موفقیت نبوده اند.

 


الهلال که پس از شکست ناباورانه در بازی رفت ضربه محکمی از استقلال خورده، امروز تلاش می‌کند دوباره به صدر جدول گروه دشوار خود بازگردد اما خانه ای که آن ها برای انجام بازی بی طرف در نظر گرفته اند، فضای بسیار متفاوتی نسبت به ورزشگاه اختصاصی شان در ریاض دارد. ورزشگاهی که همواره مملو از هواداران دو آتشه این تیم است و فضای رعب آور تری برای حریفان ایجاد میکند اما در ابوظبی بعید به نظر می‌رسد الهلال بیش از ۱۰۰۰ تماشاچی برای تشویق تیمشان در مقابل استقلال داشته باشد.این مسئله البته نظیر ضرری است که قانون منع سفر اتباع عربستانی به ایران به استقلال و البته پرسپولیس هم زده و آنها با یک سفر خارجی بیشتر خسته ترند و مخارج بیشتری را در این رقابت مهم متحمل می شوند.موضوعی که همچنین یک میزبانی باشکوه و 80 هزار نفری را هم از فوتبال ایران می دزد....

 

1284778

 

استقلال در دو دیدار فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا توانست مقابل الهلال به برتری برسد و باعث حذف این تیم از مسابقات شود


استقلال که در بازی رفت خیلی زود دشنه را به پشت حریف کوبید، در صورت تکرار پیروزی باشگاه عربستانی را با تغییراتی بزرگ مواجه خواهد کرد. تغییراتی در حد تغییر سرمربی و احتمالا تغییر رییس باشگاه. از این رو مسابقه امروز برای آبی پوشان عربستانی حساس تر و دشوارتر هم هست چرا که بهای باخت برای آن ها به حدی بالاست که شاید چیزی جز قربانی کردن دو مهره اصلی هواداران را راضی نمی‌کند.الهلال امسال با سروصدای زیادی پروژه فصل ۲۰۱۸-۱۹ خود را کلید زد اما آن ها در لیگ، برتری شکننده ای بر النصر دارند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز اوضاعشان مرتب نیست‌. اگرچه برد احتمالی در بازی امروز می‌تواند الهلال را وارد شرایط متفاوتی کند. آن ها که در آخرین بازی خود در هفته گذشته فینال جام عربی را به یک تیم تونسی باخته اند، گله مند از تقویم فشرده مسابقاتشان امروز باید مقابل استقلال خسته و پرمصدوم اما  با روحیه ایران صف آرایی کنند.تیمی که حضور هواداران ایرانی (اگر چه مثل دیروز محدود شده) میخواهد در پایان روز چهارم لیگ قهرمانان صدرنشین گروه خود باشد.

 

استقلال - الهلال


جالب این که استقلال در صورت موفقیت در بازی امروز، آرزوی صعود را در شهر العین نهایی خواهد کرد؛ در بازی آخر مقابل سفید و بنفش پوشان نام آشنایی که ورزشگاه‌شان همین چند ماه پیش رویاهای هزاران ایرانی برای حضور تیم ملی در فینال جام ملت ها را دفن کرد. اما ایرانی ها همواره می ایستند و گرد و خاک را می‌تکانند و به راهشان ادامه می دهند.


اینجا لیگ قهرمانان آسیاست؛ جایی برای بازگشت و موفقیت مجدد تیمی که درخشش همیشگی دو ستاره آسیایی اش معنایی جز چالش همیشگی رقبا در این نبرد ندارد. پس به امید موفقیت در ابوظبی.(با ورزش سه همراه باشید).


پژمان راهبر - ابوظبی

 

دیدگاه‌ها