کد خبر : 1607183 | 05 اردیبهشت 1398 ساعت 11:42 | 54.2K بازدید | 0 دیدگاه

چشمک 10 میلیاردی برای حل مشکلات

معادله پرسپولیس – اسپانسر؛ چه کسی مات می‌شود؟

پرسپولیس به دنبال راهی است تا مشکلات مالی خود را برطرف کند و این در حالی است که پلان دوم آنها برای عقد قرارداد با اسپانسر دیگر هم به نظر با سرانجام همراه نشود.

معادله پرسپولیس – اسپانسر؛ چه کسی مات می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس علیرغم حضوری موفق طی چند فصل اخیر، در اتفاقی عجیب همچنان با مشکلات مالی مواجه است؛ موضوعی که تعجب هواداران را نیز در پی داشته است. آنها با دریافت بخش قابل توجهی از پاداش آسیایی، دستیابی به حضور حداکثری هواداران در طرح اسپانسر و دریافتی مناسب از این راه، همچنان در پرداخت بخش پایانی مطالبات و پاداش بازیکنان و همچنین برانکو ایوانکوویچ ناکام مانده‌اند.


باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه با توجه به قرارداد برانکو ایوانکوویچ طی هفته‌های اخیر کاملا تحت فشار قرار گرفته و با پایان صبر این سرمربی کروات و ارسال نامه ابتدایی برای دریافت مطالبات، اکنون در شرایط سختی به سر می‌برند. آنها انتظار داشتند اسپانسر باشگاه (مبنا) در این مقطع بخش عمده‌ای از مطالبات تیم را برعهده گیرد و آنها موفق به پرداختی مدنظر کادرفنی و بازیکنان شوند اما در اتفاقی عجیب با پاسخی مبنی بر اینکه پرداختی‌های مدنظر صورت گرفته و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده مواجه شده‌اند.


اتفاقی که باعث شد تا باشگاه به دنبال مسیری دومی برای حل این مساله باشد؛ توافق برای تمدید قرارداد با مبنا یا مذاکره برای عقد قرارداد با اسپانسر دیگر.


دو اتفاقی که می‌توانست باز هم این باشگاه را در شرایط دریافتی ابتدایی از اسپانسر قرار دهد و آنها از این راه مطالبات خود را پرداخت کنند. موضوع دوم یعنی مذاکره با اسپانسر دیگر البته با دردسر بزرگتری برای این باشگاه همراه خواهد بود چرا که در حال حاضر اسپانسر کنونی تا اواسط سال 98 با این تیم قرارداد دارد و این موضوع به معنای این خواهد بود که اسپانسر جدید باید تا آن زمان برای حضور خود برنامه ریزی کند.
شرایطی که باعث شد در آخرین جلسه نیز طرفین برای تمدید قرارداد به توافق دست نیابند. ایرج عرب که امیدوار بود با توافق در این راه موفق شود طبق وعده‌ای که به برانکو داده بود، مطالبات او را پرداخت کند، اکنون باید در انتظار این باشد تا در مذاکره با اسپانسر به تفاهم لازم دست یابد.


در این راه اما اسپانسر کنونی به برخی موضوعات قرارداد و تمدید آن معترض است؛ آنها اعتقاد دارند در برخی دیدارها اتفاقاتی برخلاف توافق صورت گرفته و تبلیغات محیطی یکی از این موارد است. تبلیغ در سایت باشگاه و چشم پوشی بازیکنان به بندهای قرارداد و پوشیدن البسه‌ای جز تبلیغات اسپانسر از دیگر موضوعاتی است که باعث نارضایتی شده است. با این حال اسپانسر اعتقاد دارد در احترام به هواداران این تیم، همواره در تلاش بوده تا در مواقع لازم با پرداختی مدنظر باشگاه در این مسیر آنها را همراهی کند و برخلاف اسپانسر قبلی که جرایم 60 درصدی و عدم پرداخت کامل مفاد مالی قرارداد را در دستور کار داشته، عملکرد مناسبی از خود به جا گذاشته‌اند.


در شرایط فعلی اما در باشگاه موضوع مربوط به هزینه‌های جاری که 8 دیدار باقی مانده در لیگ برتر، جام حذفی و آسیا باید در نظر گرفته شود، در کنار مطالبات بازیکنان و پاداش آنها و البته مطالبات هفت ماه اخیر برانکو ایوانکوویچ قرار دارد. مساله‌ای که هر چه زودتر باید اقدامی برای آن صورت گیرد تا تیم از ورود به بزرگترین چالش سه سال اخیر خود فاصله گیرد. سرمربی کروات پرسپولیس که به شدت نسبت به عدم تعهد باشگاه ناراضی است و سعی کرده در طول این روزها با سکوت خود باشگاه را در شرایط مناسبی برای دریافت راهکار حل این موضوع قرار دهد اما باشگاه هم به خوبی از این موضوع آگاه است که وجود بندهایی در قرارداد سرمربی تیمش این اجازه را به او خواهد داد تا در صورت عدم دریافت مطالبات طی یک هفته آتی، علاوه بر فسخ یک طرفه قرارداد، از سوی فیفا خواستار دریافت قرارداد توافقی فصل آینده‌اش نیز شود.


شطرنج بزرگ ایرج عرب با اسپانسر و توافق برای فصل آینده اکنون به حرکات حساسی رسیده و شاید یک حرکت اشتباه از سوی مدیرعامل باشگاه این تیم را در شرایط سقوط و از دست دادن بزرگترین سرمایه‌هایی که طی چند فصل اخیر موفق به کسب آن شده، قرار دهد و باید دید در این مسیر موفق به توافق لازم برای بازگشت خواهند شد یا خیر.

دیدگاه‌ها