کد خبر : 1609799 | 16 اردیبهشت 1398 ساعت 22:04 | 101.5K بازدید | 0 دیدگاه

دومین تیم ایرانی هم از لیگ قهرمانان کنار رفت؛

استقلال 1- الدحیل 1؛ روز بد ایران در آسیا

تلاش شاگردان مجیدی برای برتری مقابل الدحیل ثمری نداشت تا استقلال نیز مثل پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

استقلال 1- الدحیل 1؛ روز بد ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ایران که فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با شکست 3 بر صفر خارج از خانه برابر الدحیل قطر آغاز کرده بود، در دومین دیدار برابر العین امارات متوقف شد و پس از آن یک برد و یک شکست در بازی با الهلال عربستان داشت که این نتایج آنها را با 4 امتیاز در جایگاه سوم جدول گروه C قرار داد، اما آبی‌ها امشب که میزبان الدحیل هفت امتیازی و رده دومی بودند، برای کسب برتری تلاش می‌کردند تا امیدوار به صعود از مرحله گروهی شوند، اما با وجود گلزنی توسط روزبه چشمی در دقیقه 53 ، دو دقیقه بعد دروازه خود را توسط ادمیلسون جونیور باز شده دیدند و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا وداع زودهنگامی با رقابت‌های آسیایی داشته باشند.


هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛ دوشنبه: 98/02/16 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: آزادی تهران/ تماشاگر: 37400 نفر
داور: ادهم مخادمه(اردن)/ کمک‌ها: احمد موانس الروله و محمدمصطفی الکلف؛ داور چهارم: احمد فیصل العلی/ ناظر داوری: جونگ چول(کره جنوبی).

 


استقلال ایران:


سید حسین حسینی
روزبه چشمی
پژمان منتظری
وریا غفوری
آرمین سهرابیان
فرشید باقری(69- مهدی قائدی)
علی کریمی(83- رضا کریمی)
آیاندا پاتوسی
داریوش شجاعیان(46- امید نورافکن)
اسماعیل گونکالوس
مرتضی تبریزی
سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 


الدحیل قطر:


کلود امین
مهدی بن عطیه
بسام هشام الراوی
علی عفیف(78- محمد موسی)
احمد یاسر
عاصم عمر مادیبو
لوئیز مارتین جونیور
ادمیلسون جونیور
شویا ناکاجیما
یوسف العربی(87- محمد مونتاری)
المعز علی(90+4- مراد ناجی حسین)
سرمربی: روی فاریا

 

 

اخطار


داریوش شجاعیان(7) آرمین سهرابیان(65) از استقلال

 

شرح گل‌ها


استقلال ایران 1 - الدحیل قطر (دقیقه 53: روزبه چشمی): ارسال وریا غفوری از جناح راست زمین با ضربه فرشید باقری به بدن مهدی بن عطیه اصابت کرد، اما در ادامه این مدافع باتجربه الدحیل و المعز علی توپ را گم کردند تا روزبه چشمی صاحب موقعیت شود و با شوت محکم پای چپ گل اول آبی‌ها را به ثمر رساند.


استقلال ایران 1 - الدحیل قطر 1 (دقیقه 55: ادمیلسون جونیور): ارسال زمینی علی عفیف از مقابل پای یوسف العربی رد شد، اما دفع توپ حسینی با پا، به ادمیلسون جونیور رسید که شوت این بازیکن بعد از برخورد به پژمان منتظری و دستان دروازه‌بان استقلال تبدیل به گل شد.

 

 


لحظات حساس

 


دقیقه 1: حمله استقلال از سمت چپ زمین ثمری نداشت و ارسال بلند سهرابیان راهی اوت شد.

دقیقه 12: خطایی که شجاعیان از مادیبو در پشت محوطه جریمه گرفته بود را آیاندا پاتوسی با ضربه فنی استثنایی از روی دیوار دفاعی بازیکنان الدحیل عبور داد که با بدشانسی او و آبی‌ها، توپ به تیرک عمودی دروازه تیم قطری برخورد کرد.

 


دقیقه 13: ارسال زیبای پاتوسی به مقابل دروازه الدحیل را علی کریمی با شوت پای چپ به بیرون زد.
دقیقه 15: شوت پشت محوطه ادمیلسون جونیور با فاصله از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه 17: ضربه ایستگاهی بسام الراوی بی‌دقت بود و با فاصله از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه 21: یوسف العربی روی ارسال زمینی ادمیلسون از جناح راست و در موقعیت مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت که دروازه‌بان استقلال به زیبایی با باز کردن دست شوت مهاجم مراکشی الدحیل را مهار کرد.
دقیقه 23: سانتر خطرناک پاتوسی را کلود امین دفع کرد.
دقیقه 24: ارسال کوتاه سهرابیان در موقعیت خوبی به تبریزی رسید که چرخش و شوت محکم مهاجم آبی‌ها با فاصله کمی از کنار دروازه الدحیل عبور کرد.

 

 

دقیقه 39: ناکاجیما با حمل توپ تا پشت محوطه جریمه استقلال پیش رفت که شوت او با عبور از روی سر آرمین سهرابیان، از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 43: ایسما به زیبایی از سد بسام الراوی عبور کرد و نفوذ خطرناکی از سمت چپ محوطه جریمه الدحیل داشت که پاس به عقب او را تبریزی نتوانست استفاده کند تا توپ به علی کریمی برسد و شوت این بازیکن بعد از برخورد به مادیبو راهی کرنر شود.

دقیقه 47: شوت راه دور پای چپ تبریزی داخل چارچوب نبود و به بیرون رفت.

دقیقه 49: پاس در عمق المعز علی از بین غفوری و دانشگر به علی عفیف رسید که ارسال زمینی او را حسینی در حالت درازکش مهار کرد.

دقیقه 56: شوت راه دور پاتوسی خطرناک بود ولی تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت.

دقیقه 62: ارسال پاتوسی و ضربه سر منتظری از بالای دروازه الدحیل به بیرون رفت.

دقیقه 67: الدحیل در موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه آزاد شد که شوت زمینی بسام الراوی بعد از برخورد به دیوار دفاعی آبی‌ها دراختیار حسینی قرار گرفت.

دقیقه 70: ارسال غفوری از روی کرنر و ضربه سر علی کریمی پس از برخورد به مدافع الدحیل مجددا به کرنر رفت.

دقیقه 72: تبریزی بهترین فرصت برای زدن گل دوم استقلال را هدر داد و نتوانست ارسال دقیق پاتوسی از روی ضربه آزاد میانه زمین را با ضربه سر تبدیل به گل کند.

دقیقه 77: ناکاجیما با تکنیک بالای خود وارد محوطه جریمه استقلال شد که شوت بغل پای او را حسینی دفع کرد ولی در ریباند ضربه سر المعز علی به تیرک افقی دروازه برخورد داشت و در نهایت سهرابیان توپ را دور کرد.
دقیقه 77: پاس غفوری را امید نورافکن پس از سر توپ و شوت پای راست زد ولی ضربه او با کمترین فاصله از کنار دروازه الدحیل عبور کرد.
دقیقه 79: احمد یاسر با توپ‌گیری از ایسما فرصت شوت‌زنی برای خود ایجاد کرد که ضربه پُرقدرت او را حسینی درازکش به کرنر فرستاد.

 


در حاشیه


* تعدادی از خبرنگاران قطری برای پوشش این مسابقه در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی حضور دارند.
* هواداران استقلال پس از مطلع شدن از دریافت گل پرسپولیس برابر پاختاکور، خوشحالی کرده و نماینده ازبکستان را تشویق کردند که این حرکت موجب تعجب اصحاب رسانه قطری شد.
* برخلاف انتظار تماشاگران ظرفیت نیمی از ورزشگاه آزادی را هم تکمیل نکردند.
* در فاصله یک ساعت مانده به شروع مسابقه 10 هزار تماشاگر در استادیوم حضور داشتند.

* هواداران استقلال نسبت به نحوه بلیط فروشی، انتقال الهیار صیادمنش و دیگر مسائل به علی خطیر، معاون باشگاه استقلال معترض شدند.
* تعدادی از تماشاگران با دیدن محمدرضا احمدی به او اعتراض کردند و این گزارشگر را هوادار تیم رقیب(پرسپولیس) خواندند.
* مهدی بن عطیه، مدافع تنومند و سابق یوونتوس و کنونی الدحیل قطر، در هنگام گرم کردن مورد تشویق تعدادی از یوونتوسی‌های تیفوسی ایران قرارگرفت.
* قبل از شروع دیدار تعدادی از عوامل تدارکات مسابقه، ورود پرچم AFC به زمین را تمرین کردند که نکته جالب توجه برعکس گرفتن پرچم آبی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

 

1403859

 


* درآستانه شروع مسابقه، هواداران استقلال در حال تدارک باز کردن بزرگترین پرچم هواداری هستند.
* مثل همیشه تماشاگران استقلال در  هنگام گرم کردن  دو تیم، به ترتیب نام تک تک بازیکنان را صدا می‌زدند و آنها را فرا می‌خواندند که در این بین واکنش نورافکن به تماشاگران از همه جالب‌تر بود.

* قبل از آغاز بازی، تماشاگران استقلال به شدت فرهاد مجیدی را تشویق کردند.
* با ورود بازیکنان دو تیم به زمین، تماشاگران سه پرچم بسیار بزرگی را که پیش از این وعده آن را داده بودند، در سکوهای طبقه پایین باز کردند تا ورزشگاه جلوه زیبایی به خود بگیرد.
* سوت آغاز بازی با شمارش معکوس هواداران استقلال آغاز شد که پیش از این، چنین اتفاقی در ورزشگاه آزادی نیفتاده بود.
* هواداران استقلال از شروع مسابقه مشغول تشویق شدند و بازیکنان این تیم را به گلزنی فراخواندند.

* داریوش شجاعیان با خطایی که در دقیقه 7 در میانه زمین انجام داد، دو کارته شد تا دیدار آسیایی بعدی استقلال برابر العین امارات را از دست بدهد.

* تماشاگران استقلال مثل همیشه در دقیقه 22 یاد و خاطره مرحوم منصور پورحیدری را زنده نگه داشتند.
* در دقیقه 26 عدم اعلام خطا بر روی ایسما و گرفته شدن خطای هند او توسط داور اردنی، با اعتراض مهاجم آبی‌ها همراه بود.

* در حالی که روی فاریا دست به سینه و خونسرد نظاره‌گر بازی است، فرهاد مجیدی سعی دارد با جنب و جوش فراوان  بازیکنان‌اش را تحریک و به گلزنی تشویق کند.

* گادوین منش و فرشاد ماجدی، مربی تیم فوتبال استقلال از جایگاه VIP این مسابقه را تماشا می‌کنند.
* تماشاگران استقلال با اعلام شدن هر کرنر به شکلی خوشحال می‌کنند که گویا گلی به ثمر رسیده است.
* علاوه بر عکاسان زیادی که پشت دروازه الدحیل حضور دارند، تعداد  12عکاس هم پشت دروازه استقلال نشسته‌اند.
* در لحظه‌ای که ناکاجیما برای ارسال کرنر خود را آماده می‌کرد، یک بطری آب به سمت او پرتاب شد که به یکی از عکاسان پشت دروازه برخورد داشت.

* تماشاگران استقلال از دقیقه 80 به بعد از سکوهای‌شان بلند شدند و یک صدا به تشویق تیم‌شان پرداختند.
* المعز علی در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده تعویض شد، اما از روی فاریا خواست همچنان در زمین بماند.
* تابلوی تعویض برای خروج المعز علی در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده دوباره بالا رفت که ستاره الدحیل با مکث زیاد از زمین بیرون رفت و همین موضوع موجب اعتراض شدید بازیکنان استقلال و درگیری جزئی شد.
* پس از پایان بازی، چشمی و منتظری نسبت به زمان کم وقت‌های تلف شده به داور اردنی معترض شدند.
* بازیکنان الدحیل بعد از سوت اتمام مسابقه خوشحالی زیادی کردند.
* هواداران استقلال در پایان این دیدار سید حسین حسینی را تشویق کردند.
* تماشاگران استقلال علیه امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه شعار سر دادند.
* شعار علیه وزیر ورزش آخرین صدایی بود که از سکوهای هواداران استقلال شنیده شد.

 

بهترین بازیکن


سید حسین حسینی در دقیقه 12 دیدار امشب، استقلال را در بازی نگه داشت و مهار توپ زیبایی داشت تا آبی‌ها روحیه مضاعفی بگیرند و برای زدن گل تلاش کنند؛ دروازه‌بان استقلال در مسابقه‌ای که پنج مهار توپ و دو سیو تماشایی داشت، یک بار هم دروازه‌اش روی حمله همه جانبه الدحیل باز شد تا در شب تساوی تیمش، ستاره زمین لقب بگیرد.


البته باید به بازی درخشان ادمیلسون جونیور نیز اشاره کرد؛ بازیکنی که گل تساوی الدحیل را به ثمر رساند و علاوه بر آن با حرکات تکنیکی، پاس‌ها و سرعت بالای خود بارها خط دفاعی استقلال را آزار داد.

 

1403919

 

اتفاق ویژه


از همان ابتدای قرعه‌کشی فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا پیش‌بینی می‌شد کار استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی دشوار باشد، اما شاید انتظار می‌رفت هر دو نماینده سرشناس ایران تا پایان ششمین بازی در این رقابت‌ها بمانند که این اتفاق نیافتاد و هر دو تیم امروز از آسیا کنار رفتند؛ استقلال امشب تلاش زیادی برای کسب پیروزی کرد و یک بار هم به تیرک دروازه الدحیل زد تا امیدهای‌اش برای ماندن در لیگ قهرمانان را زنده نگه دارد که این اتفاق نیفتاد و در نهایت آبی‌ها مثل پرسپولیس از آسیا حذف شدند.

 

1403915

 

 

دیدگاه‌ها