کد خبر : 1625614 | 01 مرداد 1398 ساعت 08:44 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

تابستان شلوغ اتلتیکو مادرید

یادداشت: «باند برادران» فرو پاشید

فصل گذشته، زمانی که اتلتیکو مادرید مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان ناباورانه حذف شد، به نظر می‌رسید دیه‌گو سیمئونه دیگر نمی‌تواند اتلتیکو را قهرمان اروپا کند.

یادداشت: «باند برادران» فرو پاشید

به گزارش ورزش سه ، شایعات حاکی از آن بود که او به اینتر خواهد رفت و جدایی مدافعانی که قراردادشان به پایان می‌رسید، مانند دیه‌گو گودین، فیلیپه لوییز و خوان‌فران هم در راه بود. تنها سوال بر سر انتقال آنتوان گریزمان به بارسلونا هم این بود که چه زمانی این انتقال انجام خواهد شد.«باند برادران» سیمئونه که در سال 2014 فاتح لالیگا شدند و در سه سال، دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیدند، داشت فرو می‌پاشید.


اما اتلتیکو در تابستان جاری نشانی از آن تیم بحران‌زده ندارد. واکنش آنها به جدایی بازیکنان کلیدی‌شان، خرید بازیکنان جدید بوده است. آنها در این میان بیش از 100 میلیون یورو هم سود کرده‌اند.انتقال ژوائو فلیکس، پدیده پرتغالی بیشترین اخبار را به خود اختصاص داد. او احتمالا جذاب‌ترین خرید باشگاه‌های اروپا در تابستان بوده است.استعداد این بازیکن 19ساله آشکار است اما او در انتخاب تیم آینده‌اش باید به این فکر می‌کرد کجا برود که بتواند در پست محبوبش، یعنی مهاجم سایه بازی کند، جایی که در بنفیکا در آن پست خوش درخشید.در تیم‌های بزرگ اروپایی، تنها یک تیم با سیستم 2-4-4 و مشابه بنفیکا بازی می‌کند و تنها یک تیم بود که می‌توانست به او فرصت حضور در پست محبوبش را بدهد: اتلتیکو مادرید.


انتقال او به اتلتیکو نتیجه‌ای عالی برای این بازیکن و این باشگاه به همراه داشت. پس از روزهای سختی که دیه‌گو کاستا بعد از بازگشت گذرانده و پس از انتقال نهایی و جنجالی گریزمان به بارسلونا، حالا فلیکس می‌تواند در این تیم خوش بدرخشد.اتلتیکو در زمینه پرورش استعدادهای تهاجمی تیمی بی‌نظیر است.

 

فرناندو تورس، سرخیو آگوئرو و رادامل فالکائو در اتلتیکو بود که بازی‌شان را به سطح جدیدی رساندند.


سیمئونه پیش از اعلام خرید 126 میلیون یورویی فلیکس گفت: «اتلتیکو در تاریخش همیشه بازیکنان جوان را خریده و آنها را پرورش داده است. این اتفاق برای یان اوبلاک، خوسه خیمنس و لوکاس هرناندز هم افتاد. همینطور گریزمان. ما بازیکنان بااستعدادی می‌خواهیم که ایده‌های ما را جذب کنند.»


*اما فلیکس تنها بازیکن جوانی نیست که اتلتیکو خریده است. ایوان ساپونیچ که به همراه فلیکس از بنفیکا به مادرید رفته، مهاجمی 20ساله است که در اتلتیکو فرصت بازی چندانی نداشته اما در سطح جوانان در صربستان عالی کار کرده و به آنها در سال 2015 کمک کرد که قهرمان جام جهانی زیر 20ساله‌ها شوند.


*رنان لودل، مدافع 21ساله‌ای که قهرمانی در کوپا سودامریکانا (معادل لیگ اروپا در آمریکای جنوبی) را در کارنامه دارد هم از اتلتیکو پاراننزه می‌آید. او به دنبال آن است که مدافع چپ ثابت اتلتیکو، پس از جدایی فیلیپه لوییس و انتقال لوکاس هرناندز با قیمت 80 میلیون یورو به بایرن شود. ماریو ارموسو، مدافع میانی 24ساله هم با قیمت 29 میلیون یورو از اسپانیول آمده است.


*مارکوس یورنته بازیکن جذاب دیگری است که به اتلتیکو پیوسته است. این هافبک 24ساله از رئال مادرید می‌آید و انگیزه بسیاری برای اثبات خود دارد. نیکولاس ایبانیس هم که هم‌سن او است، از باشگاه اتلتیکو سن‌لوییس مکزیک خریداری شده و البته دوباره به این تیم قرض داده شده است.
*آمدن ساپونیچ، لودل، ارموسو و یورنته تنها 87 میلیون یورو خرج به همراه داشت. قیمت ایبانیس هم اعلام نشده است. این بسیار کمتر از مبلغی است که اتلتیکو از جدایی گریزمان به دست می‌آورد. اتلتیکو 120 میلیون یورو بابت او گرفته و علیه بارسلونا هم شکایت کرده و ادعا دارد که این باشگاه باید پول بیشتری بپردازد.


*اتلتیکو همچنین رودری را به منچستر سیتی واگذار کرده است. این باشگاه 70 میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد این هافبک را پرداخت کرده است. به این ترتیب سود اتلتیکو در تابستان جاری فوق‌العاده بوده است.


*رودری 23ساله در تابستان گذشته با قیمت 20 میلیون یورو به علاوه پاداش از ویارئال خریداری شد و یورنته و اکتور اررا جای خالی او را پر خواهند کرد. اررا 29ساله فصل گذشته را در پورتو گذراند و حالا به‌عنوان بازیکن آزاد به اتلتیکو پیوسته است. او بازیکن باتجربه‌ای است، مانند فلیپه و کیه‌ران تریپیر. فلیپه با قیمت 20 میلیون یورو از پورتو خریداری شده و در دفاع به اتلتیکو کمک خواهد کرد و تریپیر هم با قدرت بدنی بالایش و توان تهاجمی خوبش، مدافع کناری ارزشمندی برای اتلتیکو خواهد بود. قیمت او هم تنها 22 میلیون یورو بوده است.


*تریپیر البته منتقدان خود را هم دارد اما بی‌تردید بهتر از خوان‌فران است که در تابستان از اتلتیکو می‌رود و شش سال هم جوان‌تر از او است.


همچنین باید در نظر گرفت که اتلتیکو بیش از 40 میلیون یورو از فروش لوسیانو ویه‌تو، ژلسون مارتینز، روبرتو اولابه و خواکین مونیوس به دست آورده است. اینها بازیکنان مازاد بودند و تعجبی ندارد که سیمئونه خوش‌بینانه به فکر فصل جدید است: «دوران گذار سختی را داریم پشت سر می‌گذاریم اما ما با امید به سراغ این دوران می‌رویم.» اتلتیکو همچنین خامس رودریگس و داوید نرس را هم زیر نظر دارد.


سیمئونه می‌گوید: «ما با چالش روبه‌رو هستیم و امروز باید با این چالش رودررو شویم، چون بازیکنان بزرگی را از دست داده‌ایم که برای باشگاه بسیار تلاش کرده‌اند. ما می‌خواهیم اتلتیکو دوباره مانند دوران گذشته مدعی باشد. ما هفت سال و نیم است که دوم، سوم، اول و دوم می‌شویم. کار ما آسان نبوده است.»ایجاد «گروه برادران» جدید کار آسانی نیست اما سیمئونه بهترین فرد برای انجام این کار است ولی با وجود خریدهای مهمی که اتلتیکو انجام داده، بهترین کاری که اتلتیکو کرده نگه داشتن سیمئونه در پست مربی تیم است.


منبع: سایت گل
ایران ورزشی

دیدگاه‌ها