کد خبر : 1629744 | 22 مرداد 1398 ساعت 11:40 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

VAR خلا بزرگ فوتبال ماست

فرکی: سخت است اما هدف‌مان سهمیه آسیاست

سرمربی پیکان با ابراز رضایت از روند آماده سازی تیمش مدعی شد آنها کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را در فصل جدید نشانه خواهند گرفت.

فرکی: سخت است اما هدف‌مان سهمیه آسیاست

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی که در نیم فصل گذشته هدایت پیکان را برعهده گرفت، این روزها تیمش را مهیای رقابت هیجان انگیز لیگ نوزدهم می‌کند. او با اعلام این نکته که تیم‌هایی مدعی دستیابی به قهرمانی با تغییراتی که صورت داده‌اند، حساب خود را از دیگر تیم‌ها جدا کرده‌اند، از هدف بزرگ تیمش برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده می‌گوید.


وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره آمادگی تیمش اینطور توضیح می‌دهد: ما از ابتدای تیرماه تمرینات را استارت زدیم، همه برنامه‌های ما به خوبی پیش رفت. بازی‌های تدارکاتی که پیش بینی کرده بودیم و برنامه‌های از پیش تعیین شده هم انجام شد. در طول تمرینات بازیکنان رفته رفته با پشت سر گذاشتن بازی‌های تدارکاتی نتایج خوبی را هم به دست آوردند. ما تغییرات زیادی داشتیم و نسبت به فصل گذشته یک مقداری روی این موضوع وسواس داشتیم و به همین خاطر روی بازی‌های تدارکاتی سرمایه گذاری کردیم که آنها را هماهنگ کنیم.

 

سرمربی پیکان درباره قرعه کشی لیگ نوزدهم و شرایط تیمش می‌گوید: خدا را شکر برای ما همه چیز تا این لحظه خوب انجام شده و این که به تازگی قرعه کشی انجام شده و زمان آغاز آن به خاطر استاندارد سازی ورزشگاه‌ها هنوز مشخص نیست می‌تواند در آینده به برخی از تیم‌ها صدمه بزند. به این خاطر که برخی از تیم‌ها زودتر از سایرین تمرینات را شروع کردند و یکسری تیم‌ها هم دیر شروع کردند. باید ببینیم که در آینده نتیجه این اتفاقات چه خواهد بود ولی آن چیزی که مشخص است این خواهد بود که امسال نسبت به سال‌های قبل لیگ متفاوت‌تری خواهیم داشت.

 

1191497

 

فرکی در پاسخ به این سوال که با تقویت تیم‌های مدعی، لیگ نوزدهم را چطور پیش بینی می‌کند گفت: آنها نسبت به ما یا خیلی از تیم‌های لیگ برتری جلو هستند و از هر نظر خوب هستند. سرمربی خارجی آوردند یا بازیکن خارجی گرفتند به خاطر اینکه هواداران زیادی دارند و طبیعی است که برای هوادارانشان بازی می‌کنند و آنها هم دوست دارند که در لیگ قوی ظاهر شوند و عنوان بیاورند. حالا از قهرمانی تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مسئله‌ای است که روی آن تمرکز دارند. ما هم به هر حال به عنوان یک تیم که نزدیک به تیم‌های بالای جدول است کارمان را انجام می‌دهیم؛ نتیجه‌ی کار ما را الان نمی‌توان قضاوت کرد اما کسب سهمیه لیگ قهرمانان جزو اهداف ماست. می‌دانیم که چند تیم برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند و امیدواریم که به آن دست پیدا کنیم.

 

سرمربی پیکان درباره استانداردسازی ورزشگاه شهرقدس توضیح داد: در بازی تدارکاتی با تیم شهرخودرو که آنجا برگزار کردیم، دیدیم که صندلی‌ها شماره گذاری شده‌اند و گیت‌ها در حال نصب بودند. می‌دانم که مسئولان باشگاه روی این مسأله حساس بودند و پیگیر هستند و آنجا شرایط بازی دارد؛ به نظرم بتوانیم بدون مشکل از حریفان میزبانی کنیم.

 

فرکی درباره احتمال استفاده از کمک داور ویدیویی در لیگ برتر گفت: این تکنولوژی هم همانند تمام آن چیزهایی است که در فوتبال ما کمبودش احساس می‌شود. استفاده از VAR بسیار خوب است منتهی  باید بستر و زیرساخت‌های آن فراهم شود. به نظرم با شرایطی که ما داریم بسیار سخت است که این تکنولوژی جا بیفتد اما معتقدم هر زمان که بتوانیم شروع کنیم باز هم دیر نیست.

 

حسین فرکی درخصوص پتانسیل بازیکنان پیکان برای برتن کردن پیراهن تیم ملی در رده امید و بزرگسالان گفت: بازیکنان انگیزه زیادی پیدا کردند و به خصوص با انتخابی که آقای ویلموتس در همین اواخر داشتند بیشتر هم شد. در رده امید یکی از بازیکنان ما امیر روستایی بود که به پرسپولیس رفت و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. در حال حاضر هم آقایان خدابنده‌لو و ابوالفضل رزاقپور هستند که در مرحله‌ی آخر اردوی تیم امید حضور داشتند و امیدواریم که در آخرین لحظات در اردو باشند و اگر گزینه‌های دیگر هم باشند ما مایل هستیم که در خدمت تیم ملی امید قرار بدهیم. درباره آقای ویلموتس هم بگویم که با نگرش متفاوت نسبت به سرمربی قبلی در تیم ملی کارشان را انجام می‌دهند و این انتخاب آخری که انجام دادند یک شور و حال متفاوتی در بازیکنان مخصوصا آنهایی که در تیم ملی حضور نداشتند، ایجاد کرد. امیدواریم که در لیگ دیده شوند و لیگ مانند همیشه می‌تواند به تیم ملی کمک کند که کادرفنی و آقای ویلموتس هم در آینده موفق باشند.

دیدگاه‌ها