کد خبر : 1629911 | 22 مرداد 1398 ساعت 22:20 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

زارع به فینال سنگین وزن رسید

فروتن و مقصودلو، طلایی های ایران در استونی

آزادکاران ایرانی در پایان 5 وزن نخست رقابت های قهرمانی جوانان جهان به 2 مدال طلا و یک برنز رسیدند.

فروتن و مقصودلو، طلایی های ایران در استونی

به گزارش "ورزش سه"، در پایان رقابت های 5 وزن دوم مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان جهان 2019 به میزبانی استونی، مسابقات فینال و رده بندی 5 وزن نخست برگزار شد. 


در 5 وزن نخست ایران 2 نماینده در فینال و یک نماینده در رده بندی داشت. مقصودی و فروتن برای طلا روی تشک رفتند و فیروزپور هم برای رسیدن به مدال برنز جنگید. 


در وزن 70 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور دیروز لهستان، قزاقستان، ارمنستان را پیش از نیمه نهایی شکست داده بود، اما برای رسیدن به فینال  مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 5 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. فیروزپور در دیدار رده بندی امشب برابر اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه 5 بر 4 از پیروز شد و به مدال برنز رسید.

 

1426341


در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی بعد از شکست دادن رقبایی از رومانی، ژاپن، آذربایجان و ترکیه به فینال رسیده بود و امشب در دیدار نهایی مقابل کوربان شیرایف از روسیه با قرار گرفت. او نتیجه 8 بر 4 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. جالب است بدانید که این کشتی گیر قرار نبود تا دقیقه نود به مسابقات جهانی اعزام شود و فقط به خاطر طی نشدن مراحل ثبت نام امیرمحمد یزدانی روی تشک رفت و حالا اولین طلایی ایران در این مسابقات به حساب می آید.


در وزن 97 کیلوگرم دیروز عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله با نتیجه 4 بر 2 از سد فیض اله آکتورک از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 


حریف امشب فروتن در فینال یونگر باستیدا پومارس از کوبا بود. این کشتی گیر مازندرانی در نهایت در یک نمایش کاملا برتر ١٠-٠ پیروز شد و به مدال طلا رسید. 


در 5 وزن دوم نیز فقط امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به فینال رفت و فردا شب برای کسب مدال طلا روی تشک می رود. همچنین نخودی و عبداللهی هم در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز تلاش می کنند.

 

1426343

دیدگاه‌ها