کد خبر : 1630162 | 24 مرداد 1398 ساعت 10:33 | 121.4K بازدید | 0 دیدگاه

آدریان؛ افسانه یک قهرمان ناشناخته

وقتی کلوپ مثل خرگوش به سمتت دوید! (عکس)

آدریان برای تبدیل شدن به فرشته نجات مرسی سایدی ها تنها 9 رور زمان نیاز داست.

وقتی کلوپ مثل خرگوش به سمتت دوید! (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، برای یک دروازه بان اتفاقی شیرین تر از مهار یک پنالتی سرنوشت ساز و منجر به کسب قهرمانی، جشن شادی بازیکنان حول محور او و مورد تکریم قرار گرفتن از سوی سرمربی نیست؛ اتفاقات فوق العاده ای که دیشب همگی برای آدریان رخ داد.

 

1426649

 

لیورپول تابستان کم سر و صدایی را سپری کرد و علیرغم اینکه بیشتر رقبای لیگ برتری آنها بازیکنان گرانقیمتی را جذب کردند، یورگن کلوپ تصمیم گرفت تیم آماده فصل قبل خود را حفظ کرده و تغییر قابل توجهی در بدنه آن ایجاد نکند.

 

اما در در تاریخ 5 آگوست و روزهای پایانی و در بازار نقل و انتقالات که خبر انتقال آدریان به عنوان دروازه بان دوم در رسانه ها مخابره شد، شاید در ابتدا این انتقال چندان باعث ایجاد هیجان در هوداران لیورپول نشد اما 9 روز بعد، درخشش آدریان دومین جام اروپایی را برای مرسی سایدی ها به ارمغان آورد.

 

مصدومیت غیرمنتظره آلیسون در اولین بازی فصل برابر نوریچ باعث شد آدریان خیلی زود به ترکیب اصلی لیورپول راه پیدا کند و دیدار حساس سوپرکاپ اروپا مقابل چلسی، مهم ترین محک برای این دروازه بان تازه وارد بود.

 

با توجه به روند فوق العاده فصل قبل آلیسون و کلین شیت های متوالی دروازه بان برزیلی، این تصور وجود داشت که لیورپول بدون او دچار افت می شود اما آدریان فعلا نشان داده می تواند به خوبی از دروازه تیمش حراست کند.

 

1426648

 

آدریان اگرچه در جریان بازی دو گل دریافت کرد و گل دوم چلسی روی بی احتیاطی او و دادن یک پنالتی به آبی های لندن همراه شد و بسیاری معتقدند داور تصمیم درستی در اعلام پنالتی نگرفت، اما او در ضربات پنالتی خوش درخشید و با مهار ضربه پنالتی پنجم چلسی، آبراهام جوان را ناکام گذاشته و به قهرمان استانبول تبدیل شد.

 

البته آدریان پیش از این و در اوقات اضافه نیز با مهار فوق العاده ضربه مونت دروازه تیمش را نجات داده و تیمش را در جریان بازی حفظ کرده بود.

 

1426647

 

آگوست سال 2019 شاید خاطره انگیز ترین ماه دوران ورزشی آدریان باشد. بعد از قرار گرفتن در لیست مازاد وستهام، وی بعد از 13 سال بدون تیم بود اما به یکباره پیشنهاد لیورپول از راه رسید و او تنها 9 روز بعد از انتقال به آنفیلد، در یک دیدار حساس به میدان رفت و با مهار پنالتی پنجم چلسی، دومین جام دوران مربیگری یورگن کلوپ در لیورپول را برای وی به ارمغان آورد.

 

سرمربی احساساتی لیورپول نیز خیلی سریع پاداش درخشش آدریان داد و بعد از پایان بازی سرخوش به سمت وی دوید تا در کنار دیگر بازیکنان با آدریان جشن شادی گرفته و نقش وی در این قهرمانی را پررنگ جلوه دهد.

 

1426643

 

مرسی سایدی ها 14 سال پیش و برای بازگشت فوق العاده برابر میلان در فینال لیگ قهرمانان در همین استانبول، به درخشش یرزی دودک احتیاج داشتند و وی بعد از مهار فوق العاده لحظات پایانی و دبل سیو برابر آندره شوچنکو، در ضربات پنالتی نیز برابر مهاجم گلزن اوکراینی موفق بود و در نهایت یکی از عوامل اصلی قهرمانی دراماتیک لیورپول لقب گرفت.

 

حالا 14 سال بعد و در وودافون آره نا، آن صحنه یک بار دیگر تکرار شد و این بار بازیکنان لیورپول برای تقسیم جشن شادی خود به سوی آدریان، دروازه بان لیورپول دویدند تا تاریخ یک بار دیگر برای مرسی سایدی ها تکرار شود.

 

1426645

 

1426646

 

1426644

 

1426650

دیدگاه‌ها